Krásný interiér akční verze 100 – tedy ke stému výročí založení automobilky. Bazarová realita bývá podstatně smutnější i proto, že originální autorádia byla drahá a vždy za příplatek, takže tam lidé cpali různá univerzální. Ta v interiéru vypadají jako pěst na oko.|
Zdroj: Svět motorů
Bixenonové světlomety bývaly skvělé. Naopak základní halogeny opravdu bídné. Dnes už bývají zoufale vypálené oba typy.|
Zdroj: Svět motorů
Pozor na motor 2.0 TDI! Byl zde ve zvláštní verzi s tekutým katalyzátorem (neplést si s pozdějším AdBlue).|
Zdroj: Svět motorů
Každých 120 000 km byla předepsána výměna filtru pevných částic.|
Zdroj: Svět motorů
Nejenže vůz neexistoval jako kombi, ale i sklopných zadních sedaček se dočkal až po třech letech výroby|
Zdroj: Svět motorů
Při pohledu zezadu je nejlépe vidět příbuznost s tehdejším Volkswagenem Passat|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Zajímavostí známou už z předchůdce je střešní okno se solárním panelem, schopné napájet vnitřní ventilátor při odstávce vozu na slunci|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadají kožené sedačky po 300 000 km. Za volbu materiálů je potřeba výrobce jednoznačně pochválit.|
Zdroj: Svět motorů
Zásadní výhodou vozu je nadbytek místa pro nohy vzadu. Bohužel sedáky jsou krátké a celkově nepříliš pohodlné.|
Zdroj: Svět motorů
Asi nejspolehlivějším agregátem byl ten největší, který si mnoho zákazníků nezvolilo: šestiválec 3.6 FSI/191 kW|
Zdroj: Svět motorů
Motory 1.8 TSI vygenerovaly mnoho zásadně nespokojených zákazníků kvůli selhávajícím rozvodům a problémům se spotřebou oleje. Lepší jsou až po roce 2013.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2011 přišel nový typ přední nápravy s jednoduššími rameny a plechovým pomocným rámem místo hliníkového. Zmizely problémy s klepáním, ale přišla koroze.|
Zdroj: Svět motorů
Verze 3.6 FSI a 2.0 TSI se poznají podle čtveřice koncovek výfuku. Šestiválec je vždy čtyřkolka.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Superb|
Zdroj: Svět motorů
Proti druhé generaci se díky podstatně delším sedákům zásadně zlepšil komfort sezení|
Zdroj: Svět motorů
Pískavé zvuky rozvodového řemene se výrobce v záruce snažil řešit speciálním mazivem, často však pomohla až výměna celé sady. Nevyplatí se je podceňovat, motor by se mohl i potkat.|
Zdroj: Svět motorů
Tradiční barvou interiéru verze Laurin & Klement byla hnědá. Výrobce ale po čase nabídl i konzervativnější černou.|
Zdroj: Svět motorů
Při koupi dieselů vyrobených do roku 2019 se přesvědčte, zda je chladicí kapalina čirá a vůz dobře topí. Tvorba korozních zplodin v systému byla velkým servisním tématem.|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadá ten nejlepší motor – 2.0 TSI/140 kW. Bohužel nikdy nebyl kombinován s pohonem všech kol ani s manuální převodovkou.|
Zdroj: Svět motorů
Řešením častého a opotřebení zadních brzd dřív byly speciální destičky z modelu Kodiaq RS. Ventilované zadní kotouče bohužel bez dalších úprav namontovat nelze.|
Zdroj: Svět motorů