Martin Vaculík a ojeté BMW i3 REX: Na cesty raději s motorem

2/38
Zavřít
  • BMW i3 REX
    BMW i3 REX| Zdroj: Svět motorů
  • BMW i3 REX
    BMW i3 REX| Zdroj: Svět motorů
  • I když si kupujete nepojízdnou i3, musíte oživit 12V síť a dostat vůz k nabíječce, abyste ověřili, zda se spojí a začne přijímat proud. Závady palubních nabíječek totiž patří k nejdražším. V tomto případě sama nabíječka řekla, že vozidlo má problém se zamykáním kabelu, k čemuž dojde po jeho nouzovém odjištění lankem.
    I když si kupujete nepojízdnou i3, musíte oživit 12V síť a dostat vůz k nabíječce, abyste ověřili, zda se spojí a začne přijímat proud. Závady palubních nabíječek totiž patří k nejdražším. V tomto případě sama nabíječka řekla, že vozidlo má problém se zamykáním kabelu, k čemuž dojde po jeho nouzovém odjištění lankem.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW i3 REX
    BMW i3 REX| Zdroj: Svět motorů
  • Asi nejprotivnější závadou, jaká může i3 postihnout, je zadírání elektrického šnekového kompresoru klimatizace. Pokud začne nahlas skučet, s vozidlem přestaňte jezdit (nestačí nepouštět uvnitř klimatizaci, pouští se sama kvůli chlazení baterky) a nechte kompresor opravit. Když natlačí piliny do celého okruhu, bývá oprava velmi drahá.
    Asi nejprotivnější závadou, jaká může i3 postihnout, je zadírání elektrického šnekového kompresoru klimatizace. Pokud začne nahlas skučet, s vozidlem přestaňte jezdit (nestačí nepouštět uvnitř klimatizaci, pouští se sama kvůli chlazení baterky) a nechte kompresor opravit. Když natlačí piliny do celého okruhu, bývá oprava velmi drahá.| Zdroj: Svět motorů
  • Na snímku příplatkový interiér Lodge, pohledný, ale nejvíce náchylný na opotřebení. Vůz s ním si spíše nekupujte – šíleně se špiní a koženkové segmenty sedaček rychle praskají.
    Na snímku příplatkový interiér Lodge, pohledný, ale nejvíce náchylný na opotřebení. Vůz s ním si spíše nekupujte – šíleně se špiní a koženkové segmenty sedaček rychle praskají.| Zdroj: Svět motorů
  • To radši zůstaňte u základního Standardu nebo jděte do futuristického Loftu či luxusního Suite.
    To radši zůstaňte u základního Standardu nebo jděte do futuristického Loftu či luxusního Suite.| Zdroj: Svět motorů
  • Nalevo je vidět box výkonové elektroniky – integrující samotný motordriver, ale také DC/DC převodník zásobující 12V síť. Pod ním se nachází elektromotor. Napravo spalovací dvouválec s generátorem.
    Nalevo je vidět box výkonové elektroniky – integrující samotný motordriver, ale také DC/DC převodník zásobující 12V síť. Pod ním se nachází elektromotor. Napravo spalovací dvouválec s generátorem.| Zdroj: Svět motorů
  • Tato příplatková 19" kola vzor 428 byla z výroby na vozidle vždy v „dvojrozměru“, z katalogu příslušenství či vraků existují i sady čtyř úzkých. Pozor na to, že kvůli směru rotace existují pravá a levá.
    Tato příplatková 19" kola vzor 428 byla z výroby na vozidle vždy v „dvojrozměru“, z katalogu příslušenství či vraků existují i sady čtyř úzkých. Pozor na to, že kvůli směru rotace existují pravá a levá.| Zdroj: Svět motorů
  • Je to neuvěřitelné, ale auto už v roce 2013 využívalo trvalé bezdrátové připojení k internetu a mělo aplikace pro vzdálený přístup
    Je to neuvěřitelné, ale auto už v roce 2013 využívalo trvalé bezdrátové připojení k internetu a mělo aplikace pro vzdálený přístup| Zdroj: Svět motorů
  • Když rychlonabíjecí stanice odmítá z nějakého důvodu dát pokyn k odemknutí kabelu, lze jej odjistit manuálně lankem ukrytým ve spodním rohu pravých zadních dveří.
