Toyota Land Cruiser 150 (2013-2017)|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150 (2009-2013)|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150 (od 2017)|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2013 přišel kompletně přepracovaný interiér se všemi terénními funkcemi na středovém panelu.|
Zdroj: Svět motorů
V letech 2009 až 2013 měl vůz tento středový panel. Ovladače elektronických tlumičů a výšky podvozku byly napravo pod volantem, kde na ně řidič neviděl.|
Zdroj: Svět motorů
Poslední provedení je nejzdařilejší. Základní uživatelská přednost od roku 2017 však jsou sedačky potažené jemnější kůží.|
Zdroj: Svět motorů
Důležitou novinkou je pestrá paleta elektronických pomocníků pro jízdu v terénu. Otočnému ovladači systému crawl control (nastavíte si rychlost a vozidlo jí překonává nerovnosti – takový terénní tempomat) dokonce v letech 2013 až 2017 patřila velká část středového panelu.|
Zdroj: Svět motorů
V loketní opěrce naprosté většiny verzí se nachází opravdová a velmi účinná chladnička. Bohužel 1,5litrová PET láhev se do ní na výšku nevejde.|
Zdroj: Svět motorů
Starší motor 3.0 D-4D/140 kW z konstrukční řady KD. Je velmi odolný, byť trochu hrubý.|
Zdroj: Svět motorů
Novější 2.8 D-4D, který má sice méně výkonu (130 kW), ale vyšší točivý moment (450 místo 420 Nm). Na původní hodnotě zůstaly jen vzácné verze s manuální převodovkou.|
Zdroj: Svět motorů
Třetí řada sedaček (obvykle za příplatek 60 000 Kč) je ukrytá v podlaze zavazadelníku. Samozřejmě to znamená, že je pak tato podlaha výše - viz viditelný schod v otvoru pátých dveří.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150|
Zdroj: Svět motorů
Rezervní kolo je u této generace už vždy pod vozem (u 120 to tak měly jen verze s pneumatickým odpružením vzadu). Její spuštění není těžké, ale musíte vědět, jak na to. Z nářadí v pátých dveřích si poskládáte vratidlo, kterým trefíte čtyřhran v navijáku a točíte.|
Zdroj: Svět motorů
Michal Kučák z Toyoty Tsusho Praha ukazuje jeden z mála potenciálních problémů – volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.|
Zdroj: Svět motorů
Volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.|
Zdroj: Svět motorů
Jediná dražší oprava na podvozku, kterou zatím kdo dělal, spočívá ve výměně silentbloků předních ramen. Ne z důvodů vůlí, ale kvůli zarezlým šroubům nastavení geometrie.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.8 D-4D patří k nejpropracovanějším vznětovým konstrukcím na světě. Má i pátý vstřikovač, aby si při vypalování fi ltru neředil olej naftou. A má jej v nebývale dokonalém provedení chlazený vodou.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150|
Zdroj: Svět motorů
Originální autobaterie jsou ze světlého plastu, jak bylo vždy u japonských aut zvykem. A vydrží i deset let. Že jedna z nich musela být už vyměněna, to je neklamné znamení prodělané nehody.|
Zdroj: Svět motorů
S vozem jsme v testu jezdili za 9,7 l/100 km. Starší třílitry brávaly zhruba o litr více.|
Zdroj: Svět motorů
Potah používaný v letech 2009 až 2017 se kůží jen nazývá – není ani příjemný na omak, ani odolný. Zde sedák přežil proto, že původní majitel celou dobu používal jiný.|
Zdroj: Svět motorů
Filtr pevných částic byl po 132 000 km v dokonalém stavu. Na koncovku výfuku nepustil jedinou sazi.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150|
Zdroj: Svět motorů
U testovaného vozu se do kabelu senzoru teploty výfukových plynů už zakously kuny. Na jeho funkci to zatím nemělo vliv. Přesto kdo chce být pečlivý, může si jej za 10 000 Kč vyměnit (kabely přesných senzorů dnešních motorů nelze opravovat).|
Zdroj: Svět motorů