Martin Vaculík a ojetý Citroën XM: Další šance nebudou

1/96
Přehled fotografií
Zavřít
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM
    Citroën XM| Zdroj: Svět motorů
  • Facelift (1994-2000)
    Facelift (1994-2000)| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér starší verze z let 1989 až 1994 lépe koresponduje s vnějším tvary a více připomíná kokpit kosmické lodě. Jednoramenný volant je tradice z modelu DS, kde měl zdůraznit revolučně nízké ovládací síly. Tlačítka na něm jsou ovládání audiosystému.
    Interiér starší verze z let 1989 až 1994 lépe koresponduje s vnějším tvary a více připomíná kokpit kosmické lodě. Jednoramenný volant je tradice z modelu DS, kde měl zdůraznit revolučně nízké ovládací síly. Tlačítka na něm jsou ovládání audiosystému.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaná varianta (1994 - 2000). Také hezká, ale méně avantgardní.
    Zmodernizovaná varianta (1994 - 2000). Také hezká, ale méně avantgardní.| Zdroj: Svět motorů
  • Když se řekne, že sedačky jsou úplná křesla, zní to jako klišé. Elektricky ovládaná mohla být i loketní opěrka.
    Když se řekne, že sedačky jsou úplná křesla, zní to jako klišé. Elektricky ovládaná mohla být i loketní opěrka.| Zdroj: Svět motorů
  • Ke komunikaci s modelem XM potřebujete dobovou značkovou diagnostiku Lexia, kterou dnes už nemají ani autorizované servisy
    Ke komunikaci s modelem XM potřebujete dobovou značkovou diagnostiku Lexia, kterou dnes už nemají ani autorizované servisy| Zdroj: Svět motorů
  • Ovládání světlé výšky
    Ovládání světlé výšky| Zdroj: Svět motorů
  • Přepínač tuhosti dražší verze Hydraactive s přídavnými koulemi.
    Přepínač tuhosti dražší verze Hydraactive s přídavnými koulemi.| Zdroj: Svět motorů
  • Nový šestiválec řady ES, který může být kombinován s manuálem i automatem
    Nový šestiválec řady ES, který může být kombinován s manuálem i automatem| Zdroj: Svět motorů
  • Starý motor PRV ve 24ventilovým provedení, se 147 kW nejsilnější motor nabídky. Vždy s manuálem.
    Starý motor PRV ve 24ventilovým provedení, se 147 kW nejsilnější motor nabídky. Vždy s manuálem.| Zdroj: Svět motorů
  • Citroën XM
    Citroën XM| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou z nejhorších závad jsou takzvaně propadlé klobouky. Tedy vytržená uložení tlumičové vzpěry. V současnosti tento díl nikdo nedodává.
    Jednou z nejhorších závad jsou takzvaně propadlé klobouky. Tedy vytržená uložení tlumičové vzpěry. V současnosti tento díl nikdo nedodává.| Zdroj: Svět motorů
  • Firma Garrett vám dnes na turbo T25 v motorizaci 2.0 CT nedodá nic. Nezávislí specialisté ještě mají hřídel, ložiskovou sedu či kompresorovou vrtuli.
    Firma Garrett vám dnes na turbo T25 v motorizaci 2.0 CT nedodá nic. Nezávislí specialisté ještě mají hřídel, ložiskovou sedu či kompresorovou vrtuli.| Zdroj: Svět motorů
  • Levý displej často selhává – buď vypadnou pixely, nebo selže převodní pásek. Víte, jak se nastavuje jazyk? Zasouváním pojistek do určitých pozic ve skříňce, což je popsáno v návodu k obsluze
    Levý displej často selhává – buď vypadnou pixely, nebo selže převodní pásek. Víte, jak se nastavuje jazyk? Zasouváním pojistek do určitých pozic ve skříňce, což je popsáno v návodu k obsluze| Zdroj: Svět motorů
  • Ve spodní části nárazníku je dvojkombinace směrovek a mlhových světel. Právě jejich parabola bývá po letech slepá.
    Ve spodní části nárazníku je dvojkombinace směrovek a mlhových světel. Právě jejich parabola bývá po letech slepá.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco Škoda Felicia měla OBD zásuvku už v roce 1994 a Octavie v 1996, XM se až do roku 2000 drželo svého specifi ckého konektoru. Kdybyste se k němu dokázali připojit standardní diagnostikou, budete potřebovat redukci.
