Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i3 REX
I když si kupujete nepojízdnou i3, musíte oživit 12V síť a dostat vůz k nabíječce, abyste ověřili, zda se spojí a začne přijímat proud. Závady palubních nabíječek totiž patří k nejdražším. V tomto případě sama nabíječka řekla, že vozidlo má problém se zamykáním kabelu, k čemuž dojde po jeho nouzovém odjištění lankem.
BMW i3 REX
Asi nejprotivnější závadou, jaká může i3 postihnout, je zadírání elektrického šnekového kompresoru klimatizace. Pokud začne nahlas skučet, s vozidlem přestaňte jezdit (nestačí nepouštět uvnitř klimatizaci, pouští se sama kvůli chlazení baterky) a nechte kompresor opravit. Když natlačí piliny do celého okruhu, bývá oprava velmi drahá.
38 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojeté BMW i3 REX: Na cesty raději s motorem

Martin Vaculík

Jistě sledujete, kolik se na českých silnicích vyrojilo ojetých BMW i3. Jsou spolehlivé a celé postavené z plastu, hliníku a karbonu, takže nikdy nezreznou. Pro ty, kdo potřebují jezdit delší trasy a bojí se veřejného nabíjení, se dělala i verze s pomocným motorem.

Revoluční elektromobil od BMW, který v roce 2013 přinesl již současnou úroveň techniky v kombinaci s hmotností 1200 kg, o které si dnešní elektromobily mohou nechat jen zdát, jsme zde už podrobně představili v roce 2022. O všech závadách, které model mohou postihnout, jsme natočili i video. Dnes se podívejme na verze  označené REX s pomocným benzinovým dvouválcem 647 cm³ v zádi vedle elektromotoru, takzvaným Range extenderem čili prodlužovačem dojezdu. Tuto variantu BMW nabízelo v letech 2013 až 2018 pro verze s bateriemi 60 Ah (19 kWh využitelných) a 94 Ah (27,2 kWh).

Když koncem roku 2019 přišla verze s největší kapacitou baterie (38 kWh) s běžným dojezdem 200 až 300 km, byl už prý druhý motor zbytečný a v Evropě byla jeho nabídka ukončena. V USA, kde mají větší vzdálenosti, se však nabízel až do konce výroby modelu v roce 2022. Z 250.000 kusů vyrobených karbonových elektromobilů i3 jich zhruba 67.000 kusů bylo ve verzi s prodlužovačem dojezdu REX. Tuto informaci nyní pouštíme do světa vůbec poprvé, neboť není k dohledání v žádném veřejném zdroji.

Prodloužení donekonečna

Mnoho lidí neví, že něco takového existovalo. I ten, kdo ví, mívá zcela mylnou představu o skutečné funkci. Když přece elektromotor má výkon 125 nebo 135 kW podle verze a spalovací jen 25 kW, tak jeho spuštěním se jen oddálí vybití baterie, ale stejně to s ní jde pozvolna z kopce a budete hledat nabíječku. Takže na roadtrip po Evropě stejně tohle auto použít nejde. „Já jsem s i3 REX jel na zátah do Ženevy, pouze jsem musel každých 120 km tankovat,“ odhaluje Zdeněk Havrlík z firmy i3 Upgrade, že skutečným limitem vozu není výkon, ale malá nádrž.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!