Martin Vaculík a ojetý Ford Mustang 5. generace (2004–2014): Krásný, slavný, často vrak

30/40
Zavřít
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Ford
  • Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.
    Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.| Zdroj: Ford
  • Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.
    Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.| Zdroj: Ford
  • Existovalo strašně moc provedení interiéru, takže tyto nejhezčí mohou na fotkách vypadat i dobře. Realita vyžilých ojetin je o poškrábaných odstávajících plastech, orezlých kolejnicích sedaček a často i zápachu plísně, když do vozu teče.
    Existovalo strašně moc provedení interiéru, takže tyto nejhezčí mohou na fotkách vypadat i dobře. Realita vyžilých ojetin je o poškrábaných odstávajících plastech, orezlých kolejnicích sedaček a často i zápachu plísně, když do vozu teče.| Zdroj: Ford
  • Motor 4.0 V6
    Motor 4.0 V6| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 4.6 V8
    Motor 4.6 V8| Zdroj: Ford
  • Motor 3.7 V6
    Motor 3.7 V6| Zdroj: Ford
  • Motor 5.0 V8
    Motor 5.0 V8| Zdroj: Svět motorů
  • Velmi oblíbená je otevřená varianta zvaná Convertible. Rozeznávacím znamením páté generace pak je mimo jiné záď s hranatými světlomety.
    Velmi oblíbená je otevřená varianta zvaná Convertible. Rozeznávacím znamením páté generace pak je mimo jiné záď s hranatými světlomety.| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Ford
  • Maznice na kulovém čepu? Originál ji samozřejmě nemá. Je to jedna z ukázek, že na mustang se nabízí bezpočet náhradních dílů včetně modifi kovaných pro delší životnost.
    Maznice na kulovém čepu? Originál ji samozřejmě nemá. Je to jedna z ukázek, že na mustang se nabízí bezpočet náhradních dílů včetně modifi kovaných pro delší životnost.| Zdroj: Svět motorů
  • Odolnost a nízké udržovací náklady jednoduchého podvozku jsou výhodou vozu.
    Odolnost a nízké udržovací náklady jednoduchého podvozku jsou výhodou vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadají přední ramena z osmiválce po 280 000 km.
    Takto vypadají přední ramena z osmiválce po 280 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní tuhá náprava je příčně ustavena Panhardskou tyčí. Její výměna za wattův přímovod je častým a velmi prospěšným tuningem, který vylepšuje směrovou stabilitu vozu na nerovnostech.
    Zadní tuhá náprava je příčně ustavena Panhardskou tyčí. Její výměna za wattův přímovod je častým a velmi prospěšným tuningem, který vylepšuje směrovou stabilitu vozu na nerovnostech.| Zdroj: Svět motorů
  • Z motoru olej většinou neteče, to spíš volná vstupní ložiska zadních diferenciálů jsou klasika.
    Z motoru olej většinou neteče, to spíš volná vstupní ložiska zadních diferenciálů jsou klasika.| Zdroj: Svět motorů
  • Mimo rozsah této recenze stojí vysoce specifi cké verze Shelby, které nakukují mezi opravdové supersporty.
    Mimo rozsah této recenze stojí vysoce specifi cké verze Shelby, které nakukují mezi opravdové supersporty.| Zdroj: Svět motorů
  • V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.
    V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.| Zdroj: Svět motorů
  • V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.
    V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiérové tlačítko na odemykání zavazadelníku se u kabrioletu objevilo až v roce 2011. Do té doby se otvíral jen tlačítkem na klíčku. Pokud jste jej zabouchli do kufru, byl to průšvih.
    Interiérové tlačítko na odemykání zavazadelníku se u kabrioletu objevilo až v roce 2011. Do té doby se otvíral jen tlačítkem na klíčku. Pokud jste jej zabouchli do kufru, byl to průšvih.| Zdroj: Svět motorů
  • Osmiválce měly tradiční označení GT. Do roku 2011 je poháněl tříventilový motor Ford Modular 4.6/224 kW, od daného data mnohem výkonnější čtyřventilový pětilit Coyote (až 331 kW).
    Osmiválce měly tradiční označení GT. Do roku 2011 je poháněl tříventilový motor Ford Modular 4.6/224 kW, od daného data mnohem výkonnější čtyřventilový pětilit Coyote (až 331 kW).| Zdroj: Ford
  • Vůz byl dvakrát modernizován. Poslední provedení z let 2013 až 2014 se už stylově hodně přiblížilo nástupci.
    Vůz byl dvakrát modernizován. Poslední provedení z let 2013 až 2014 se už stylově hodně přiblížilo nástupci.| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang první generace
    Ford Mustang první generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang druhá generace
    Ford Mustang druhá generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang třetí generace
    Ford Mustang třetí generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang čtvrtá generace
    Ford Mustang čtvrtá generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang pátá generace
    Ford Mustang pátá generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang šestá generace
    Ford Mustang šestá generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang sedmá generace
    Ford Mustang sedmá generace| Zdroj: Ford
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Svět motorů
  • Novější šestistupňová převodovka už umožňuje opravdové manuální řazení, nejen limitování převodového rozsahu. Bohužel jen neprakticky šipkami na boku voliče.
    Novější šestistupňová převodovka už umožňuje opravdové manuální řazení, nejen limitování převodového rozsahu. Bohužel jen neprakticky šipkami na boku voliče.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze Premium uvnitř vypadá lépe, přesto právě v interiéru je opotřebení vozu nejvíce vidět. A to ještě fotka nepřenese vrzání všech plastů.
    Verze Premium uvnitř vypadá lépe, přesto právě v interiéru je opotřebení vozu nejvíce vidět. A to ještě fotka nepřenese vrzání všech plastů.| Zdroj: Svět motorů
  • Původní interiér byl v mnohem horším stavu. Tyto sedačky tak pocházejí z jiného vozu.
    Původní interiér byl v mnohem horším stavu. Tyto sedačky tak pocházejí z jiného vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Od faceliftu v roce 2011 je v přístrojovém štítu nečekaně podrobný displej umožňující zobrazení celé řady funkcí. Například poměr paliva vůči vzduchu, kdy člověk může sledovat, zda je složení směsi optimální či zda již kvůli vysoké zátěži či teplotě motor musí obohacovat.
    Od faceliftu v roce 2011 je v přístrojovém štítu nečekaně podrobný displej umožňující zobrazení celé řady funkcí. Například poměr paliva vůči vzduchu, kdy člověk může sledovat, zda je složení směsi optimální či zda již kvůli vysoké zátěži či teplotě motor musí obohacovat.| Zdroj: Svět motorů
  • Výztuha mezi podběhy je u z principu měkkého kabrioletu velmi smysluplná věc. Překvapivě ji nemají zdaleka všechny kusy.
    Výztuha mezi podběhy je u z principu měkkého kabrioletu velmi smysluplná věc. Překvapivě ji nemají zdaleka všechny kusy.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vůz vypadal, když se v roce 2019 dostal do Evropy. I takový vrak za necelých 40 000 Kč se s dopravou, opravou a přihlášením opravdu vyšplhá přes 300 000 Kč.
    Takto vůz vypadal, když se v roce 2019 dostal do Evropy. I takový vrak za necelých 40 000 Kč se s dopravou, opravou a přihlášením opravdu vyšplhá přes 300 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Střecha je ovládaná čistě elektricky bez složité hydrauliky, jakou znáte třeba z Mercedesu-Benz SL.
    Střecha je ovládaná čistě elektricky bez složité hydrauliky, jakou znáte třeba z Mercedesu-Benz SL.| Zdroj: Svět motorů
  • Většinou po stisku tlačítka opravdu dělá co má, musíte ji však nejdřív manuálně odemknout.
    Většinou po stisku tlačítka opravdu dělá co má, musíte ji však nejdřív manuálně odemknout.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mustang
    Ford Mustang| Zdroj: Svět motorů
Ford Mustang
Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.
