Překvapilo nás, že celý hnací agregát je po 300 000 km dokonale těsný. Do některých ocelových dílů se však zakousla koroze – rychle bude nutné vyměnit trubku chlazení automatické převodovky a nejlépe i její ocelovou vanu. V Hrozivé zvuky zezadu dělaly jen krycí štíty výfukového potrubí, které prorezly a mlátily. Nové stojí 1600 Kč/kus. Při tryskání sacích kanálů jedlou sodou je vždy nutné celý motor důkladně zamaskovat, aby se granule nedostaly, kam nemají. Byť se souběžně odsávají průmyslovým vysavačem, přesto je jich všude plno. Mechanikům tuto práci nezávidíme. 22 136 km: odcizena navigace 26 713 km: montáž originálního tažného zařízení 30 231 km: pravidelný servis, výměna jednoho vstřikovače na záruku 49 726 km: znovu odcizena navigace 58 741 km: druhá pravidelná prohlídka, olej v převodovce DSG 78 681 km: vrzání při otáčení volantem, na záruku vyměněn spirálový vodič airbagu 90 011 km: třetí pravidelná prohlídka s výměnou zapalovacích svíček, poprvé měněn olej ve spojce Haldex 120 119 km: čtvrtá pravidelná prohlídka, olej v DSG 133 322 km: závada xenonového světlometu, měněna řídicí jednotka 141 580 km: elektrická chladnička v zavazadelníku zcela vybila autobaterii, která by se tím stala nespolehlivou, řešeno preventivní výměnou 147 825 km: pátá pravidelná prohlídka 180 051 km: šestá pravidelná prohlídka, olej v převodovce DSG i haldexu, zapalovací svíčky 182 787 km: kompletní výměna prvních brzd 197 536 km: výměna čelního skla 209 962 km: sedmá pravidelná servisní prohlídka, zapalovací svíčky (zřejmě omylem vyměněny znovu) 223 973 km: opět odcizena navigace 238 202 km: sedmá pravidelná servisní prohlídka 269 304 km: osmá pravidelná prohlídka – olej v DSG i haldexu 270 031 km: oprava po nehodě se zvěří, měněný levý přední blatník, tlumič, kapota a nárazník 304 924 km: devátá pravidelná servisní prohlídka, zapalovací svíčky, prasklá pravá zadní pružina, vyměněn zámek tažného zařízení se zalomeným klíčem, upevnění volných tepelných krytů výfuku, vyčištění sacích kanálů tryskáním jedlou sodou Jsem z generace, kdy se věci neměnily jen tak, že třeba člověka omrzely. Přestože při své pozici ve fi rmě bych si mohl služební auto vybrat celkem libovolně, rád ukazuji jiným kolegům, že není potřeba nové každé tři roky. Že při správném zacházení a údržbě může jedno auto jezdit klidně přes deset let. První důvod, proč tak dlouho jezdím Superbem 3.6 FSI, je řekněme výchovný. Druhý důvod však je, že mě to auto stále velice baví. Jak vyrazí z místa a okamžitě zrychluje, když šlápnu na plyn. Jezdím především delší trasy a snažím se o plynulost, byť občas jedu dost rychle. Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 8,9 l/100 km, což je dle mého názoru velmi slušná hodnota. Výkonová rezerva mi už umožnila bezpečně zvládnout mnohé rizikové situace. Vzhledem k vývoji nových aut v sobě začíná mít jízda analogovým superbem i prvek vzdoru. Když jsem měl vypůjčenou scalu, ujel jsem asi 20 km poslepu, než se mi v displeji podařilo nastavit teplotu a směr foukání vzduchu. Nechápu, proč za tohle Euro NCAP nestrhává hvězdičky a místo toho nám vnucuje různé otravné asistenty, které stejně všichni vypínáme. Samostatnou kapitolou jsou vnucované elektromobily a nabíjecí hybridy. To považuji za symbol úpadku západní společnosti a snahu spasit přírodu tímto způsobem za absolutní vrchol pokrytectví. Marně voláme, že emise vytvořené evropskými auty netvoří ani jedno procento těch celkových vyprodukovaných lidmi a zejména zcela neměřitelné jsou v kontextu celkového oběhu CO2. Jsem už dost starý a opravdu jsem netušil, že se opět dožiju doby, kdy budeme muset všichni opět tvrdit, jak císařovi jeho nové šaty sluší! Ach, ta navigace Je v tom už prvek vzdoru
|
Svět motorů/Martin Vaculík