Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojeté BMW i3 REX: Na cesty raději s motorem

BMW i3 REX
I když si kupujete nepojízdnou i3, musíte oživit 12V síť a dostat vůz k nabíječce, abyste ověřili, zda se spojí a začne přijímat proud. Závady palubních nabíječek totiž patří k nejdražším. V tomto případě sama nabíječka řekla, že vozidlo má problém se zamykáním kabelu, k čemuž dojde po jeho nouzovém odjištění lankem.
BMW i3 REX
Asi nejprotivnější závadou, jaká může i3 postihnout, je zadírání elektrického šnekového kompresoru klimatizace. Pokud začne nahlas skučet, s vozidlem přestaňte jezdit (nestačí nepouštět uvnitř klimatizaci, pouští se sama kvůli chlazení baterky) a nechte kompresor opravit. Když natlačí piliny do celého okruhu, bývá oprava velmi drahá.
38 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (12)

Jistě sledujete, kolik se na českých silnicích vyrojilo ojetých BMW i3. Jsou spolehlivé a celé postavené z plastu, hliníku a karbonu, takže nikdy nezreznou. Pro ty, kdo potřebují jezdit delší trasy a bojí se veřejného nabíjení, se dělala i verze s pomocným motorem.

Revoluční elektromobil od BMW, který v roce 2013 přinesl již současnou úroveň techniky v kombinaci s hmotností 1200 kg, o které si dnešní elektromobily mohou nechat jen zdát, jsme zde už podrobně představili v roce 2022. O všech závadách, které model mohou postihnout, jsme natočili i video. Dnes se podívejme na verze  označené REX s pomocným benzinovým dvouválcem 647 cm³ v zádi vedle elektromotoru, takzvaným Range extenderem čili prodlužovačem dojezdu. Tuto variantu BMW nabízelo v letech 2013 až 2018 pro verze s bateriemi 60 Ah (19 kWh využitelných) a 94 Ah (27,2 kWh).

Když koncem roku 2019 přišla verze s největší kapacitou baterie (38 kWh) s běžným dojezdem 200 až 300 km, byl už prý druhý motor zbytečný a v Evropě byla jeho nabídka ukončena. V USA, kde mají větší vzdálenosti, se však nabízel až do konce výroby modelu v roce 2022. Z 250.000 kusů vyrobených karbonových elektromobilů i3 jich zhruba 67.000 kusů bylo ve verzi s prodlužovačem dojezdu REX. Tuto informaci nyní pouštíme do světa vůbec poprvé, neboť není k dohledání v žádném veřejném zdroji.

Prodloužení donekonečna

Mnoho lidí neví, že něco takového existovalo. I ten, kdo ví, mívá zcela mylnou představu o skutečné funkci. Když přece elektromotor má výkon 125 nebo 135 kW podle verze a spalovací jen 25 kW, tak jeho spuštěním se jen oddálí vybití baterie, ale stejně to s ní jde pozvolna z kopce a budete hledat nabíječku. Takže na roadtrip po Evropě stejně tohle auto použít nejde. „Já jsem s i3 REX jel na zátah do Ženevy, pouze jsem musel každých 120 km tankovat,“ odhaluje Zdeněk Havrlík z firmy i3 Upgrade, že skutečným limitem vozu není výkon, ale malá nádrž.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (12)