    Když rychlonabíjecí stanice odmítá z nějakého důvodu dát pokyn k odemknutí kabelu, lze jej odjistit manuálně lankem ukrytým ve spodním rohu pravých zadních dveří.| Zdroj: Svět motorů
  • Akorát pak musíte sundat blatník a zkontrolovat, zda se lanko vrátilo. Jinak se spálí zámek a příště nenabijete.
    Akorát pak musíte sundat blatník a zkontrolovat, zda se lanko vrátilo. Jinak se spálí zámek a příště nenabijete.| Zdroj: Svět motorů
  • Na snímku provedení z let 2013 až 2017, rozpoznatelné dle vždy halogenových dálkových světel v nárazníku. Po modernizaci jsou zde linky denního svícení a dálková světla se nastěhovala klasicky ke tlumeným.
    Na snímku provedení z let 2013 až 2017, rozpoznatelné dle vždy halogenových dálkových světel v nárazníku. Po modernizaci jsou zde linky denního svícení a dálková světla se nastěhovala klasicky ke tlumeným.| Zdroj: Svět motorů
  • Auto má i malý přední kufr na kabely. Šikulové tam nacpou kanystr a udělají si automatické doplňování devítilitrové nádrže, takže na benzin bez tankování ujedou i 300 km. Zelená tečka vedle hrdla ostřikovačů je táhlo nouzového odjištění víčka nádrže.
    Auto má i malý přední kufr na kabely. Šikulové tam nacpou kanystr a udělají si automatické doplňování devítilitrové nádrže, takže na benzin bez tankování ujedou i 300 km. Zelená tečka vedle hrdla ostřikovačů je táhlo nouzového odjištění víčka nádrže.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadá verze REX bez zadního nárazníku. Napravo masivní tlumič sání s nevyměnitelnou fi ltrační vložkou, nalevo výfuk. Zcela nalevo pak vykukuje malý ventilátor, který musí kolem tlumiče výfuku a katalyzátoru vytvářet průvan, aby nic nechytlo.
    Takto vypadá verze REX bez zadního nárazníku. Napravo masivní tlumič sání s nevyměnitelnou fi ltrační vložkou, nalevo výfuk. Zcela nalevo pak vykukuje malý ventilátor, který musí kolem tlumiče výfuku a katalyzátoru vytvářet průvan, aby nic nechytlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Když je BMW i3 takzvaně mrtvé, stačí jej připojit k AC nabíječce. Sice si nezamkne kabel, ale začne v tichosti dobíjet 12V baterku, aby mohlo ožít.
    Když je BMW i3 takzvaně mrtvé, stačí jej připojit k AC nabíječce. Sice si nezamkne kabel, ale začne v tichosti dobíjet 12V baterku, aby mohlo ožít.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro výměnu svíček je nutné vyndat sání. Předtím ale musíte odpojit škrticí klapku, a tudíž odpojit 12V akumulátor i uvést vozidlo do beznapěťového stavu.
    Pro výměnu svíček je nutné vyndat sání. Předtím ale musíte odpojit škrticí klapku, a tudíž odpojit 12V akumulátor i uvést vozidlo do beznapěťového stavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zdeněk Havrlík z fi rmy i3 Upgrade ukazuje jediné místo, kvůli kterému může i3 REX začít hořet. Stane se tak, když někdo nezašroubuje plnicí olejové hrdlo.
    Zdeněk Havrlík z fi rmy i3 Upgrade ukazuje jediné místo, kvůli kterému může i3 REX začít hořet. Stane se tak, když někdo nezašroubuje plnicí olejové hrdlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Čistě elektrické verze mají vedle motoru mnoho volného místa. Právě to REX využívá pro „spalovák“ s generátorem.
    Čistě elektrické verze mají vedle motoru mnoho volného místa. Právě to REX využívá pro „spalovák“ s generátorem.| Zdroj: Svět motorů
  • Průhled unikátní konstrukcí vozidla kombinující karbonový skelet kolem posádky s hliníkovým podvozkovým rámem, přičemž oba celky k sobě pojí pružné lepidlo. Přední tlumiče jsou zakotveny do výčnělků z podvozkového rámu. Chvěje se tak podobně jako u dodávek či off roadů a při jízdě je to cítit.
