Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Po osmnácti letech má Zdeňkova Impreza WRX STi najeto jen 14 500 km. Majitel ji považuje za důchodové připojištění.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Palubní deska se jen málo liší od základního modelu, ale obsahuje vše potřebné. Překvapivě velký volant byl v dalším modelovém ročníku mírně upraven.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Převodovka specifická pro STi má pět převodů těsně u sebe pro maximální dynamiku a dlouhou šestku pro dálniční přesuny.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Skvělé sedačky s perfektním bočním vedením umožňují nejen sportovní jízdu, ale dají se na nich přežít i delší cesty.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Kvůli nám nastartoval Zdeněk své STi po celém dlouhém roce. Chytlo napoprvé.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Modré auto na zlatých kolech je pojem. Na silnici mu uhýbají i supersporty.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Velké zadní křídlo bylo první rok specifické jen pro limitovanou sérii Prodrive. Až v roce 2003 jej dostalo i sériové WRX STi.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Boxer je sice uložený před přední nápravou, ale jen krátký a lehký – takže moment setrvačnosti kolem svislé osy nezvyšuje zdaleka tolik jako řadové motory u audi.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Rozvodový řemen boxeru se čtyřmi vačkovými hřídeli (2x DOHC) je dlouhý jak kšandy. I u aut, která čekají v garáži, by se měl měnit každých deset let.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Životní zážitek je, když vás s Imprezou WRX STi sveze někdo, kdo to s ní umí. Nechápete, jak se dá po tak úzkých cestách se špatným povrchem jet tak strašně rychle.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Náhradní díly stojí vesměs zcela normální peníze. Výjimkou jsou specifické karosářské na limitované série a také brzdy. Vyrábějí se u Bremba v Itálii, odkud putují do Japonska k zabalení a pak zase do Evropy.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mezichladič stlačeného vzduchu umístěný nad motorem se při zastavení výrazně ohřívá a motor pak chvíli nemá výkon. Předcházet tomu měl jeho vodní ostřik z nádržky v zavazadelníku. Unikátní věc byla v sérii jen první rok. Už ročník 2003 přinesl místo ní ještě větší průduch v kapotě.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Obrovskou výhodou modelu je podvozek, a to nejen pro řidiče, ale i jeho mechanika. Díky chytrému vybrání zadní těhlice nepřirezá dlouhý průběžný šroub. Neuvěřitelně kvalitně zinkované jsou pak i excentry nastavení geometrie.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přední hliníková ramena jsou specifická pro verze WRX sedan a STi. Překvapují téměř nekonečnou životností. A jde v nich i samostatně vyměnit čep za 1348 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Na štítu, který drží zadní třmen, je tlumič hluku, který svou hmotností brání vibracím. U STi, s nimiž jezdil, si jej Zdeněk odstranil, protože má rád, když brzdy trochu pískají. Varuje to ostatní řidiče před výjimečným vozem.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Se zadními závěsy ani diferenciály nejsou žádné problémy. Samotné diferenciály jsou neskutečně robustní a servisy Subaru je umí i opravovat.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Subaru Impreza WRX STi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Tato generace imprezy prakticky vůbec nerezne. Spodní část dveří je opatřena tlumicím nátěrem.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Dvoulitrové boxery jezdí na tak bohatou směs, že mají i výfuky zevnitř vymyté benzinem. Žádné saze nenajdete.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík