Martin Vaculík a ojetý motor Ford 1.0 EcoBoost: Když inovace zestárnou

13/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ford 1.0 EcoBoost
    Ford 1.0 EcoBoost| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Na snímku všechny potřebné díly na výměnu rozvodového řemene, a to ještě bez vodní pumpy. Malý ozubený řemínek žene olejové čerpadlo. Zajímavé je, že existují dvě šířky rozvodového řemene. Servis si musí objednat obě, protože který je v daném motoru použit, zjistí až po demontáži bočního krytu. Identifi kace dle VIN zde není jednoznačná.
    Na snímku všechny potřebné díly na výměnu rozvodového řemene, a to ještě bez vodní pumpy. Malý ozubený řemínek žene olejové čerpadlo. Zajímavé je, že existují dvě šířky rozvodového řemene. Servis si musí objednat obě, protože který je v daném motoru použit, zjistí až po demontáži bočního krytu. Identifi kace dle VIN zde není jednoznačná.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Na verze s automatickou převodovkou radši zcela zapomeňte. Nemohou být vyvážené setrvačníkem, takže mají vyvažovací hřídel a specifi cké olejové čerpadlo za 16 000 Kč. Když se ucpe kousky z řemene, je vyloženě vyděláno.
    Na verze s automatickou převodovkou radši zcela zapomeňte. Nemohou být vyvážené setrvačníkem, takže mají vyvažovací hřídel a specifi cké olejové čerpadlo za 16 000 Kč. Když se ucpe kousky z řemene, je vyloženě vyděláno.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Pokud se používá předepsaný typ motorového oleje a není naředěný benzinem třeba vinou závady vysokotlakého čerpadla, dokážou rozvodové řemeny opravdu agresivní prostředí v olejovém prostoru přežít. Takto vypadá po deseti letech a 70 000 kilometrech.
    Pokud se používá předepsaný typ motorového oleje a není naředěný benzinem třeba vinou závady vysokotlakého čerpadla, dokážou rozvodové řemeny opravdu agresivní prostředí v olejovém prostoru přežít. Takto vypadá po deseti letech a 70 000 kilometrech.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Nasazením nového řemene pohonu rozvodů práce v žádném případě nekončí. Povšimněte si řemínku pohonu olejového čerpadla navlečeného už na klikové hřídeli. Kvůli jeho nasazení na olejové čerpadlo je nutné demontovat vanu.
    Nasazením nového řemene pohonu rozvodů práce v žádném případě nekončí. Povšimněte si řemínku pohonu olejového čerpadla navlečeného už na klikové hřídeli. Kvůli jeho nasazení na olejové čerpadlo je nutné demontovat vanu.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Spodní řemen je už nasazen na olejové čerpadlo. Vana se stejně musí sundávat, aby mechanik zkontroloval, zda sací koš není ucpaný.
    Spodní řemen je už nasazen na olejové čerpadlo. Vana se stejně musí sundávat, aby mechanik zkontroloval, zda sací koš není ucpaný.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Autorizované řešení značky Ford pro výměnu rozvodového řemene počítá s podepřením vany speciálním přípravkem uchyceným k nápravnici
    Autorizované řešení značky Ford pro výměnu rozvodového řemene počítá s podepřením vany speciálním přípravkem uchyceným k nápravnici| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
    Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
    Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Typický příklad sacího koše olejového čerpadla ucpaného kousky řemene. Výsledkem může být zadřený motor.
    Typický příklad sacího koše olejového čerpadla ucpaného kousky řemene. Výsledkem může být zadřený motor.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • U vozu, kde se rozvodový řemen měnil včas, nebyl zatím sací koš nijak znečištěn
    U vozu, kde se rozvodový řemen měnil včas, nebyl zatím sací koš nijak znečištěn| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Takto to vypadá, když se rozvodový řemen už třepí a kusy z něj padají do olejové vany
    Takto to vypadá, když se rozvodový řemen už třepí a kusy z něj padají do olejové vany| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Ford 1.0 EcoBoost
    Ford 1.0 EcoBoost| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
    Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
    Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Vodní pumpa zde je hnaná plochým řemenem. Pokud je však autu deset let a má najeto přes 150 000 km, je její výměna jednoznačně na místě.
    Vodní pumpa zde je hnaná plochým řemenem. Pokud je však autu deset let a má najeto přes 150 000 km, je její výměna jednoznačně na místě.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Malé těsnění kolem vodního kanálu bývalo u prvních motorů tohoto typu příčinou úniku chladicí kapaliny. Jeho výměna znamenala demontáž krytu rozvodů a byla náročná.
    Malé těsnění kolem vodního kanálu bývalo u prvních motorů tohoto typu příčinou úniku chladicí kapaliny. Jeho výměna znamenala demontáž krytu rozvodů a byla náročná.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Ford 1.0 EcoBoost
    Ford 1.0 EcoBoost| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Boční kryt rozvodů, který slouží zároveň jako držák motoru, je potřeba pečlivě přitmelit. Rozřešená ruka při této práci se pomstí následným únikem oleje.
    Boční kryt rozvodů, který slouží zároveň jako držák motoru, je potřeba pečlivě přitmelit. Rozřešená ruka při této práci se pomstí následným únikem oleje.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Mechanik musí velmi poctivě očistit všechny dosedací plochy. Právě množstvím práce se výměna mokrého řemene zásadně liší od řemenů suchých.