    Průhled unikátní konstrukcí vozidla kombinující karbonový skelet kolem posádky s hliníkovým podvozkovým rámem, přičemž oba celky k sobě pojí pružné lepidlo. Přední tlumiče jsou zakotveny do výčnělků z podvozkového rámu. Chvěje se tak podobně jako u dodávek či off roadů a při jízdě je to cítit.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW i3 REX
    BMW i3 REX| Zdroj: Svět motorů
  • BMW i3 REX
    BMW i3 REX| Zdroj: Svět motorů
  • Každé BMW i3 umožňuje vzdálenou diagnostiku RITA.
    Každé BMW i3 umožňuje vzdálenou diagnostiku RITA.| Zdroj: Svět motorů
  • Věc, kterou dodnes jiné automobilky nemají, nám předvedl Zdeněk Havrlík. Mohou to mít i nezávislé servisy.
    Věc, kterou dodnes jiné automobilky nemají, nám předvedl Zdeněk Havrlík. Mohou to mít i nezávislé servisy.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadá nejdražší ze čtyř nabízených interiérů – celokožený Suite. Elektrické ovládání sedaček se překvapivě nikdy nenabízelo, prý kvůli hmotnosti.
    Takto vypadá nejdražší ze čtyř nabízených interiérů – celokožený Suite. Elektrické ovládání sedaček se překvapivě nikdy nenabízelo, prý kvůli hmotnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Bývalý majitel jezdil s vozem na benzin asi poměrně často. Svědčí o tom i zcela osahané tlačítko otevírání nádrže.
    Bývalý majitel jezdil s vozem na benzin asi poměrně často. Svědčí o tom i zcela osahané tlačítko otevírání nádrže.| Zdroj: Svět motorů
  • Různé vůně či držáky na telefon nenasazujte na pravý prostřední výdech klimatizace. Chladný vzduch se pak odráží přímo na tepelné čidlo nad ním, takže elektronika má pocit, že vůz je už vychlazen, a posádka se potí.
    Různé vůně či držáky na telefon nenasazujte na pravý prostřední výdech klimatizace. Chladný vzduch se pak odráží přímo na tepelné čidlo nad ním, takže elektronika má pocit, že vůz je už vychlazen, a posádka se potí.| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky
    Zapalovací svíčky| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky
    Zapalovací svíčky| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky
    Zapalovací svíčky| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky
    Zapalovací svíčky| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky
    Zapalovací svíčky| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr sání
    Filtr sání| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr sání
    Filtr sání| Zdroj: Svět motorů
  • Olej v reduktoru
    Olej v reduktoru| Zdroj: Svět motorů
  • Olej v reduktoru
    Olej v reduktoru| Zdroj: Svět motorů
  • Olej v reduktoru
    Olej v reduktoru| Zdroj: Svět motorů
  • Olej v reduktoru
    Olej v reduktoru| Zdroj: Svět motorů
BMW i3 REX
BMW i3 REX
I když si kupujete nepojízdnou i3, musíte oživit 12V síť a dostat vůz k nabíječce, abyste ověřili, zda se spojí a začne přijímat proud. Závady palubních nabíječek totiž patří k nejdražším. V tomto případě sama nabíječka řekla, že vozidlo má problém se zamykáním kabelu, k čemuž dojde po jeho nouzovém odjištění lankem.
BMW i3 REX
Asi nejprotivnější závadou, jaká může i3 postihnout, je zadírání elektrického šnekového kompresoru klimatizace. Pokud začne nahlas skučet, s vozidlem přestaňte jezdit (nestačí nepouštět uvnitř klimatizaci, pouští se sama kvůli chlazení baterky) a nechte kompresor opravit. Když natlačí piliny do celého okruhu, bývá oprava velmi drahá.
Na snímku příplatkový interiér Lodge, pohledný, ale nejvíce náchylný na opotřebení. Vůz s ním si spíše nekupujte – šíleně se špiní a koženkové segmenty sedaček rychle praskají.
