Martin Vaculík a ojetá Toyota Land Cruiser 150: Malý lanďák, taky pašák

17/26
Přehled fotografií
Zavřít
  • Toyota Land Cruiser 150 (2013-2017)
    Toyota Land Cruiser 150 (2013-2017)| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150 (2009-2013)
    Toyota Land Cruiser 150 (2009-2013)| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150 (od 2017)
    Toyota Land Cruiser 150 (od 2017)| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2013 přišel kompletně přepracovaný interiér se všemi terénními funkcemi na středovém panelu.
    V roce 2013 přišel kompletně přepracovaný interiér se všemi terénními funkcemi na středovém panelu.| Zdroj: Svět motorů
  • V letech 2009 až 2013 měl vůz tento středový panel. Ovladače elektronických tlumičů a výšky podvozku byly napravo pod volantem, kde na ně řidič neviděl.
    V letech 2009 až 2013 měl vůz tento středový panel. Ovladače elektronických tlumičů a výšky podvozku byly napravo pod volantem, kde na ně řidič neviděl.| Zdroj: Svět motorů
  • Poslední provedení je nejzdařilejší. Základní uživatelská přednost od roku 2017 však jsou sedačky potažené jemnější kůží.
    Poslední provedení je nejzdařilejší. Základní uživatelská přednost od roku 2017 však jsou sedačky potažené jemnější kůží.| Zdroj: Svět motorů
  • Důležitou novinkou je pestrá paleta elektronických pomocníků pro jízdu v terénu. Otočnému ovladači systému crawl control (nastavíte si rychlost a vozidlo jí překonává nerovnosti – takový terénní tempomat) dokonce v letech 2013 až 2017 patřila velká část středového panelu.
    Důležitou novinkou je pestrá paleta elektronických pomocníků pro jízdu v terénu. Otočnému ovladači systému crawl control (nastavíte si rychlost a vozidlo jí překonává nerovnosti – takový terénní tempomat) dokonce v letech 2013 až 2017 patřila velká část středového panelu.| Zdroj: Svět motorů
  • V loketní opěrce naprosté většiny verzí se nachází opravdová a velmi účinná chladnička. Bohužel 1,5litrová PET láhev se do ní na výšku nevejde.
    V loketní opěrce naprosté většiny verzí se nachází opravdová a velmi účinná chladnička. Bohužel 1,5litrová PET láhev se do ní na výšku nevejde.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší motor 3.0 D-4D/140 kW z konstrukční řady KD. Je velmi odolný, byť trochu hrubý.
    Starší motor 3.0 D-4D/140 kW z konstrukční řady KD. Je velmi odolný, byť trochu hrubý.| Zdroj: Svět motorů
  • Novější 2.8 D-4D, který má sice méně výkonu (130 kW), ale vyšší točivý moment (450 místo 420 Nm). Na původní hodnotě zůstaly jen vzácné verze s manuální převodovkou.
    Novější 2.8 D-4D, který má sice méně výkonu (130 kW), ale vyšší točivý moment (450 místo 420 Nm). Na původní hodnotě zůstaly jen vzácné verze s manuální převodovkou.| Zdroj: Svět motorů
  • Třetí řada sedaček (obvykle za příplatek 60 000 Kč) je ukrytá v podlaze zavazadelníku. Samozřejmě to znamená, že je pak tato podlaha výše - viz viditelný schod v otvoru pátých dveří.
    Třetí řada sedaček (obvykle za příplatek 60 000 Kč) je ukrytá v podlaze zavazadelníku. Samozřejmě to znamená, že je pak tato podlaha výše - viz viditelný schod v otvoru pátých dveří.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150
    Toyota Land Cruiser 150| Zdroj: Svět motorů
  • Rezervní kolo je u této generace už vždy pod vozem (u 120 to tak měly jen verze s pneumatickým odpružením vzadu). Její spuštění není těžké, ale musíte vědět, jak na to. Z nářadí v pátých dveřích si poskládáte vratidlo, kterým trefíte čtyřhran v navijáku a točíte.
