Martin Vaculík a ojetá Škoda Popular: Praotec úspěchu

1/100
Přehled fotografií
Zavřít
  • Autor testu s Miroslavem Vrabcem, který se ve sdružení Reincars o vůz z roku 1938 stará
    Autor testu s Miroslavem Vrabcem, který se ve sdružení Reincars o vůz z roku 1938 stará| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.
    Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.| Zdroj: Škoda
  • Fotografie z konce roku 1929 zachycuje u velkého modelu Škoda 645 Ing. Karla Hrdličku (zcela vpravo), který se pak stal ředitelem závodu Akciová společnost pro automobilový průmysl, jak se tehdy mladoboleslavský výrobce jmenoval. Geniální technik a vynikající manažer stojí i za dnešními úspěchy značky Škoda.
    Fotografie z konce roku 1929 zachycuje u velkého modelu Škoda 645 Ing. Karla Hrdličku (zcela vpravo), který se pak stal ředitelem závodu Akciová společnost pro automobilový průmysl, jak se tehdy mladoboleslavský výrobce jmenoval. Geniální technik a vynikající manažer stojí i za dnešními úspěchy značky Škoda.| Zdroj: Škoda
  • Pokud si chcete koupit Škodu Popular, musíte předtím investovat do knihy Jana Tučka. V ní mapuje vývoj vozu a z pestré fotodokumentace nastudujete, jak originálně vypadaly jednotlivé ročníky.
    Pokud si chcete koupit Škodu Popular, musíte předtím investovat do knihy Jana Tučka. V ní mapuje vývoj vozu a z pestré fotodokumentace nastudujete, jak originálně vypadaly jednotlivé ročníky.| Zdroj: Škoda
  • Na tomto snímku vidíte polokabriolet v provedení z let 1937 až 1939 exportovaný do Francie. Pařížský autosalon si tehdejší automobilka nikdy nenechala ujít.
    Na tomto snímku vidíte polokabriolet v provedení z let 1937 až 1939 exportovaný do Francie. Pařížský autosalon si tehdejší automobilka nikdy nenechala ujít.| Zdroj: Škoda
  • Popular Monte Carlo vznikl na počest slavného závodu v celkovém počtu 72 kusů. Vyniká aerodynamickou karoserií a patnáctistovkou z většího rapidu pod kapotou.
    Popular Monte Carlo vznikl na počest slavného závodu v celkovém počtu 72 kusů. Vyniká aerodynamickou karoserií a patnáctistovkou z většího rapidu pod kapotou.| Zdroj: Škoda
  • Nejvíc byste asi chtěli dvoumístný roadster s nouzovým třetím sedadlem. Těch se ale dochovalo pramálo, stejně jako tazvaných polokabrioletů. V běžném provozu až do 70. let přežívaly dvoudveřové tudory, u kterých si občas někdo potenciál historické hodnoty uvědomil včas.
    Nejvíc byste asi chtěli dvoumístný roadster s nouzovým třetím sedadlem. Těch se ale dochovalo pramálo, stejně jako tazvaných polokabrioletů. V běžném provozu až do 70. let přežívaly dvoudveřové tudory, u kterých si občas někdo potenciál historické hodnoty uvědomil včas.| Zdroj: Škoda
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Auto by doteď zvládlo maximální rychlost 100 km/h. S rostoucím tempem to však chce stále větší předvídavost kvůli brzdám.
    Auto by doteď zvládlo maximální rychlost 100 km/h. S rostoucím tempem to však chce stále větší předvídavost kvůli brzdám.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Překvapení je, jak dobře se člověk dnešního vzrůstu do vozu vejde a pohodlně zde sedí. Sedačky byly dokonce podélně nastavitelné.
    Překvapení je, jak dobře se člověk dnešního vzrůstu do vozu vejde a pohodlně zde sedí. Sedačky byly dokonce podélně nastavitelné.| Zdroj: koll
  • S výjimkou posledního provedení 1101 musely vozu stačit tři převody. Synchronizované z toho byly dva.
    S výjimkou posledního provedení 1101 musely vozu stačit tři převody. Synchronizované z toho byly dva.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Spínací skříňka ovládá zapalování a osvětlení. Stejně jako zbytek elektrické výstroje pochází od fi rmy Scintilla.
    Spínací skříňka ovládá zapalování a osvětlení. Stejně jako zbytek elektrické výstroje pochází od fi rmy Scintilla.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Dveře otevírací proti směru jízdy představují nemalé nebezpečí. Když byste je zevnitř pootevřeli při rychlejší jízdě (třeba chtěli zabouchnout), snadno vám je vítr vyrve z ruky a vyvrátí z pantů.