Ani v páté generaci nechyběla verze Bullitt odkazující na slavný fi lm, v němž si zahrál zcela původní mustang. Ne nadarmo se pětce v USA říká „Mustang Retrodesign“.
Existovalo strašně moc provedení interiéru, takže tyto nejhezčí mohou na fotkách vypadat i dobře. Realita vyžilých ojetin je o poškrábaných odstávajících plastech, orezlých kolejnicích sedaček a často i zápachu plísně, když do vozu teče.
Motor 4.0 V6
Motor 4.6 V8
Motor 3.7 V6
Motor 5.0 V8
Velmi oblíbená je otevřená varianta zvaná Convertible. Rozeznávacím znamením páté generace pak je mimo jiné záď s hranatými světlomety.
Ford Mustang
Ford Mustang
Maznice na kulovém čepu? Originál ji samozřejmě nemá. Je to jedna z ukázek, že na mustang se nabízí bezpočet náhradních dílů včetně modifi kovaných pro delší životnost.
Odolnost a nízké udržovací náklady jednoduchého podvozku jsou výhodou vozu.
Takto vypadají přední ramena z osmiválce po 280 000 km.
Zadní tuhá náprava je příčně ustavena Panhardskou tyčí. Její výměna za wattův přímovod je častým a velmi prospěšným tuningem, který vylepšuje směrovou stabilitu vozu na nerovnostech.
Z motoru olej většinou neteče, to spíš volná vstupní ložiska zadních diferenciálů jsou klasika.
Mimo rozsah této recenze stojí vysoce specifi cké verze Shelby, které nakukují mezi opravdové supersporty.
V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.
V USA blikají směrovky červeně. Přestavět na oranžovou barvu se dají i úpravou původních světel. Na jiné věci, třeba nesklopná zrcátka, se dají získat výjimky.
Interiérové tlačítko na odemykání zavazadelníku se u kabrioletu objevilo až v roce 2011. Do té doby se otvíral jen tlačítkem na klíčku. Pokud jste jej zabouchli do kufru, byl to průšvih.
Osmiválce měly tradiční označení GT. Do roku 2011 je poháněl tříventilový motor Ford Modular 4.6/224 kW, od daného data mnohem výkonnější čtyřventilový pětilit Coyote (až 331 kW).
Vůz byl dvakrát modernizován. Poslední provedení z let 2013 až 2014 se už stylově hodně přiblížilo nástupci.
Ford Mustang první generace
Ford Mustang druhá generace
Ford Mustang třetí generace
Ford Mustang čtvrtá generace
Ford Mustang pátá generace
Ford Mustang šestá generace
Ford Mustang sedmá generace
Ford Mustang
Novější šestistupňová převodovka už umožňuje opravdové manuální řazení, nejen limitování převodového rozsahu. Bohužel jen neprakticky šipkami na boku voliče.
Verze Premium uvnitř vypadá lépe, přesto právě v interiéru je opotřebení vozu nejvíce vidět. A to ještě fotka nepřenese vrzání všech plastů.
Původní interiér byl v mnohem horším stavu. Tyto sedačky tak pocházejí z jiného vozu.
Od faceliftu v roce 2011 je v přístrojovém štítu nečekaně podrobný displej umožňující zobrazení celé řady funkcí. Například poměr paliva vůči vzduchu, kdy člověk může sledovat, zda je složení směsi optimální či zda již kvůli vysoké zátěži či teplotě motor musí obohacovat.
Výztuha mezi podběhy je u z principu měkkého kabrioletu velmi smysluplná věc. Překvapivě ji nemají zdaleka všechny kusy.
Takto vůz vypadal, když se v roce 2019 dostal do Evropy. I takový vrak za necelých 40 000 Kč se s dopravou, opravou a přihlášením opravdu vyšplhá přes 300 000 Kč.
Střecha je ovládaná čistě elektricky bez složité hydrauliky, jakou znáte třeba z Mercedesu-Benz SL.
Většinou po stisku tlačítka opravdu dělá co má, musíte ji však nejdřív manuálně odemknout.
Ford Mustang
Ford Mustang