    Rezervní kolo je u této generace už vždy pod vozem (u 120 to tak měly jen verze s pneumatickým odpružením vzadu). Její spuštění není těžké, ale musíte vědět, jak na to. Z nářadí v pátých dveřích si poskládáte vratidlo, kterým trefíte čtyřhran v navijáku a točíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Michal Kučák z Toyoty Tsusho Praha ukazuje jeden z mála potenciálních problémů – volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.
    Michal Kučák z Toyoty Tsusho Praha ukazuje jeden z mála potenciálních problémů – volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.| Zdroj: Svět motorů
  • Volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.
    Volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.| Zdroj: Svět motorů
  • Jediná dražší oprava na podvozku, kterou zatím kdo dělal, spočívá ve výměně silentbloků předních ramen. Ne z důvodů vůlí, ale kvůli zarezlým šroubům nastavení geometrie.
    Jediná dražší oprava na podvozku, kterou zatím kdo dělal, spočívá ve výměně silentbloků předních ramen. Ne z důvodů vůlí, ale kvůli zarezlým šroubům nastavení geometrie.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.8 D-4D patří k nejpropracovanějším vznětovým konstrukcím na světě. Má i pátý vstřikovač, aby si při vypalování fi ltru neředil olej naftou. A má jej v nebývale dokonalém provedení chlazený vodou.
    Motor 2.8 D-4D patří k nejpropracovanějším vznětovým konstrukcím na světě. Má i pátý vstřikovač, aby si při vypalování fi ltru neředil olej naftou. A má jej v nebývale dokonalém provedení chlazený vodou.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150
    Toyota Land Cruiser 150| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150
    Toyota Land Cruiser 150| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150
    Toyota Land Cruiser 150| Zdroj: Svět motorů
  • Originální autobaterie jsou ze světlého plastu, jak bylo vždy u japonských aut zvykem. A vydrží i deset let. Že jedna z nich musela být už vyměněna, to je neklamné znamení prodělané nehody.
    Originální autobaterie jsou ze světlého plastu, jak bylo vždy u japonských aut zvykem. A vydrží i deset let. Že jedna z nich musela být už vyměněna, to je neklamné znamení prodělané nehody.| Zdroj: Svět motorů
  • S vozem jsme v testu jezdili za 9,7 l/100 km. Starší třílitry brávaly zhruba o litr více.
    S vozem jsme v testu jezdili za 9,7 l/100 km. Starší třílitry brávaly zhruba o litr více.| Zdroj: Svět motorů
  • Potah používaný v letech 2009 až 2017 se kůží jen nazývá – není ani příjemný na omak, ani odolný. Zde sedák přežil proto, že původní majitel celou dobu používal jiný.
    Potah používaný v letech 2009 až 2017 se kůží jen nazývá – není ani příjemný na omak, ani odolný. Zde sedák přežil proto, že původní majitel celou dobu používal jiný.| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr pevných částic byl po 132 000 km v dokonalém stavu. Na koncovku výfuku nepustil jedinou sazi.
    Filtr pevných částic byl po 132 000 km v dokonalém stavu. Na koncovku výfuku nepustil jedinou sazi.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Land Cruiser 150
    Toyota Land Cruiser 150| Zdroj: Svět motorů
  • U testovaného vozu se do kabelu senzoru teploty výfukových plynů už zakously kuny. Na jeho funkci to zatím nemělo vliv. Přesto kdo chce být pečlivý, může si jej za 10 000 Kč vyměnit (kabely přesných senzorů dnešních motorů nelze opravovat).