    Dveře otevírací proti směru jízdy představují nemalé nebezpečí. Když byste je zevnitř pootevřeli při rychlejší jízdě (třeba chtěli zabouchnout), snadno vám je vítr vyrve z ruky a vyvrátí z pantů.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Soukromé muzeum Reincars v Trutnově vlastní dva exempláře modelu Popular. Napravo OHV z roku 1938, nalevo o tři roky mladší Liduška – zjednodušený model, který měl oslovit i méně majetné zájemce.
    Soukromé muzeum Reincars v Trutnově vlastní dva exempláře modelu Popular. Napravo OHV z roku 1938, nalevo o tři roky mladší Liduška – zjednodušený model, který měl oslovit i méně majetné zájemce.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Dvoudveřový sedan má v zádi slušný zavazadelník
    Dvoudveřový sedan má v zádi slušný zavazadelník| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Motor s rozvodem OHV představoval ve své době moderní řešení a jednoznačně se povedl. Byl spolehlivý, tichý a úsporný.
    Motor s rozvodem OHV představoval ve své době moderní řešení a jednoznačně se povedl. Byl spolehlivý, tichý a úsporný.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Spádový karburátor Solex pracuje absolutně spolehlivě a panuje zákaz se v něm vrtat. Vůz nezhasíná, akceleruje bez prodlev, nekouří.
    Spádový karburátor Solex pracuje absolutně spolehlivě a panuje zákaz se v něm vrtat. Vůz nezhasíná, akceleruje bez prodlev, nekouří.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Důkazem malého nájezdu jsou i pneumatiky. Sice ne původní, ale ještě vyrobené v ČSSR.
    Důkazem malého nájezdu jsou i pneumatiky. Sice ne původní, ale ještě vyrobené v ČSSR.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.
    Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Název modelu se píše s krátkým „a“, neboť byl také úspěšně exportován. Češi jej však většinou vyslovují „populár“.
    Název modelu se píše s krátkým „a“, neboť byl také úspěšně exportován. Češi jej však většinou vyslovují „populár“.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.
    Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Krásný detail osvětlení registrační značky. To bylo mimochodem povinné dříve než světla samotného automobilu.
    Krásný detail osvětlení registrační značky. To bylo mimochodem povinné dříve než světla samotného automobilu.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Zde vidíte páteřový rám, který měl hlavní podíl na zásadním odlehčení konstrukce proti předchozím malým vozům. Dle dobových pramenů to bylo až o 250 kg.
    Zde vidíte páteřový rám, který měl hlavní podíl na zásadním odlehčení konstrukce proti předchozím malým vozům. Dle dobových pramenů to bylo až o 250 kg.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Miroslav Vrabec ze sdružení Reincars ukazuje, jak se seřizují mechanické brzdy používané do roku 1938
    Miroslav Vrabec ze sdružení Reincars ukazuje, jak se seřizují mechanické brzdy používané do roku 1938| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Přední náprava lepších modelů má horní ramena vybavená třecími tlumiči. Místo spodního ramene pak slouží příčné listové pero. Zajímavostí z let 1934 až 1939 bylo přesné hřebenové řízení.
    Přední náprava lepších modelů má horní ramena vybavená třecími tlumiči. Místo spodního ramene pak slouží příčné listové pero. Zajímavostí z let 1934 až 1939 bylo přesné hřebenové řízení.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Zadní osa je tvořena výkyvnými polonápravami, které kolo vedou příčně i podélně. O odpružení se stará listové pero, v roli tlumiče musí stačit pouze tření mezi jednotlivými pružnicemi.
    Zadní osa je tvořena výkyvnými polonápravami, které kolo vedou příčně i podélně. O odpružení se stará listové pero, v roli tlumiče musí stačit pouze tření mezi jednotlivými pružnicemi.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Historické nápravy měly bezpočet mazacích míst. Své široké maznice měly nejen svislé čepy, ale třeba i excentry mechanických brzd. Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.
    Historické nápravy měly bezpočet mazacích míst. Své široké maznice měly nejen svislé čepy, ale třeba i excentry mechanických brzd. Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Motory s rozvodem SV ještě neměly ani vodní pumpu, ale spoléhaly na termosifonový oběh samotíží. Jejich specifi cký výkon byl i tím zásadně limitován. Zde uložení zcela před přední nápravou v modelu Liduška, který na ní neměl horní ramena s tlumiči, ale jen listová pera.
    Motory s rozvodem SV ještě neměly ani vodní pumpu, ale spoléhaly na termosifonový oběh samotíží. Jejich specifi cký výkon byl i tím zásadně limitován. Zde uložení zcela před přední nápravou v modelu Liduška, který na ní neměl horní ramena s tlumiči, ale jen listová pera.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Škoda Popular OHV
    Škoda Popular OHV| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Autor testu s Miroslavem Vrabcem, který se ve sdružení Reincars o vůz z roku 1938 stará
Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.
