Martin Vaculík a ojetý motor Alfa Romeo Busso: Pobaví na silnici i v dílně

66/73
Přehled fotografií
Zavřít
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Dvanáctiventilové verze měly velmi propracovanou vnitřní aerodynamiku s velkými ventily a půlkulovými spalovacími prostory. Třílitr bere do deseti litrů, menší verze (2,5 či 2,0) už ale nejsou o nic úspornější.
    Dvanáctiventilové verze měly velmi propracovanou vnitřní aerodynamiku s velkými ventily a půlkulovými spalovacími prostory. Třílitr bere do deseti litrů, menší verze (2,5 či 2,0) už ale nejsou o nic úspornější.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
    Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
    Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.| Zdroj: Svět motorů
  • U novějších motorů 24V starosti s ventilovou vůlí a částečně i s opotřebením vaček odpadají. Ventilové vůle vymezuje hydraulika.
    U novějších motorů 24V starosti s ventilovou vůlí a částečně i s opotřebením vaček odpadají. Ventilové vůle vymezuje hydraulika.| Zdroj: Svět motorů
  • Problém s olejovým čerpadlem nastal, když se v roce 1997 přesunulo dolů na klikovou hřídel. Špatně utažená řemenice způsobí jeho prokluz a zničení motoru.
    Problém s olejovým čerpadlem nastal, když se v roce 1997 přesunulo dolů na klikovou hřídel. Špatně utažená řemenice způsobí jeho prokluz a zničení motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Chybou novějších motorů je řídicí jednotka umístěná na sání. Trpí horkem a vibracemi, často pak musí zamířit na opravu ke specialistům.
    Chybou novějších motorů je řídicí jednotka umístěná na sání. Trpí horkem a vibracemi, často pak musí zamířit na opravu ke specialistům.| Zdroj: Svět motorů
  • Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
    Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.| Zdroj: Svět motorů
  • Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
    Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.| Zdroj: Svět motorů
  • Písty jsou ještě ze staré školy – velmi vysoké a s tlustými pístními kroužky. Tak pořádný stírací kroužek se na jiných motorech nevidí. Takový se karbonem jen tak neucpe.
    Písty jsou ještě ze staré školy – velmi vysoké a s tlustými pístními kroužky. Tak pořádný stírací kroužek se na jiných motorech nevidí. Takový se karbonem jen tak neucpe.| Zdroj: Svět motorů
  • Typické zátiší člověka, který si doma opravuje Busso V6. Nové vačkové hřídele Ajusa za 6000 Kč, hrníčková zdvihátka od Motorservisu Švec po třech stovkách, pasta na ideální záběh či šrouby imbus M7, které se občas podaří sehnat z Číny.
    Typické zátiší člověka, který si doma opravuje Busso V6. Nové vačkové hřídele Ajusa za 6000 Kč, hrníčková zdvihátka od Motorservisu Švec po třech stovkách, pasta na ideální záběh či šrouby imbus M7, které se občas podaří sehnat z Číny.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Motor Alfa Romeo Busso
    Motor Alfa Romeo Busso| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo 6
    Alfa Romeo 6| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo 75
    Alfa Romeo 75| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo 164
    Alfa Romeo 164| Zdroj: Svět motorů
  • Lancia Kappa
    Lancia Kappa| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo Spider
    Alfa Romeo Spider| Zdroj: Svět motorů
  • Alfa Romeo GT
    Alfa Romeo GT| Zdroj: Svět motorů
  • Velevzácně se vyskytuje varianta LX s kulatými budíky v dřevěném obložení, původně vyvinutá pro vrcholnou 8.32.
    Velevzácně se vyskytuje varianta LX s kulatými budíky v dřevěném obložení, původně vyvinutá pro vrcholnou 8.32.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Palubní deska verze LS obsahuje velké množství informací, má však dost průmyslový design.
    Palubní deska verze LS obsahuje velké množství informací, má však dost průmyslový design.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Je legrační, jak se v Lancii pokusili změnit design, aby motor od Alfy Romeo nebyl tak snadno k rozpoznání – chromové sací trubky jsou zde černé, proti stejnému ročníku alfy jsou jinak vedené zapalovací kabely a zcela specifi cké i ozdobné kryty.
    Je legrační, jak se v Lancii pokusili změnit design, aby motor od Alfy Romeo nebyl tak snadno k rozpoznání – chromové sací trubky jsou zde černé, proti stejnému ročníku alfy jsou jinak vedené zapalovací kabely a zcela specifi cké i ozdobné kryty.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hlavní atrakcí modelu byly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Šestiválec proti nim měl méně výkonu, ale nebyl tak citlivý na zacházení a více vydržel.
    Hlavní atrakcí modelu byly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Šestiválec proti nim měl méně výkonu, ale nebyl tak citlivý na zacházení a více vydržel.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Lancia Thema 3.0 V6 LS
    Lancia Thema 3.0 V6 LS| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Motor Alfa Romeo Busso
Dvanáctiventilové verze měly velmi propracovanou vnitřní aerodynamiku s velkými ventily a půlkulovými spalovacími prostory. Třílitr bere do deseti litrů, menší verze (2,5 či 2,0) už ale nejsou o nic úspornější.
Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
U novějších motorů 24V starosti s ventilovou vůlí a částečně i s opotřebením vaček odpadají. Ventilové vůle vymezuje hydraulika.
Problém s olejovým čerpadlem nastal, když se v roce 1997 přesunulo dolů na klikovou hřídel. Špatně utažená řemenice způsobí jeho prokluz a zničení motoru.
Chybou novějších motorů je řídicí jednotka umístěná na sání. Trpí horkem a vibracemi, často pak musí zamířit na opravu ke specialistům.
Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
Písty jsou ještě ze staré školy – velmi vysoké a s tlustými pístními kroužky. Tak pořádný stírací kroužek se na jiných motorech nevidí. Takový se karbonem jen tak neucpe.
Typické zátiší člověka, který si doma opravuje Busso V6. Nové vačkové hřídele Ajusa za 6000 Kč, hrníčková zdvihátka od Motorservisu Švec po třech stovkách, pasta na ideální záběh či šrouby imbus M7, které se občas podaří sehnat z Číny.
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Motor Alfa Romeo Busso
Alfa Romeo 6
Alfa Romeo 75
Alfa Romeo 164
Lancia Kappa
Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo GT
Velevzácně se vyskytuje varianta LX s kulatými budíky v dřevěném obložení, původně vyvinutá pro vrcholnou 8.32.
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Palubní deska verze LS obsahuje velké množství informací, má však dost průmyslový design.
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Je legrační, jak se v Lancii pokusili změnit design, aby motor od Alfy Romeo nebyl tak snadno k rozpoznání – chromové sací trubky jsou zde černé, proti stejnému ročníku alfy jsou jinak vedené zapalovací kabely a zcela specifi cké i ozdobné kryty.
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Hlavní atrakcí modelu byly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Šestiválec proti nim měl méně výkonu, ale nebyl tak citlivý na zacházení a více vydržel.
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS
Lancia Thema 3.0 V6 LS