Martin Vaculík a ojetá Škoda Rapid 1.2 TSI 8V: Co mělo zlobit, nezlobí

60/70
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Rapid Spaceback
    Škoda Rapid Spaceback| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.2 TSI ze staré řady EA 111 trpěl při svém příchodu na trh v roce 2009 četnými dětskými nemocemi. Rapid však v roce 2012 dostal už jeho maximálně vylepšenou verzi.
    Motor 1.2 TSI ze staré řady EA 111 trpěl při svém příchodu na trh v roce 2009 četnými dětskými nemocemi. Rapid však v roce 2012 dostal už jeho maximálně vylepšenou verzi.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhledem k ceně a nízké hmotnosti je překvapivé, jak velký má vůz zavazadelník. Ten u liftbacku má objem celých 550 l a ani kratší spaceback s 415 litry není špatný.
    Vzhledem k ceně a nízké hmotnosti je překvapivé, jak velký má vůz zavazadelník. Ten u liftbacku má objem celých 550 l a ani kratší spaceback s 415 litry není špatný.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Když jsme vůz přebírali k testu, měl najeto 253 114 km. Když jsme jej vraceli, svítilo na tachometru už o 1000 km více.
    Když jsme vůz přebírali k testu, měl najeto 253 114 km. Když jsme jej vraceli, svítilo na tachometru už o 1000 km více.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Jeden z mála prvků výbavy chudého kusu byl malý kožený paket. Obšití volantu i řadicí páky sneslo porci najetých kilometrů nečekaně dobře – mnohé jiné rapidy měly s tímto problém.
    Jeden z mála prvků výbavy chudého kusu byl malý kožený paket. Obšití volantu i řadicí páky sneslo porci najetých kilometrů nečekaně dobře – mnohé jiné rapidy měly s tímto problém.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Co je tvrdé, to se neošoupe. Tedy interiéru rapidu byla vyčítána lacinost a záplava tvrdých plastů, ale i po 250 000 km vypadá stále stejně.
    Co je tvrdé, to se neošoupe. Tedy interiéru rapidu byla vyčítána lacinost a záplava tvrdých plastů, ale i po 250 000 km vypadá stále stejně.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Když vytočíte regulátor teploty zcela doprava, tiše cvaknou relé a spustí se přídavné elektrické topení. Překvapivé je, že Rapid 1.2 TSI k němu dostal posílený alternátor, baterku však nikoliv. Ta je malá 44 Ah a při častých krátkých jízdách hodně trpí.
    Když vytočíte regulátor teploty zcela doprava, tiše cvaknou relé a spustí se přídavné elektrické topení. Překvapivé je, že Rapid 1.2 TSI k němu dostal posílený alternátor, baterku však nikoliv. Ta je malá 44 Ah a při častých krátkých jízdách hodně trpí.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Co se protikorozní ochrany týká, rapid je nejzdařilejší z moderních škodovek. Ani nárazník po menším karambolu přitisknutý na blatník zde nemá tak fatální důsledky jako třeba u druhé generace octavie.
    Co se protikorozní ochrany týká, rapid je nejzdařilejší z moderních škodovek. Ani nárazník po menším karambolu přitisknutý na blatník zde nemá tak fatální důsledky jako třeba u druhé generace octavie.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Kdyby byl motor vyměněný, je jeho typ (číslo už se léta nepíše) vyražený v servisu náhradní technologií. Výrobce si totiž u náhradních dílů zjednodušuje život, a když je blok stejný pro několik verzí motoru, vyražení typu nechá na servisech. Zde šlo o ražbu z výrobního závodu, takže motor byl původní.
