Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý Renault Scénic IV: Pět let a konec!

Martin Vaculík Martin Vaculík 13. 6. 2022 • 03:39
87
11
Zobrazit náhledy (87)
Průhledový displej byl k dispozici ve výbavě Intens v rámci paketu Techno se světlomety LED. Účtovali za něj 23 000 Kč. Model má velmi pohodlné sedačky. Zejména když jsou to příplatkové nastavitelné v osmi směrech a s prodlužovatelným sedákem, k jejichž pořízení byl podmínkou příplatek za kožené čalounění. Už krátký scénic má zavazadlový prostor velmi slušných 503 l. Dlouhý rovnou 718. Elektromagnetické sklápění do roviny One Touch bylo standardem u stupně Intens, za příplatek 15 000 Kč v paketu Modularita i pro chudší Zen. Už krátký scénic má zavazadlový prostor velmi slušných 503 l. Dlouhý rovnou 718. Elektromagnetické sklápění do roviny One Touch bylo standardem u stupně Intens, za příplatek 15 000 Kč v paketu Modularita i pro chudší Zen. Už od druhé generace nabízel scénic prodloužené provedení, nazvané Grand. Ve čtvrté generaci má rozvor delší o 8 cm a za příplatek 15 000 Kč může být i sedmimístné. U českých zkazníků dominovalo a v nabídce vydrželo o rok déle než krátká verze. Renault Scénic I koncové svítilny jsou LED a zůstávají aktivované přes den. Jelikož vůz si neumí v dešti sám rozsvítit, dost často se to hodí. Kromě sklonů k předčasnému opotřebení je známou nevýhodou motoru 1.2 TCe vysoká spotřeba. Pozdější třináctistovka je až o dva litry úspornější. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Pokud vůz nemá obrazovku R-Link, dělá se veškeré nastavení v displeji přístrojového štítu Verze Zen bez příplatků je spíš rarita. Překvapilo nás rádio s vrzajícími a klepajícími tlačítky. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Praktickou středovou konzolu s objemnými odkládacími prostory jde po elektrickém odjištění celou posouvat Praktickou středovou konzolu s objemnými odkládacími prostory jde po elektrickém odjištění celou posouvat Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Zkontrolujte si, zda nabízený vůz má rezervní kolo. Bylo vždy za příplatek 300 Kč. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Elektricky ovládané klapky před chladičem prospívají nejen aerodynamice, ale snižují průvan studeného vzduchu motorovým prostorem. Zásadně tím zrychlují ohřev motoru v zimních podmínkách. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Za 1993 km, které jsme s vozem najeli, ubylo nanejvýš 1,5 dl oleje. Motor tedy pravděpodobně není u konce s dechem. Za 1993 km, které jsme s vozem najeli, ubylo nanejvýš 1,5 dl oleje. Motor tedy pravděpodobně není u konce s dechem. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Agregát 1.2 TCe byl po necelých 100 000 km stále zcela suchý, bez jediného úniku oleje Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Pokud na přední nápravě vidíte klasická ocelová táhla příčného stabilizátoru, už je někdo měnil. Původní byla plastová a často v nich vznikaly vůle. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Michal Tokoš z firmy Renault Auto Pokorný Velké Meziříčí vidí v paměti závad výpadky zapalování. Chyba katalyzátoru bude pravděpodobně zavlečená, tedy způsobená právě špatným spalováním třetího válce. Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Renault Grand Scénic Zen TCe 130 Zapalovací svíčky byly v motoru původní. Iridiové elektrody však dobře odolaly opotřebení. Výměnou se chod motoru o něco zlepšil.

Renault Scénic je zakladatelem třídy kompaktních velkoprostorových aut a koloritem evropských silnic. Na jeho poslední generaci se však sesypala taková nepřízeň osudu, že už zůstane vzácností.

