Takzvaný velký R-Link s displejem 8,7 palce je oblíbenou, ale zbytečnou součástí výbavy. Menší, sedmipalcový úplně stačí a na středovém panelu pak zbývá místo na více tlačítek klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů
Z motorů není pod kapotou (překvapuje plynovými vzpěrami) nic vidět. Na snímku spolehlivý 1.5 dCi. Aspoň že plnicí olejové hrdlo je vyvedené nahoru.|
Zdroj: Svět motorů
Standardní dvacetipalcová kola jsou hlavní přešlap modelu. Sada zimních kol byla v ceníku příslušenství radši rozepsaná po kusech – plechové za 6229 Kč, hliníkové za 9989 Kč. Pro soukromého majitele prostě neakceptovatelná věc.|
Zdroj: Svět motorů
Průhledový displej byl k dispozici ve výbavě Intens v rámci paketu Techno se světlomety LED. Účtovali za něj 23 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Průhledový displej byl k dispozici ve výbavě Intens v rámci paketu Techno se světlomety LED. Účtovali za něj 23 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Model má velmi pohodlné sedačky. Zejména když jsou to příplatkové nastavitelné v osmi směrech a s prodlužovatelným sedákem, k jejichž pořízení byl podmínkou příplatek za kožené čalounění.|
Zdroj: Svět motorů
Už krátký scénic má zavazadlový prostor velmi slušných 503 l. Dlouhý rovnou 718. Elektromagnetické sklápění do roviny One Touch bylo standardem u stupně Intens, za příplatek 15 000 Kč v paketu Modularita i pro chudší Zen.|
Zdroj: Svět motorů
Už krátký scénic má zavazadlový prostor velmi slušných 503 l. Dlouhý rovnou 718. Elektromagnetické sklápění do roviny One Touch bylo standardem u stupně Intens, za příplatek 15 000 Kč v paketu Modularita i pro chudší Zen.|
Zdroj: Svět motorů
Už od druhé generace nabízel scénic prodloužené provedení, nazvané Grand. Ve čtvrté generaci má rozvor delší o 8 cm a za příplatek 15 000 Kč může být i sedmimístné. U českých zkazníků dominovalo a v nabídce vydrželo o rok déle než krátká verze.|
Zdroj: Svět motorů
Renault Scénic|
Zdroj: Svět motorů
I koncové svítilny jsou LED a zůstávají aktivované přes den. Jelikož vůz si neumí v dešti sám rozsvítit, dost často se to hodí.|
Zdroj: Svět motorů
Kromě sklonů k předčasnému opotřebení je známou nevýhodou motoru 1.2 TCe vysoká spotřeba. Pozdější třináctistovka je až o dva litry úspornější.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pokud vůz nemá obrazovku R-Link, dělá se veškeré nastavení v displeji přístrojového štítu|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Verze Zen bez příplatků je spíš rarita. Překvapilo nás rádio s vrzajícími a klepajícími tlačítky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Praktickou středovou konzolu s objemnými odkládacími prostory jde po elektrickém odjištění celou posouvat|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Praktickou středovou konzolu s objemnými odkládacími prostory jde po elektrickém odjištění celou posouvat|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zkontrolujte si, zda nabízený vůz má rezervní kolo. Bylo vždy za příplatek 300 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Elektricky ovládané klapky před chladičem prospívají nejen aerodynamice, ale snižují průvan studeného vzduchu motorovým prostorem. Zásadně tím zrychlují ohřev motoru v zimních podmínkách.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Za 1993 km, které jsme s vozem najeli, ubylo nanejvýš 1,5 dl oleje. Motor tedy pravděpodobně není u konce s dechem.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Za 1993 km, které jsme s vozem najeli, ubylo nanejvýš 1,5 dl oleje. Motor tedy pravděpodobně není u konce s dechem.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Agregát 1.2 TCe byl po necelých 100 000 km stále zcela suchý, bez jediného úniku oleje|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud na přední nápravě vidíte klasická ocelová táhla příčného stabilizátoru, už je někdo měnil. Původní byla plastová a často v nich vznikaly vůle.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Michal Tokoš z firmy Renault Auto Pokorný Velké Meziříčí vidí v paměti závad výpadky zapalování. Chyba katalyzátoru bude pravděpodobně zavlečená, tedy způsobená právě špatným spalováním třetího válce.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Grand Scénic Zen TCe 130|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zapalovací svíčky byly v motoru původní. Iridiové elektrody však dobře odolaly opotřebení. Výměnou se chod motoru o něco zlepšil.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík