Martin Vaculík a ojetý Ford Mustang 5. generace (2004–2014): Krásný, slavný, často vrak
Ford Mustang dnes existuje už v sedmé generaci. Až poslední dvě se do Evropy dostávají oficiálně, recenzovaná pátá je vždy dovezená individuálně. A taková cesta v kontejneru přes oceán se vyplatí, leda když v zámoří koupíte fakt levně. Proto je pak těžké mezi ojetinami najít dobrý kus.
Ford Mustang je i není potřeba představovat. Většina asi odvětí, že je to slavný americký sporťák. Jenže to by víc sedělo třeba na Chevrolet Corvette, jehož konstrukce je opravdu důsledně a kompletně přizpůsobena sportovnímu účelu. Mustang vždy vznikal jako skládačka z dílů obyčejných modelů v na americké poměry kompaktní karoserii 2+2místného kupé či kabrioletu convertible. Jeho kategorii se původně říkalo „pony cars“, což lze do češtiny přeložit jen volně jako nedospělý sporťák či sportovní vůz pro mladé. Lépe trochu opsat: lehké (na zámořské poměry), sportovně tvarované, výrazně atraktivní a v základu dostupné auto, které může mladý i starší řidič buď nechat tak, nebo donekonečna vylepšovat.
Krásné hádky
Jan Trněný z Brna, který ve svém servisu nejradši opravuje italské a americké vozy, vymyslel trefné přirovnání: „Mustang je pro Američany totéž co pro Čechy Škoda Octavia. Někomu stačí sériový, jiný se jej tuningem snaží vytáhnout na zcela jinou úroveň a z hlasů, že za vložené prostředky už mohl mít třeba i opravdový supersport, si nic nedělá. Prostě jako takové to naše české hádání, zda není nesmysl, aby od octavie existovalo RS a aby jej ještě někdo vylepšoval.“
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!