Martin Vaculík a ojetá Škoda Superb: Na co si dávat pozor u jednotlivých generací?

8/26
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: Auto.cz
  • Krásný interiér akční verze 100 – tedy ke stému výročí založení automobilky. Bazarová realita bývá podstatně smutnější i proto, že originální autorádia byla drahá a vždy za příplatek, takže tam lidé cpali různá univerzální. Ta v interiéru vypadají jako pěst na oko.
    Krásný interiér akční verze 100 – tedy ke stému výročí založení automobilky. Bazarová realita bývá podstatně smutnější i proto, že originální autorádia byla drahá a vždy za příplatek, takže tam lidé cpali různá univerzální. Ta v interiéru vypadají jako pěst na oko.| Zdroj: Svět motorů
  • Bixenonové světlomety bývaly skvělé. Naopak základní halogeny opravdu bídné. Dnes už bývají zoufale vypálené oba typy.
    Bixenonové světlomety bývaly skvělé. Naopak základní halogeny opravdu bídné. Dnes už bývají zoufale vypálené oba typy.| Zdroj: Svět motorů
  • Pozor na motor 2.0 TDI! Byl zde ve zvláštní verzi s tekutým katalyzátorem (neplést si s pozdějším AdBlue).
    Pozor na motor 2.0 TDI! Byl zde ve zvláštní verzi s tekutým katalyzátorem (neplést si s pozdějším AdBlue).| Zdroj: Svět motorů
  • Každých 120 000 km byla předepsána výměna filtru pevných částic.
    Každých 120 000 km byla předepsána výměna filtru pevných částic.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejenže vůz neexistoval jako kombi, ale i sklopných zadních sedaček se dočkal až po třech letech výroby
    Nejenže vůz neexistoval jako kombi, ale i sklopných zadních sedaček se dočkal až po třech letech výroby| Zdroj: Svět motorů
  • Při pohledu zezadu je nejlépe vidět příbuznost s tehdejším Volkswagenem Passat
    Při pohledu zezadu je nejlépe vidět příbuznost s tehdejším Volkswagenem Passat| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavostí známou už z předchůdce je střešní okno se solárním panelem, schopné napájet vnitřní ventilátor při odstávce vozu na slunci
    Zajímavostí známou už z předchůdce je střešní okno se solárním panelem, schopné napájet vnitřní ventilátor při odstávce vozu na slunci| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadají kožené sedačky po 300 000 km. Za volbu materiálů je potřeba výrobce jednoznačně pochválit.
    Takto vypadají kožené sedačky po 300 000 km. Za volbu materiálů je potřeba výrobce jednoznačně pochválit.| Zdroj: Svět motorů
  • Zásadní výhodou vozu je nadbytek místa pro nohy vzadu. Bohužel sedáky jsou krátké a celkově nepříliš pohodlné.
    Zásadní výhodou vozu je nadbytek místa pro nohy vzadu. Bohužel sedáky jsou krátké a celkově nepříliš pohodlné.| Zdroj: Svět motorů
  • Asi nejspolehlivějším agregátem byl ten největší, který si mnoho zákazníků nezvolilo: šestiválec 3.6 FSI/191 kW
    Asi nejspolehlivějším agregátem byl ten největší, který si mnoho zákazníků nezvolilo: šestiválec 3.6 FSI/191 kW| Zdroj: Svět motorů
  • Motory 1.8 TSI vygenerovaly mnoho zásadně nespokojených zákazníků kvůli selhávajícím rozvodům a problémům se spotřebou oleje. Lepší jsou až po roce 2013.
    Motory 1.8 TSI vygenerovaly mnoho zásadně nespokojených zákazníků kvůli selhávajícím rozvodům a problémům se spotřebou oleje. Lepší jsou až po roce 2013.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2011 přišel nový typ přední nápravy s jednoduššími rameny a plechovým pomocným rámem místo hliníkového. Zmizely problémy s klepáním, ale přišla koroze.
    V roce 2011 přišel nový typ přední nápravy s jednoduššími rameny a plechovým pomocným rámem místo hliníkového. Zmizely problémy s klepáním, ale přišla koroze.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze 3.6 FSI a 2.0 TSI se poznají podle čtveřice koncovek výfuku. Šestiválec je vždy čtyřkolka.
    Verze 3.6 FSI a 2.0 TSI se poznají podle čtveřice koncovek výfuku. Šestiválec je vždy čtyřkolka.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Superb
    Škoda Superb| Zdroj: Svět motorů
  • Proti druhé generaci se díky podstatně delším sedákům zásadně zlepšil komfort sezení
    Proti druhé generaci se díky podstatně delším sedákům zásadně zlepšil komfort sezení| Zdroj: Svět motorů
  • Pískavé zvuky rozvodového řemene se výrobce v záruce snažil řešit speciálním mazivem, často však pomohla až výměna celé sady. Nevyplatí se je podceňovat, motor by se mohl i potkat.
