Martin Vaculík a ojeté Subaru Impreza WRX STi: Zdeněk vytáhl klenot

54/64
Přehled fotografií
Zavřít
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po osmnácti letech má Zdeňkova Impreza WRX STi najeto jen 14 500 km. Majitel ji považuje za důchodové připojištění.
    Po osmnácti letech má Zdeňkova Impreza WRX STi najeto jen 14 500 km. Majitel ji považuje za důchodové připojištění.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Palubní deska se jen málo liší od základního modelu, ale obsahuje vše potřebné. Překvapivě velký volant byl v dalším modelovém ročníku mírně upraven.
    Palubní deska se jen málo liší od základního modelu, ale obsahuje vše potřebné. Překvapivě velký volant byl v dalším modelovém ročníku mírně upraven.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Převodovka specifická pro STi má pět převodů těsně u sebe pro maximální dynamiku a dlouhou šestku pro dálniční přesuny.
    Převodovka specifická pro STi má pět převodů těsně u sebe pro maximální dynamiku a dlouhou šestku pro dálniční přesuny.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.
    Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Skvělé sedačky s perfektním bočním vedením umožňují nejen sportovní jízdu, ale dají se na nich přežít i delší cesty.
    Skvělé sedačky s perfektním bočním vedením umožňují nejen sportovní jízdu, ale dají se na nich přežít i delší cesty.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kvůli nám nastartoval Zdeněk své STi po celém dlouhém roce. Chytlo napoprvé.
    Kvůli nám nastartoval Zdeněk své STi po celém dlouhém roce. Chytlo napoprvé.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Modré auto na zlatých kolech je pojem. Na silnici mu uhýbají i supersporty.
    Modré auto na zlatých kolech je pojem. Na silnici mu uhýbají i supersporty.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Velké zadní křídlo bylo první rok specifické jen pro limitovanou sérii Prodrive. Až v roce 2003 jej dostalo i sériové WRX STi.
    Velké zadní křídlo bylo první rok specifické jen pro limitovanou sérii Prodrive. Až v roce 2003 jej dostalo i sériové WRX STi.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Boxer je sice uložený před přední nápravou, ale jen krátký a lehký – takže moment setrvačnosti kolem svislé osy nezvyšuje zdaleka tolik jako řadové motory u audi.
    Boxer je sice uložený před přední nápravou, ale jen krátký a lehký – takže moment setrvačnosti kolem svislé osy nezvyšuje zdaleka tolik jako řadové motory u audi.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Rozvodový řemen boxeru se čtyřmi vačkovými hřídeli (2x DOHC) je dlouhý jak kšandy. I u aut, která čekají v garáži, by se měl měnit každých deset let.
    Rozvodový řemen boxeru se čtyřmi vačkovými hřídeli (2x DOHC) je dlouhý jak kšandy. I u aut, která čekají v garáži, by se měl měnit každých deset let.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Životní zážitek je, když vás s Imprezou WRX STi sveze někdo, kdo to s ní umí. Nechápete, jak se dá po tak úzkých cestách se špatným povrchem jet tak strašně rychle.
    Životní zážitek je, když vás s Imprezou WRX STi sveze někdo, kdo to s ní umí. Nechápete, jak se dá po tak úzkých cestách se špatným povrchem jet tak strašně rychle.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Náhradní díly stojí vesměs zcela normální peníze. Výjimkou jsou specifické karosářské na limitované série a také brzdy. Vyrábějí se u Bremba v Itálii, odkud putují do Japonska k zabalení a pak zase do Evropy.
    Náhradní díly stojí vesměs zcela normální peníze. Výjimkou jsou specifické karosářské na limitované série a také brzdy. Vyrábějí se u Bremba v Itálii, odkud putují do Japonska k zabalení a pak zase do Evropy.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.
    Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.
    Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.
    Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední hliníková ramena jsou specifická pro verze WRX sedan a STi. Překvapují téměř nekonečnou životností. A jde v nich i samostatně vyměnit čep za 1348 Kč.
    Přední hliníková ramena jsou specifická pro verze WRX sedan a STi. Překvapují téměř nekonečnou životností. A jde v nich i samostatně vyměnit čep za 1348 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.
    Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.
    Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Se zadními závěsy ani diferenciály nejsou žádné problémy. Samotné diferenciály jsou neskutečně robustní a servisy Subaru je umí i opravovat.
    Se zadními závěsy ani diferenciály nejsou žádné problémy. Samotné diferenciály jsou neskutečně robustní a servisy Subaru je umí i opravovat.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Subaru Impreza WRX STi
    Subaru Impreza WRX STi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Tato generace imprezy prakticky vůbec nerezne. Spodní část dveří je opatřena tlumicím nátěrem.
    Tato generace imprezy prakticky vůbec nerezne. Spodní část dveří je opatřena tlumicím nátěrem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Dvoulitrové boxery jezdí na tak bohatou směs, že mají i výfuky zevnitř vymyté benzinem. Žádné saze nenajdete.
    Dvoulitrové boxery jezdí na tak bohatou směs, že mají i výfuky zevnitř vymyté benzinem. Žádné saze nenajdete.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Po osmnácti letech má Zdeňkova Impreza WRX STi najeto jen 14 500 km. Majitel ji považuje za důchodové připojištění.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Palubní deska se jen málo liší od základního modelu, ale obsahuje vše potřebné. Překvapivě velký volant byl v dalším modelovém ročníku mírně upraven.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Převodovka specifická pro STi má pět převodů těsně u sebe pro maximální dynamiku a dlouhou šestku pro dálniční přesuny.
Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.
Skvělé sedačky s perfektním bočním vedením umožňují nejen sportovní jízdu, ale dají se na nich přežít i delší cesty.
Kvůli nám nastartoval Zdeněk své STi po celém dlouhém roce. Chytlo napoprvé.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Modré auto na zlatých kolech je pojem. Na silnici mu uhýbají i supersporty.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Velké zadní křídlo bylo první rok specifické jen pro limitovanou sérii Prodrive. Až v roce 2003 jej dostalo i sériové WRX STi.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Boxer je sice uložený před přední nápravou, ale jen krátký a lehký – takže moment setrvačnosti kolem svislé osy nezvyšuje zdaleka tolik jako řadové motory u audi.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Rozvodový řemen boxeru se čtyřmi vačkovými hřídeli (2x DOHC) je dlouhý jak kšandy. I u aut, která čekají v garáži, by se měl měnit každých deset let.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Životní zážitek je, když vás s Imprezou WRX STi sveze někdo, kdo to s ní umí. Nechápete, jak se dá po tak úzkých cestách se špatným povrchem jet tak strašně rychle.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Náhradní díly stojí vesměs zcela normální peníze. Výjimkou jsou specifické karosářské na limitované série a také brzdy. Vyrábějí se u Bremba v Itálii, odkud putují do Japonska k zabalení a pak zase do Evropy.
Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.
Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.
Subaru Impreza WRX STi
Přední hliníková ramena jsou specifická pro verze WRX sedan a STi. Překvapují téměř nekonečnou životností. A jde v nich i samostatně vyměnit čep za 1348 Kč.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.
Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Se zadními závěsy ani diferenciály nejsou žádné problémy. Samotné diferenciály jsou neskutečně robustní a servisy Subaru je umí i opravovat.
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi
Tato generace imprezy prakticky vůbec nerezne. Spodní část dveří je opatřena tlumicím nátěrem.
Dvoulitrové boxery jezdí na tak bohatou směs, že mají i výfuky zevnitř vymyté benzinem. Žádné saze nenajdete.