To radši zůstaňte u základního Standardu nebo jděte do futuristického Loftu či luxusního Suite.
Nalevo je vidět box výkonové elektroniky – integrující samotný motordriver, ale také DC/DC převodník zásobující 12V síť. Pod ním se nachází elektromotor. Napravo spalovací dvouválec s generátorem.
Tato příplatková 19" kola vzor 428 byla z výroby na vozidle vždy v „dvojrozměru“, z katalogu příslušenství či vraků existují i sady čtyř úzkých. Pozor na to, že kvůli směru rotace existují pravá a levá.
Je to neuvěřitelné, ale auto už v roce 2013 využívalo trvalé bezdrátové připojení k internetu a mělo aplikace pro vzdálený přístup
Když rychlonabíjecí stanice odmítá z nějakého důvodu dát pokyn k odemknutí kabelu, lze jej odjistit manuálně lankem ukrytým ve spodním rohu pravých zadních dveří.
Akorát pak musíte sundat blatník a zkontrolovat, zda se lanko vrátilo. Jinak se spálí zámek a příště nenabijete.
Na snímku provedení z let 2013 až 2017, rozpoznatelné dle vždy halogenových dálkových světel v nárazníku. Po modernizaci jsou zde linky denního svícení a dálková světla se nastěhovala klasicky ke tlumeným.
Auto má i malý přední kufr na kabely. Šikulové tam nacpou kanystr a udělají si automatické doplňování devítilitrové nádrže, takže na benzin bez tankování ujedou i 300 km. Zelená tečka vedle hrdla ostřikovačů je táhlo nouzového odjištění víčka nádrže.
Takto vypadá verze REX bez zadního nárazníku. Napravo masivní tlumič sání s nevyměnitelnou fi ltrační vložkou, nalevo výfuk. Zcela nalevo pak vykukuje malý ventilátor, který musí kolem tlumiče výfuku a katalyzátoru vytvářet průvan, aby nic nechytlo.
Když je BMW i3 takzvaně mrtvé, stačí jej připojit k AC nabíječce. Sice si nezamkne kabel, ale začne v tichosti dobíjet 12V baterku, aby mohlo ožít.
Pro výměnu svíček je nutné vyndat sání. Předtím ale musíte odpojit škrticí klapku, a tudíž odpojit 12V akumulátor i uvést vozidlo do beznapěťového stavu.
Zdeněk Havrlík z fi rmy i3 Upgrade ukazuje jediné místo, kvůli kterému může i3 REX začít hořet. Stane se tak, když někdo nezašroubuje plnicí olejové hrdlo.
Čistě elektrické verze mají vedle motoru mnoho volného místa. Právě to REX využívá pro „spalovák“ s generátorem.
Průhled unikátní konstrukcí vozidla kombinující karbonový skelet kolem posádky s hliníkovým podvozkovým rámem, přičemž oba celky k sobě pojí pružné lepidlo. Přední tlumiče jsou zakotveny do výčnělků z podvozkového rámu. Chvěje se tak podobně jako u dodávek či off roadů a při jízdě je to cítit.
BMW i3 REX
BMW i3 REX
Každé BMW i3 umožňuje vzdálenou diagnostiku RITA.
Věc, kterou dodnes jiné automobilky nemají, nám předvedl Zdeněk Havrlík. Mohou to mít i nezávislé servisy.
Takto vypadá nejdražší ze čtyř nabízených interiérů – celokožený Suite. Elektrické ovládání sedaček se překvapivě nikdy nenabízelo, prý kvůli hmotnosti.
Bývalý majitel jezdil s vozem na benzin asi poměrně často. Svědčí o tom i zcela osahané tlačítko otevírání nádrže.
Různé vůně či držáky na telefon nenasazujte na pravý prostřední výdech klimatizace. Chladný vzduch se pak odráží přímo na tepelné čidlo nad ním, takže elektronika má pocit, že vůz je už vychlazen, a posádka se potí.
Zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky
Filtr sání
Filtr sání
Olej v reduktoru
Olej v reduktoru
Olej v reduktoru
Olej v reduktoru