    U testovaného vozu se do kabelu senzoru teploty výfukových plynů už zakously kuny. Na jeho funkci to zatím nemělo vliv. Přesto kdo chce být pečlivý, může si jej za 10 000 Kč vyměnit (kabely přesných senzorů dnešních motorů nelze opravovat).| Zdroj: Svět motorů
Toyota Land Cruiser 150 (2013-2017)
Toyota Land Cruiser 150 (2009-2013)
Toyota Land Cruiser 150 (od 2017)
V roce 2013 přišel kompletně přepracovaný interiér se všemi terénními funkcemi na středovém panelu.
V letech 2009 až 2013 měl vůz tento středový panel. Ovladače elektronických tlumičů a výšky podvozku byly napravo pod volantem, kde na ně řidič neviděl.
Poslední provedení je nejzdařilejší. Základní uživatelská přednost od roku 2017 však jsou sedačky potažené jemnější kůží.
Důležitou novinkou je pestrá paleta elektronických pomocníků pro jízdu v terénu. Otočnému ovladači systému crawl control (nastavíte si rychlost a vozidlo jí překonává nerovnosti – takový terénní tempomat) dokonce v letech 2013 až 2017 patřila velká část středového panelu.
V loketní opěrce naprosté většiny verzí se nachází opravdová a velmi účinná chladnička. Bohužel 1,5litrová PET láhev se do ní na výšku nevejde.
Starší motor 3.0 D-4D/140 kW z konstrukční řady KD. Je velmi odolný, byť trochu hrubý.
Novější 2.8 D-4D, který má sice méně výkonu (130 kW), ale vyšší točivý moment (450 místo 420 Nm). Na původní hodnotě zůstaly jen vzácné verze s manuální převodovkou.
Třetí řada sedaček (obvykle za příplatek 60 000 Kč) je ukrytá v podlaze zavazadelníku. Samozřejmě to znamená, že je pak tato podlaha výše - viz viditelný schod v otvoru pátých dveří.
Toyota Land Cruiser 150
Rezervní kolo je u této generace už vždy pod vozem (u 120 to tak měly jen verze s pneumatickým odpružením vzadu). Její spuštění není těžké, ale musíte vědět, jak na to. Z nářadí v pátých dveřích si poskládáte vratidlo, kterým trefíte čtyřhran v navijáku a točíte.
Michal Kučák z Toyoty Tsusho Praha ukazuje jeden z mála potenciálních problémů – volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.
Volný silentblok hydraulických vzpěr příčného stabilizátoru KDSS.
Jediná dražší oprava na podvozku, kterou zatím kdo dělal, spočívá ve výměně silentbloků předních ramen. Ne z důvodů vůlí, ale kvůli zarezlým šroubům nastavení geometrie.
Motor 2.8 D-4D patří k nejpropracovanějším vznětovým konstrukcím na světě. Má i pátý vstřikovač, aby si při vypalování fi ltru neředil olej naftou. A má jej v nebývale dokonalém provedení chlazený vodou.
Toyota Land Cruiser 150
Toyota Land Cruiser 150
Toyota Land Cruiser 150
Originální autobaterie jsou ze světlého plastu, jak bylo vždy u japonských aut zvykem. A vydrží i deset let. Že jedna z nich musela být už vyměněna, to je neklamné znamení prodělané nehody.
S vozem jsme v testu jezdili za 9,7 l/100 km. Starší třílitry brávaly zhruba o litr více.
Potah používaný v letech 2009 až 2017 se kůží jen nazývá – není ani příjemný na omak, ani odolný. Zde sedák přežil proto, že původní majitel celou dobu používal jiný.
Filtr pevných částic byl po 132 000 km v dokonalém stavu. Na koncovku výfuku nepustil jedinou sazi.
Toyota Land Cruiser 150
U testovaného vozu se do kabelu senzoru teploty výfukových plynů už zakously kuny. Na jeho funkci to zatím nemělo vliv. Přesto kdo chce být pečlivý, může si jej za 10 000 Kč vyměnit (kabely přesných senzorů dnešních motorů nelze opravovat).