    Zatímco Škoda Felicia měla OBD zásuvku už v roce 1994 a Octavie v 1996, XM se až do roku 2000 drželo svého specifi ckého konektoru. Kdybyste se k němu dokázali připojit standardní diagnostikou, budete potřebovat redukci.| Zdroj: Svět motorů
  • Otravnou věcí citroënů z devadesátých let je kódový imobilizér. Není elektronický v klíčku, ale před každým startem řidič naťuká čtyřčíslí, které by měl pravidelně měnit. Konkurence už mívala čip v klíčku.
    Otravnou věcí citroënů z devadesátých let je kódový imobilizér. Není elektronický v klíčku, ale před každým startem řidič naťuká čtyřčíslí, které by měl pravidelně měnit. Konkurence už mívala čip v klíčku.| Zdroj: Svět motorů
  • Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.
    Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.| Zdroj: Svět motorů
  • Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.
    Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.| Zdroj: Svět motorů
  • Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
    Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.| Zdroj: Svět motorů
  • Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
    Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.| Zdroj: Svět motorů
  • Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
    Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.| Zdroj: Svět motorů
  • Použití liftbacku pro reprezentační účely je kontroverzní věc. Jako superb míval svého času TwinDoor, XM zase za příplatek dostávalo ještě jedno sklo, které mohlo zůstávat dole. Posádce pak při ukládání zavazadel netáhlo za krk.
    Použití liftbacku pro reprezentační účely je kontroverzní věc. Jako superb míval svého času TwinDoor, XM zase za příplatek dostávalo ještě jedno sklo, které mohlo zůstávat dole. Posádce pak při ukládání zavazadel netáhlo za krk.| Zdroj: Svět motorů
  • Už základní liftback měl slušný objem zavazadelníku 540 l, sklopením sedaček zvětšitelný na 1460 l.
    Už základní liftback měl slušný objem zavazadelníku 540 l, sklopením sedaček zvětšitelný na 1460 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Break (od 1991) je pak s hodnotami 720/1755 l dodnes nepřekonané.
    Kombi Break (od 1991) je pak s hodnotami 720/1755 l dodnes nepřekonané.| Zdroj: Svět motorů
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Devizou vozu jsou esteticky perfektní interiér, slabinou však výbava. Zejména klimatizace chybí zcela zásadně.
    Devizou vozu jsou esteticky perfektní interiér, slabinou však výbava. Zejména klimatizace chybí zcela zásadně.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.
    Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.
    Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.
    Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Varianta Turbo CT patří k nejvyhledávanějším. Je servisně méně náročná a úspornější než třílitry V6, jede ale skoro stejně.
    Varianta Turbo CT patří k nejvyhledávanějším. Je servisně méně náročná a úspornější než třílitry V6, jede ale skoro stejně.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • V nárazníků dole bývají směrová světla a mlhovky. Pro chudě vybavené verze výrobce nechtěl dělat nárazník s menším otvorem, takže zde jen prostě v části, kde má být mlhovka, pod krycím světlem nic není.
    V nárazníků dole bývají směrová světla a mlhovky. Pro chudě vybavené verze výrobce nechtěl dělat nárazník s menším otvorem, takže zde jen prostě v části, kde má být mlhovka, pod krycím světlem nic není.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Třicet let staré plasty se pozvolna mění zpět na ropu, kdy mezifází je sliz. Aktuálně to postihuje třeba klíčky s dálkovým ovládáním.
    Třicet let staré plasty se pozvolna mění zpět na ropu, kdy mezifází je sliz. Aktuálně to postihuje třeba klíčky s dálkovým ovládáním.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Korozi prahů už někdo lokálně řešil. Nejčastější bývá právě v místech, kam se podkládá zvedák.
    Korozi prahů už někdo lokálně řešil. Nejčastější bývá právě v místech, kam se podkládá zvedák.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Zadní náprava je v perfektním stavu. Časté bývají závady zadních ložisek, která zde zůstávají zcela tichá.
    Zadní náprava je v perfektním stavu. Časté bývají závady zadních ložisek, která zde zůstávají zcela tichá.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Tenké trubičky jsou k hydraulice vozu a odpružení. Přestříkaní ochranným nátěrem jim sice může prodloužit životnost, těžké je pak ale hodnotit jejich stav a předcházet závadám.
    Tenké trubičky jsou k hydraulice vozu a odpružení. Přestříkaní ochranným nátěrem jim sice může prodloužit životnost, těžké je pak ale hodnotit jejich stav a předcházet závadám.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.
    Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Citroën XM 2.0 Turbo CT
    Citroën XM 2.0 Turbo CT| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
  • Když se setkají dva nadšenci pod Citroënem XM, vždy je o čem mluvit. Vlevo Lukáš Burian.
    Když se setkají dva nadšenci pod Citroënem XM, vždy je o čem mluvit. Vlevo Lukáš Burian.| Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM
Facelift (1994-2000)
Interiér starší verze z let 1989 až 1994 lépe koresponduje s vnějším tvary a více připomíná kokpit kosmické lodě. Jednoramenný volant je tradice z modelu DS, kde měl zdůraznit revolučně nízké ovládací síly. Tlačítka na něm jsou ovládání audiosystému.
Zmodernizovaná varianta (1994 - 2000). Také hezká, ale méně avantgardní.
Když se řekne, že sedačky jsou úplná křesla, zní to jako klišé. Elektricky ovládaná mohla být i loketní opěrka.
Ke komunikaci s modelem XM potřebujete dobovou značkovou diagnostiku Lexia, kterou dnes už nemají ani autorizované servisy
Ovládání světlé výšky
Přepínač tuhosti dražší verze Hydraactive s přídavnými koulemi.
Nový šestiválec řady ES, který může být kombinován s manuálem i automatem
Starý motor PRV ve 24ventilovým provedení, se 147 kW nejsilnější motor nabídky. Vždy s manuálem.
Citroën XM
Jednou z nejhorších závad jsou takzvaně propadlé klobouky. Tedy vytržená uložení tlumičové vzpěry. V současnosti tento díl nikdo nedodává.
Firma Garrett vám dnes na turbo T25 v motorizaci 2.0 CT nedodá nic. Nezávislí specialisté ještě mají hřídel, ložiskovou sedu či kompresorovou vrtuli.
Levý displej často selhává – buď vypadnou pixely, nebo selže převodní pásek. Víte, jak se nastavuje jazyk? Zasouváním pojistek do určitých pozic ve skříňce, což je popsáno v návodu k obsluze
Ve spodní části nárazníku je dvojkombinace směrovek a mlhových světel. Právě jejich parabola bývá po letech slepá.
Zatímco Škoda Felicia měla OBD zásuvku už v roce 1994 a Octavie v 1996, XM se až do roku 2000 drželo svého specifi ckého konektoru. Kdybyste se k němu dokázali připojit standardní diagnostikou, budete potřebovat redukci.
Otravnou věcí citroënů z devadesátých let je kódový imobilizér. Není elektronický v klíčku, ale před každým startem řidič naťuká čtyřčíslí, které by měl pravidelně měnit. Konkurence už mívala čip v klíčku.
Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.
Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.
Použití liftbacku pro reprezentační účely je kontroverzní věc. Jako superb míval svého času TwinDoor, XM zase za příplatek dostávalo ještě jedno sklo, které mohlo zůstávat dole. Posádce pak při ukládání zavazadel netáhlo za krk.
Už základní liftback měl slušný objem zavazadelníku 540 l, sklopením sedaček zvětšitelný na 1460 l.
Kombi Break (od 1991) je pak s hodnotami 720/1755 l dodnes nepřekonané.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Devizou vozu jsou esteticky perfektní interiér, slabinou však výbava. Zejména klimatizace chybí zcela zásadně.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Varianta Turbo CT patří k nejvyhledávanějším. Je servisně méně náročná a úspornější než třílitry V6, jede ale skoro stejně.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
V nárazníků dole bývají směrová světla a mlhovky. Pro chudě vybavené verze výrobce nechtěl dělat nárazník s menším otvorem, takže zde jen prostě v části, kde má být mlhovka, pod krycím světlem nic není.
Třicet let staré plasty se pozvolna mění zpět na ropu, kdy mezifází je sliz. Aktuálně to postihuje třeba klíčky s dálkovým ovládáním.
Korozi prahů už někdo lokálně řešil. Nejčastější bývá právě v místech, kam se podkládá zvedák.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Zadní náprava je v perfektním stavu. Časté bývají závady zadních ložisek, která zde zůstávají zcela tichá.
Tenké trubičky jsou k hydraulice vozu a odpružení. Přestříkaní ochranným nátěrem jim sice může prodloužit životnost, těžké je pak ale hodnotit jejich stav a předcházet závadám.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Citroën XM 2.0 Turbo CT
Když se setkají dva nadšenci pod Citroënem XM, vždy je o čem mluvit. Vlevo Lukáš Burian.