Fotografie z konce roku 1929 zachycuje u velkého modelu Škoda 645 Ing. Karla Hrdličku (zcela vpravo), který se pak stal ředitelem závodu Akciová společnost pro automobilový průmysl, jak se tehdy mladoboleslavský výrobce jmenoval. Geniální technik a vynikající manažer stojí i za dnešními úspěchy značky Škoda.
Pokud si chcete koupit Škodu Popular, musíte předtím investovat do knihy Jana Tučka. V ní mapuje vývoj vozu a z pestré fotodokumentace nastudujete, jak originálně vypadaly jednotlivé ročníky.
Na tomto snímku vidíte polokabriolet v provedení z let 1937 až 1939 exportovaný do Francie. Pařížský autosalon si tehdejší automobilka nikdy nenechala ujít.
Popular Monte Carlo vznikl na počest slavného závodu v celkovém počtu 72 kusů. Vyniká aerodynamickou karoserií a patnáctistovkou z většího rapidu pod kapotou.
Nejvíc byste asi chtěli dvoumístný roadster s nouzovým třetím sedadlem. Těch se ale dochovalo pramálo, stejně jako tazvaných polokabrioletů. V běžném provozu až do 70. let přežívaly dvoudveřové tudory, u kterých si občas někdo potenciál historické hodnoty uvědomil včas.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Auto by doteď zvládlo maximální rychlost 100 km/h. S rostoucím tempem to však chce stále větší předvídavost kvůli brzdám.
Škoda Popular OHV
Překvapení je, jak dobře se člověk dnešního vzrůstu do vozu vejde a pohodlně zde sedí. Sedačky byly dokonce podélně nastavitelné.
S výjimkou posledního provedení 1101 musely vozu stačit tři převody. Synchronizované z toho byly dva.
Škoda Popular OHV
Spínací skříňka ovládá zapalování a osvětlení. Stejně jako zbytek elektrické výstroje pochází od fi rmy Scintilla.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Dveře otevírací proti směru jízdy představují nemalé nebezpečí. Když byste je zevnitř pootevřeli při rychlejší jízdě (třeba chtěli zabouchnout), snadno vám je vítr vyrve z ruky a vyvrátí z pantů.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Soukromé muzeum Reincars v Trutnově vlastní dva exempláře modelu Popular. Napravo OHV z roku 1938, nalevo o tři roky mladší Liduška – zjednodušený model, který měl oslovit i méně majetné zájemce.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Dvoudveřový sedan má v zádi slušný zavazadelník
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Motor s rozvodem OHV představoval ve své době moderní řešení a jednoznačně se povedl. Byl spolehlivý, tichý a úsporný.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Spádový karburátor Solex pracuje absolutně spolehlivě a panuje zákaz se v něm vrtat. Vůz nezhasíná, akceleruje bez prodlev, nekouří.
Důkazem malého nájezdu jsou i pneumatiky. Sice ne původní, ale ještě vyrobené v ČSSR.
Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.
Škoda Popular OHV
Název modelu se píše s krátkým „a“, neboť byl také úspěšně exportován. Češi jej však většinou vyslovují „populár“.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Jakkoliv přední směrové svítilny vypadají originálně, na vůz je někdo doplnil dodatečně – povinné se to stalo počátkem 70. let. Původně auto ukazovalo směr elektromagneticky vyhazovanými tykadly od fi rmy Scintilla.
Škoda Popular OHV
Krásný detail osvětlení registrační značky. To bylo mimochodem povinné dříve než světla samotného automobilu.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Zde vidíte páteřový rám, který měl hlavní podíl na zásadním odlehčení konstrukce proti předchozím malým vozům. Dle dobových pramenů to bylo až o 250 kg.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Miroslav Vrabec ze sdružení Reincars ukazuje, jak se seřizují mechanické brzdy používané do roku 1938
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Přední náprava lepších modelů má horní ramena vybavená třecími tlumiči. Místo spodního ramene pak slouží příčné listové pero. Zajímavostí z let 1934 až 1939 bylo přesné hřebenové řízení.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Zadní osa je tvořena výkyvnými polonápravami, které kolo vedou příčně i podélně. O odpružení se stará listové pero, v roli tlumiče musí stačit pouze tření mezi jednotlivými pružnicemi.
Škoda Popular OHV
Historické nápravy měly bezpočet mazacích míst. Své široké maznice měly nejen svislé čepy, ale třeba i excentry mechanických brzd. Model 1101 se čtyřstupňovou převodovkou a přepracovanou přídí přišel v roce 1939. Vyráběl se i v průběhu války – například v roce 1942 jich vzniklo 419 kusů.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Motory s rozvodem SV ještě neměly ani vodní pumpu, ale spoléhaly na termosifonový oběh samotíží. Jejich specifi cký výkon byl i tím zásadně limitován. Zde uložení zcela před přední nápravou v modelu Liduška, který na ní neměl horní ramena s tlumiči, ale jen listová pera.
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV
Škoda Popular OHV