    Kdyby byl motor vyměněný, je jeho typ (číslo už se léta nepíše) vyražený v servisu náhradní technologií. Výrobce si totiž u náhradních dílů zjednodušuje život, a když je blok stejný pro několik verzí motoru, vyražení typu nechá na servisech. Zde šlo o ražbu z výrobního závodu, takže motor byl původní.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Rapid 1.2 TSI
    Škoda Rapid 1.2 TSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zkušený mechanik Jiří Hrůza začal měřením kompresních tlaků. Vytahuje zapalovací kabely, demontuje svíčky, odpojuje vstřikování. Pomocník drží plný plyn a spouštěč, mechanik tiskne digitální tlakoměr se záznamem k otvoru po svíčce
    Zkušený mechanik Jiří Hrůza začal měřením kompresních tlaků. Vytahuje zapalovací kabely, demontuje svíčky, odpojuje vstřikování. Pomocník drží plný plyn a spouštěč, mechanik tiskne digitální tlakoměr se záznamem k otvoru po svíčce| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Dále se Jiří Hrůza vrhl na hodnocení rozvodového řetězu
    Dále se Jiří Hrůza vrhl na hodnocení rozvodového řetězu| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • U motoru testovaného vozu rychle získáváme jistotu, že jej ještě nikdo neměnil. „Takto tmel mezi horním krytem a víkem ventilů nanese jen stroj ve výrobním závodě,“ vysvětluje nám Jiří Hrůza.
    U motoru testovaného vozu rychle získáváme jistotu, že jej ještě nikdo neměnil. „Takto tmel mezi horním krytem a víkem ventilů nanese jen stroj ve výrobním závodě,“ vysvětluje nám Jiří Hrůza.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
    Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
    Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
    Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Hodnoty přes 74 mm znamenají už nebezpečné prodloužení řetězu a nutnost jeho výměny. Naměřili jsme 74,84 mm
    Hodnoty přes 74 mm znamenají už nebezpečné prodloužení řetězu a nutnost jeho výměny. Naměřili jsme 74,84 mm| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.
    Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.
    Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
    Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
    Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
    Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Trochu hůře na tom byl jen ventil čtvrtého válce, protože přesně do jeho kanálu ústí odvětrání klikové skříně.
    Trochu hůře na tom byl jen ventil čtvrtého válce, protože přesně do jeho kanálu ústí odvětrání klikové skříně.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přesto všude byl stav lepší než u pozdějších motorů EA 211 1.2 TSI 16V Euro 6, kde ventily takto vypadají obvykle už po 100 000 km.
    Přesto všude byl stav lepší než u pozdějších motorů EA 211 1.2 TSI 16V Euro 6, kde ventily takto vypadají obvykle už po 100 000 km.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Při prohlídce zespodu jsme objevili chybějící kryt (nový by stál 1865 Kč) a úniky oleje kolem kompresoru klimatizace.
    Při prohlídce zespodu jsme objevili chybějící kryt (nový by stál 1865 Kč) a úniky oleje kolem kompresoru klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jeho držák je totiž zároveň konzolou olejového filtru a alternátoru. Mezi ním a blokem tak procházejí olejové kanály, kolem nichž je drobné gumové těsnění.
    Jeho držák je totiž zároveň konzolou olejového filtru a alternátoru. Mezi ním a blokem tak procházejí olejové kanály, kolem nichž je drobné gumové těsnění.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na originálních tlumičích jsou vyražená data výroby
    Na originálních tlumičích jsou vyražená data výroby| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když na zadních byla číslovka 14...
    Když na zadních byla číslovka 14...| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • ...na předních dokonce přesné datum 21. 03. 14, můžeme je s vysokou mírou jistoty považovat za původní.
    ...na předních dokonce přesné datum 21. 03. 14, můžeme je s vysokou mírou jistoty považovat za původní.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Za nejistotu přední nápravy mohly změklé a částečně už i popraskané silentbloky předních ramen – konkrétně větší, zadní
    Za nejistotu přední nápravy mohly změklé a částečně už i popraskané silentbloky předních ramen – konkrétně větší, zadní| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.
    Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.
    Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.
    Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.
    Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Rapid Spaceback
Motor 1.2 TSI ze staré řady EA 111 trpěl při svém příchodu na trh v roce 2009 četnými dětskými nemocemi. Rapid však v roce 2012 dostal už jeho maximálně vylepšenou verzi.
Škoda Rapid
Vzhledem k ceně a nízké hmotnosti je překvapivé, jak velký má vůz zavazadelník. Ten u liftbacku má objem celých 550 l a ani kratší spaceback s 415 litry není špatný.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Když jsme vůz přebírali k testu, měl najeto 253 114 km. Když jsme jej vraceli, svítilo na tachometru už o 1000 km více.