    Mechanik musí velmi poctivě očistit všechny dosedací plochy. Právě množstvím práce se výměna mokrého řemene zásadně liší od řemenů suchých.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • První verzi motoru 1.0 EcoBoost, které se týká problematika rozvodového řemene v olejové lázni, poznáte podle turbodmychadla a výfuku na přední straně. Nový motor s rozvody hnanými řetězem má celou hlavu opačně.
    První verzi motoru 1.0 EcoBoost, které se týká problematika rozvodového řemene v olejové lázni, poznáte podle turbodmychadla a výfuku na přední straně. Nový motor s rozvody hnanými řetězem má celou hlavu opačně.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Šestá generace Fordu Fiesta se vyráběla v letech 2008 až 2017. Na snímku její modernizované provedení nabízené po roce 2012. Novinkou tohoto faceliftu byl právě také motor 1.0 EcoBoost.
    Šestá generace Fordu Fiesta se vyráběla v letech 2008 až 2017. Na snímku její modernizované provedení nabízené po roce 2012. Novinkou tohoto faceliftu byl právě také motor 1.0 EcoBoost.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Sedmá generace Fordu Fiesta používala v letech 2017 až 2020 ještě původní variantu motoru s rozvodovým řemenem. Po zmíněném datu nastoupil revidovaný Fox s rozvody poháněnými řetězem a řadou dalších změn.
    Sedmá generace Fordu Fiesta používala v letech 2017 až 2020 ještě původní variantu motoru s rozvodovým řemenem. Po zmíněném datu nastoupil revidovaný Fox s rozvody poháněnými řetězem a řadou dalších změn.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
  • Do třetí generace Fordu Focus nastoupil motor 1.0 EcoBoost v roce 2012 a setrval v ní až do konce. Čtvrtá generace pak v roce 2018 přišla rovnou s novým provedením.
    Do třetí generace Fordu Focus nastoupil motor 1.0 EcoBoost v roce 2012 a setrval v ní až do konce. Čtvrtá generace pak v roce 2018 přišla rovnou s novým provedením.| Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
Na snímku všechny potřebné díly na výměnu rozvodového řemene, a to ještě bez vodní pumpy. Malý ozubený řemínek žene olejové čerpadlo. Zajímavé je, že existují dvě šířky rozvodového řemene. Servis si musí objednat obě, protože který je v daném motoru použit, zjistí až po demontáži bočního krytu. Identifi kace dle VIN zde není jednoznačná.
Na verze s automatickou převodovkou radši zcela zapomeňte. Nemohou být vyvážené setrvačníkem, takže mají vyvažovací hřídel a specifi cké olejové čerpadlo za 16 000 Kč. Když se ucpe kousky z řemene, je vyloženě vyděláno.
Pokud se používá předepsaný typ motorového oleje a není naředěný benzinem třeba vinou závady vysokotlakého čerpadla, dokážou rozvodové řemeny opravdu agresivní prostředí v olejovém prostoru přežít. Takto vypadá po deseti letech a 70 000 kilometrech.
Nasazením nového řemene pohonu rozvodů práce v žádném případě nekončí. Povšimněte si řemínku pohonu olejového čerpadla navlečeného už na klikové hřídeli. Kvůli jeho nasazení na olejové čerpadlo je nutné demontovat vanu.
Spodní řemen je už nasazen na olejové čerpadlo. Vana se stejně musí sundávat, aby mechanik zkontroloval, zda sací koš není ucpaný.
Autorizované řešení značky Ford pro výměnu rozvodového řemene počítá s podepřením vany speciálním přípravkem uchyceným k nápravnici
Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
Typický příklad sacího koše olejového čerpadla ucpaného kousky řemene. Výsledkem může být zadřený motor.
U vozu, kde se rozvodový řemen měnil včas, nebyl zatím sací koš nijak znečištěn
Takto to vypadá, když se rozvodový řemen už třepí a kusy z něj padají do olejové vany
Ford 1.0 EcoBoost
Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
Vodní pumpa zde je hnaná plochým řemenem. Pokud je však autu deset let a má najeto přes 150 000 km, je její výměna jednoznačně na místě.
Malé těsnění kolem vodního kanálu bývalo u prvních motorů tohoto typu příčinou úniku chladicí kapaliny. Jeho výměna znamenala demontáž krytu rozvodů a byla náročná.
Ford 1.0 EcoBoost
Boční kryt rozvodů, který slouží zároveň jako držák motoru, je potřeba pečlivě přitmelit. Rozřešená ruka při této práci se pomstí následným únikem oleje.
Mechanik musí velmi poctivě očistit všechny dosedací plochy. Právě množstvím práce se výměna mokrého řemene zásadně liší od řemenů suchých.
První verzi motoru 1.0 EcoBoost, které se týká problematika rozvodového řemene v olejové lázni, poznáte podle turbodmychadla a výfuku na přední straně. Nový motor s rozvody hnanými řetězem má celou hlavu opačně.
Šestá generace Fordu Fiesta se vyráběla v letech 2008 až 2017. Na snímku její modernizované provedení nabízené po roce 2012. Novinkou tohoto faceliftu byl právě také motor 1.0 EcoBoost.
Sedmá generace Fordu Fiesta používala v letech 2017 až 2020 ještě původní variantu motoru s rozvodovým řemenem. Po zmíněném datu nastoupil revidovaný Fox s rozvody poháněnými řetězem a řadou dalších změn.
Do třetí generace Fordu Focus nastoupil motor 1.0 EcoBoost v roce 2012 a setrval v ní až do konce. Čtvrtá generace pak v roce 2018 přišla rovnou s novým provedením.