    Pískavé zvuky rozvodového řemene se výrobce v záruce snažil řešit speciálním mazivem, často však pomohla až výměna celé sady. Nevyplatí se je podceňovat, motor by se mohl i potkat.| Zdroj: Svět motorů
  • Tradiční barvou interiéru verze Laurin & Klement byla hnědá. Výrobce ale po čase nabídl i konzervativnější černou.
    Tradiční barvou interiéru verze Laurin & Klement byla hnědá. Výrobce ale po čase nabídl i konzervativnější černou.| Zdroj: Svět motorů
  • Při koupi dieselů vyrobených do roku 2019 se přesvědčte, zda je chladicí kapalina čirá a vůz dobře topí. Tvorba korozních zplodin v systému byla velkým servisním tématem.
    Při koupi dieselů vyrobených do roku 2019 se přesvědčte, zda je chladicí kapalina čirá a vůz dobře topí. Tvorba korozních zplodin v systému byla velkým servisním tématem.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadá ten nejlepší motor – 2.0 TSI/140 kW. Bohužel nikdy nebyl kombinován s pohonem všech kol ani s manuální převodovkou.
    Takto vypadá ten nejlepší motor – 2.0 TSI/140 kW. Bohužel nikdy nebyl kombinován s pohonem všech kol ani s manuální převodovkou.| Zdroj: Svět motorů
  • Řešením častého a opotřebení zadních brzd dřív byly speciální destičky z modelu Kodiaq RS. Ventilované zadní kotouče bohužel bez dalších úprav namontovat nelze.
    Řešením častého a opotřebení zadních brzd dřív byly speciální destičky z modelu Kodiaq RS. Ventilované zadní kotouče bohužel bez dalších úprav namontovat nelze.| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Krásný interiér akční verze 100 – tedy ke stému výročí založení automobilky. Bazarová realita bývá podstatně smutnější i proto, že originální autorádia byla drahá a vždy za příplatek, takže tam lidé cpali různá univerzální. Ta v interiéru vypadají jako pěst na oko.
Bixenonové světlomety bývaly skvělé. Naopak základní halogeny opravdu bídné. Dnes už bývají zoufale vypálené oba typy.
Pozor na motor 2.0 TDI! Byl zde ve zvláštní verzi s tekutým katalyzátorem (neplést si s pozdějším AdBlue).
Každých 120 000 km byla předepsána výměna filtru pevných částic.
Nejenže vůz neexistoval jako kombi, ale i sklopných zadních sedaček se dočkal až po třech letech výroby
Při pohledu zezadu je nejlépe vidět příbuznost s tehdejším Volkswagenem Passat
Škoda Superb
Škoda Superb
Škoda Superb
Zajímavostí známou už z předchůdce je střešní okno se solárním panelem, schopné napájet vnitřní ventilátor při odstávce vozu na slunci
Takto vypadají kožené sedačky po 300 000 km. Za volbu materiálů je potřeba výrobce jednoznačně pochválit.
Zásadní výhodou vozu je nadbytek místa pro nohy vzadu. Bohužel sedáky jsou krátké a celkově nepříliš pohodlné.
Asi nejspolehlivějším agregátem byl ten největší, který si mnoho zákazníků nezvolilo: šestiválec 3.6 FSI/191 kW
Motory 1.8 TSI vygenerovaly mnoho zásadně nespokojených zákazníků kvůli selhávajícím rozvodům a problémům se spotřebou oleje. Lepší jsou až po roce 2013.
V roce 2011 přišel nový typ přední nápravy s jednoduššími rameny a plechovým pomocným rámem místo hliníkového. Zmizely problémy s klepáním, ale přišla koroze.
Verze 3.6 FSI a 2.0 TSI se poznají podle čtveřice koncovek výfuku. Šestiválec je vždy čtyřkolka.
Škoda Superb
Škoda Superb
Škoda Superb
Proti druhé generaci se díky podstatně delším sedákům zásadně zlepšil komfort sezení
Pískavé zvuky rozvodového řemene se výrobce v záruce snažil řešit speciálním mazivem, často však pomohla až výměna celé sady. Nevyplatí se je podceňovat, motor by se mohl i potkat.
Tradiční barvou interiéru verze Laurin & Klement byla hnědá. Výrobce ale po čase nabídl i konzervativnější černou.
Při koupi dieselů vyrobených do roku 2019 se přesvědčte, zda je chladicí kapalina čirá a vůz dobře topí. Tvorba korozních zplodin v systému byla velkým servisním tématem.
Takto vypadá ten nejlepší motor – 2.0 TSI/140 kW. Bohužel nikdy nebyl kombinován s pohonem všech kol ani s manuální převodovkou.
Řešením častého a opotřebení zadních brzd dřív byly speciální destičky z modelu Kodiaq RS. Ventilované zadní kotouče bohužel bez dalších úprav namontovat nelze.