Jeden z mála prvků výbavy chudého kusu byl malý kožený paket. Obšití volantu i řadicí páky sneslo porci najetých kilometrů nečekaně dobře – mnohé jiné rapidy měly s tímto problém.
Co je tvrdé, to se neošoupe. Tedy interiéru rapidu byla vyčítána lacinost a záplava tvrdých plastů, ale i po 250 000 km vypadá stále stejně.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Když vytočíte regulátor teploty zcela doprava, tiše cvaknou relé a spustí se přídavné elektrické topení. Překvapivé je, že Rapid 1.2 TSI k němu dostal posílený alternátor, baterku však nikoliv. Ta je malá 44 Ah a při častých krátkých jízdách hodně trpí.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Škoda Rapid 1.2 TSI
Co se protikorozní ochrany týká, rapid je nejzdařilejší z moderních škodovek. Ani nárazník po menším karambolu přitisknutý na blatník zde nemá tak fatální důsledky jako třeba u druhé generace octavie.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Kdyby byl motor vyměněný, je jeho typ (číslo už se léta nepíše) vyražený v servisu náhradní technologií. Výrobce si totiž u náhradních dílů zjednodušuje život, a když je blok stejný pro několik verzí motoru, vyražení typu nechá na servisech. Zde šlo o ražbu z výrobního závodu, takže motor byl původní.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Zkušený mechanik Jiří Hrůza začal měřením kompresních tlaků. Vytahuje zapalovací kabely, demontuje svíčky, odpojuje vstřikování. Pomocník drží plný plyn a spouštěč, mechanik tiskne digitální tlakoměr se záznamem k otvoru po svíčce
Dále se Jiří Hrůza vrhl na hodnocení rozvodového řetězu
U motoru testovaného vozu rychle získáváme jistotu, že jej ještě nikdo neměnil. „Takto tmel mezi horním krytem a víkem ventilů nanese jen stroj ve výrobním závodě,“ vysvětluje nám Jiří Hrůza.
Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
Po aretaci vačkové hřídele (kdy nás překvapilo, kolik karbonu je v odvětrání ventilového víka) speciálním přípravkem se vymontuje hydraulický napínák a místo něj přijde dutý kus, kterým mechanik zasune posuvné měřítko.
Hodnoty přes 74 mm znamenají už nebezpečné prodloužení řetězu a nutnost jeho výměny. Naměřili jsme 74,84 mm
Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.
Jiří Hrůza nám ochotně demontoval sání (není to tak jednoduché, obsahuje vodní mezichladič stlačeného vzduchu) a endoskopem nás nechal nahlédnout do sacích kanálů testovaného kilometrového rekordmana.
Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
Překvapilo nás, jak málo úsad je na prvním , druhém i třetím sacím ventilu.
Trochu hůře na tom byl jen ventil čtvrtého válce, protože přesně do jeho kanálu ústí odvětrání klikové skříně.
Přesto všude byl stav lepší než u pozdějších motorů EA 211 1.2 TSI 16V Euro 6, kde ventily takto vypadají obvykle už po 100 000 km.
Při prohlídce zespodu jsme objevili chybějící kryt (nový by stál 1865 Kč) a úniky oleje kolem kompresoru klimatizace.
Jeho držák je totiž zároveň konzolou olejového filtru a alternátoru. Mezi ním a blokem tak procházejí olejové kanály, kolem nichž je drobné gumové těsnění.
Na originálních tlumičích jsou vyražená data výroby
Když na zadních byla číslovka 14...
...na předních dokonce přesné datum 21. 03. 14, můžeme je s vysokou mírou jistoty považovat za původní.
Za nejistotu přední nápravy mohly změklé a částečně už i popraskané silentbloky předních ramen – konkrétně větší, zadní
Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.
Oleštěná plocha jasně ukazuje, že už se dvě části pryže třou o sebe, což znamená vrzavé zvuky a samovolné změny postavení kol při jízdě. To se následně potvrdilo i měřením geometrie , kde jsme přední nápravě zjistili rozbíhavost místo sbíhavosti.
Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.
Měření na válcové zkušebně společnosti Auto Jarov přineslo zcela překvapivých 98,1 kW – tedy o celých 21,1 kW víc, než udává výrobce. Podobně točivý moment byl s hodnotou 188 o pěkných 11 Nm vyšší.