Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM|
Zdroj: Svět motorů
Facelift (1994-2000)|
Zdroj: Svět motorů
Interiér starší verze z let 1989 až 1994 lépe koresponduje s vnějším tvary a více připomíná kokpit kosmické lodě. Jednoramenný volant je tradice z modelu DS, kde měl zdůraznit revolučně nízké ovládací síly. Tlačítka na něm jsou ovládání audiosystému.|
Zdroj: Svět motorů
Zmodernizovaná varianta (1994 - 2000). Také hezká, ale méně avantgardní.|
Zdroj: Svět motorů
Když se řekne, že sedačky jsou úplná křesla, zní to jako klišé. Elektricky ovládaná mohla být i loketní opěrka.|
Zdroj: Svět motorů
Ke komunikaci s modelem XM potřebujete dobovou značkovou diagnostiku Lexia, kterou dnes už nemají ani autorizované servisy|
Zdroj: Svět motorů
Ovládání světlé výšky|
Zdroj: Svět motorů
Přepínač tuhosti dražší verze Hydraactive s přídavnými koulemi.|
Zdroj: Svět motorů
Nový šestiválec řady ES, který může být kombinován s manuálem i automatem|
Zdroj: Svět motorů
Starý motor PRV ve 24ventilovým provedení, se 147 kW nejsilnější motor nabídky. Vždy s manuálem.|
Zdroj: Svět motorů
Citroën XM|
Zdroj: Svět motorů
Jednou z nejhorších závad jsou takzvaně propadlé klobouky. Tedy vytržená uložení tlumičové vzpěry. V současnosti tento díl nikdo nedodává.|
Zdroj: Svět motorů
Firma Garrett vám dnes na turbo T25 v motorizaci 2.0 CT nedodá nic. Nezávislí specialisté ještě mají hřídel, ložiskovou sedu či kompresorovou vrtuli.|
Zdroj: Svět motorů
Levý displej často selhává – buď vypadnou pixely, nebo selže převodní pásek. Víte, jak se nastavuje jazyk? Zasouváním pojistek do určitých pozic ve skříňce, což je popsáno v návodu k obsluze|
Zdroj: Svět motorů
Ve spodní části nárazníku je dvojkombinace směrovek a mlhových světel. Právě jejich parabola bývá po letech slepá.|
Zdroj: Svět motorů
Zatímco Škoda Felicia měla OBD zásuvku už v roce 1994 a Octavie v 1996, XM se až do roku 2000 drželo svého specifi ckého konektoru. Kdybyste se k němu dokázali připojit standardní diagnostikou, budete potřebovat redukci.|
Zdroj: Svět motorů
Otravnou věcí citroënů z devadesátých let je kódový imobilizér. Není elektronický v klíčku, ale před každým startem řidič naťuká čtyřčíslí, které by měl pravidelně měnit. Konkurence už mívala čip v klíčku.|
Zdroj: Svět motorů
Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.|
Zdroj: Svět motorů
Chcete nalakovat odřený nárazník? I to může být fatální problém. Jeho držáky se vám při demontáži doslova rozpadnou na prach.|
Zdroj: Svět motorů
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.|
Zdroj: Svět motorů
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.|
Zdroj: Svět motorů
Místo ocelových per jsou zde tlakové zásobníky se stlačeným dusíkem odděleným membránou od hydraulické kapaliny. Místo tlumičů slouží ventilky v horní části.|
Zdroj: Svět motorů
Použití liftbacku pro reprezentační účely je kontroverzní věc. Jako superb míval svého času TwinDoor, XM zase za příplatek dostávalo ještě jedno sklo, které mohlo zůstávat dole. Posádce pak při ukládání zavazadel netáhlo za krk.|
Zdroj: Svět motorů
Už základní liftback měl slušný objem zavazadelníku 540 l, sklopením sedaček zvětšitelný na 1460 l.|
Zdroj: Svět motorů
Kombi Break (od 1991) je pak s hodnotami 720/1755 l dodnes nepřekonané.|
Zdroj: Svět motorů
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Devizou vozu jsou esteticky perfektní interiér, slabinou však výbava. Zejména klimatizace chybí zcela zásadně.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Při výměně hadice chlazení či chladiče si předchozí majitel musel pomoci improvizací. Originální díly už neseženete.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Varianta Turbo CT patří k nejvyhledávanějším. Je servisně méně náročná a úspornější než třílitry V6, jede ale skoro stejně.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
V nárazníků dole bývají směrová světla a mlhovky. Pro chudě vybavené verze výrobce nechtěl dělat nárazník s menším otvorem, takže zde jen prostě v části, kde má být mlhovka, pod krycím světlem nic není.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Třicet let staré plasty se pozvolna mění zpět na ropu, kdy mezifází je sliz. Aktuálně to postihuje třeba klíčky s dálkovým ovládáním.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Korozi prahů už někdo lokálně řešil. Nejčastější bývá právě v místech, kam se podkládá zvedák.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Zadní náprava je v perfektním stavu. Časté bývají závady zadních ložisek, která zde zůstávají zcela tichá.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Tenké trubičky jsou k hydraulice vozu a odpružení. Přestříkaní ochranným nátěrem jim sice může prodloužit životnost, těžké je pak ale hodnotit jejich stav a předcházet závadám.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Systém Hydraactive spočívá v třetí kouli na každé nápravě, která v normálním režimu pomáhá pérovat a mění XM v pojízdný gauč. Když chcete jet rychleji, odpojí se.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Citroën XM 2.0 Turbo CT|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr
Když se setkají dva nadšenci pod Citroënem XM, vždy je o čem mluvit. Vlevo Lukáš Burian.|
Zdroj: Svět motorů/Tomáš Ksandr