Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Škoda Kodiaq RS: Nezlobí, ale peníze žádá

Martin Vaculík
Diskuze (27)

Že ceny nejlevnějších kodiaqů už spadly na 400.000 Kč, zjistíte i bez nás – stejně tak že vrcholné provedení RS 2.0 Bi-TDI (176 kW) se pod 700.000 Kč nabízí jen výjimečně. Kolik však za provoz této exkluzivní verze připlatíte v servisu a jaká je její životnost?

Ve střední automobilové třídě Škoda čistokrevného zástupce nemá. Octavia je o kousek menší, superb o kus větší. U střední společenské třídy však přece jen jednoznačně boduje. Od podzimu roku 2016 do konce roku 2023 vyrobila a prodala 602.900 exemplářů modelu Kodiaq. SUV dlouhé 4,7 metru nabízí velká kola, vyšší posez, komfortní odpružení, velká kola a za příplatek i třetí řadu sedaček. Tato věc je u nových i ojetých vozů velmi oblíbená. A možná z jiného důvodu, než byste čekali. Pro početné rodiny smysl nemá, neboť na trvalé cestování je třetí řada nekomfortní, a hlavně už pak není kam se zavazadly – zbývá za ní jen 230 l. Zato obyvatelé satelitních měst, co navzájem šetří svůj čas a střídají se v odvozu dětí do škol a školek včetně nutného stání v ranní zácpě, si sedmimístné provedení nemohou vynachválit. Ovšem pozor, má i svoji odvrácenou stránku. V případě recenzované vrcholné verze RS totiž zredukuje maximální hmotnost brzděného přívěsu z 2500 na 1750 kg. To sice vypadá jako pouhých 30 %, ale v praxi to znamená, že už nemůžete například na podvalníku táhnout jiný vůz.

Jen dvacet tisíc

Těch 602.900 kusů první generace Škody Kodiaq není ještě finální počet. Ač se nástupce sériově vyrábí už od 16. ledna, až do prvního květnového týdne bude pokračovat souběh s první generací. Šanci představuje třeba pro ty, kdo před novinkami dávají přednost vyzkoušeným věcem (že kodiaq se jako celek dobře vylízal z dětských nemocí a patří ke spolehlivějším škodovkám, už jsme psali), a také pro ty, kdo nechtějí po každém startu vypínat nové asistenty rychlosti a pozornosti, kterým právě od května žádné auto už neunikne. Pokud se budeme bavit jen o RS, na finální počet ještě čeká benzinové provedení 2.0 TSI (180 kW), jehož zatím vzniklo 14.600 kusů. Jeho výroba stále běží. Naopak u dieselů 2.0 TDI (176 kW) je to už zcela jasné.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (27)

Doporučujeme

14. 2. 2024 10:32
Servis žádá
Se zájmem jsem si přečetl článek ve Světě motorů a ty náklady na servis, kolem kterých se to celé točí, bych v praxi neviděl tak černě.
Interval na rozvody je sice 120t km (a raději dříve), oproti 210t km v ostatních slabších verzích, ale časový interval by měl být u všech verzí stejných 5 let. Kdo tedy nelítá po půlce Evropy a má nájezd obvyklejších 20t km/rok, tak to vyjde nastejno.
Co se týče těch cen, chápu, že ceny autorizovaného servisu jsou brány jako jakási výchozí referenční hodnota, ale po záruce tam už jen málokterý majitel bude jezdit. V případě nezávislé specializované dílny lze ceny v článku dělit dvěma. Tak např. rozvodová sada komplet tedy není otázkou závratných 23 000 Kč, jak se píše v článku, ale spíše 11 - 12 000 Kč s použitím značkových či originálních dílů a přípravků, tj. bez jakéhokoli kompromisu na kvalitě. Nebo třeba vzpomínané elektronické tlumiče. Monroe jako jejich výrobce už může dodávat i na běžných trh, takže není nutné je kupovat přebalené z autorizované sítě za 11 či 12 000 Kč jako v minulosti, ale je možné koupit přímo značkový díl za 3,5 až 4 000 Kč. A to už přeci jen není tak dramatické.
Takže ano, zadarmo to určitě nejezdí, ale přesto bych si dovolil název článku poupravit - spíše než peníze, servis žádá. Ostatně jako každé jiné auto :-)
10. 2. 2024 22:29
Konec
Nádherná reklama na elektromobilů ach jo :-(
10. 2. 2024 21:03
Re: tragedie
No zrovna u 2 tunové stodoly (Kodiaq v dieselu) bych 5 nebo 10kg na převodovce neřešil.
Avatar - Mokrous
10. 2. 2024 20:45
Re: tragedie
No v tom se asi shodneme. Že snese víc. Ale kdo netuní a jezdí v sérii, tak to neřeší. Za mne jsou 2 čerpadla lepší, když smrdíš v koloně a mechanický netlačí. Ale nehádám se. Neměl jsem to rozložený na stole vedle sebe. Lehčí = menší ztráty atd. Vždy najdeš něco pro a něco proti.
Avatar - Mokrous
10. 2. 2024 20:41
Re: tragedie
Vidíš. A moje 147kW nebere olej vůbec. Tak snad se nerozsype na něco jinýho.