Když se na podzimním pařížském autosalonu scénic čtvrté generace představil, přinesl emočnější pojetí designu než jeho předchůdci. Těžko najdete někoho, komu by se vnější tvary vozu vyloženě nelíbily. A je super, že na rozdíl od generační obměny většího espace rok a půl předtím to neznamenalo žádné omezení praktičnosti. Místa dost vpředu i vzadu, zajímavá posuvná středová konzola s elektrickým odjištěním, skvělý výhled dopředu, jen trochu horší vzad, což v době široce dostupných parkovacích kamer už není tak zásadní nevýhoda. Ještě na sklonku roku 2016 pak přišlo provedení Grand Scénic s rozvorem náprav o osm centimetrů delším (2804 mm proti 2734), u něhož jste mohli mít buď opravdu gigantický zavazadelník 718 l, nebo za příplatek pouhých 15.000 Kč dvě další sedačky. Jelikož i samotný příplatek za grand se podle ročníku pohyboval jen mezi 15.000 a 20.000 Kč, dali Češi klanící se poměru ceny a hodnoty systémově přednost právě této delší verzi.

Video se připravuje ...

To myslíte vážně?

Hned tehdy v Ženevě jsme se podivovali standardním kolům zcela nezvyklého průměru 20 palců a naopak skromné šířky 195 mm. Sám dnes již legendární tehdejší šéf Renaultu Carlos Ghosn to vysvětloval tak, že i ve vývoji francouzské značky mají své nezastupitelné místo ženy. A jedna z nich že si prý ta kola prosadila. Z čistě designového pohledu lze tu jistě šaramantní Francouzku i dobře pochopit – segment velkoprostorových aut byl už tehdy kanibalizován takzvanými SUV, tedy terénně se tvářícími modely. Dobře je to vidět třeba na konkurenci od Peugeotu, tedy vozech 3008 a 5008. A velká kola posunula i ještě postaru navržený scénic vstříc aktuálnějším trendům. Na otázku, která napadla každého hned, tedy jak to bude s cenou obutí pro takový rozměr, zástupci Renaultu odpovídali jasně – s výrobci pneumatik se prý dohodli a speciálky pro scénic nebudou prý stát víc než běžné sedmnáctky. Jenže tím mysleli sedmnáctky od Michelinu. Kupující ojetiny zvyklý na levnější značky Barum či Nokian je tak dnes z ceny obutí od 3000 Kč za kus v přesně takové deziluzi, jakou jsme věštili. Nejhorší ovšem je, že někteří musí pneumatiky měnit mnohem častěji, než by si přáli. Jakkoliv platforma CMF, na níž je vůz postaven, platí za robustní, tady má zvětšený průměr kol vůči pružnému plechu vlečené zadní nápravy příliš velkou páku. Při plně naložené zádi tak pustí kola do negativních odklonů (takzvaně áček) a rychle se sjíždějí vnitřní boky pneumatik. Dle Michala Tokoše, zkušeného mechanika servisu Renault Auto Pokorný Velké Meziříčí, však nejde o nevratnou změnu. „Když změřím geometrii na nezatíženém voze, kde má majitel se sjížděním pneumatik problém, nenacházím žádnou trvalou deformaci. Je tedy dočasná od určitého zatížení výše,“ vysvětluje a zároveň tím říká, že servis nemá majitelům v tomto případě jak pomoci.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
14. 6. 2022 09:38
Re: typický rendlík
Na šrot si ty už len pri spomenutí značky Renault.
14. 6. 2022 09:37
Re: kde najdem tento clanok?
Pneumatiky sa dajú kúpiť bez problému, asi za cenu bežných sedemnástok. V našich zemepisných šírkach sa dá za plus považovať aj fakt, že si hneď nemusel kupovať zimáky, lebo nové autá obúvali celoročky.
Avatar - xxc
14. 6. 2022 08:29
Re: kde najdem tento clanok?
Lepsie prechadzaju dierami vdaka vacsiemu obvodu, aj v terene a na snehu s dobrymi zimnymi pneumatikami to pekne jazdi. Ale je to subjektivne, objektivne porovnania nemam. A vyzera to dobre, co moze niektorym ludom pomoct v rozhodovani.
14. 6. 2022 07:15
Re: kde najdem tento clanok?
Co je na tych kolesach prakticke?
Avatar - xxc
13. 6. 2022 23:00
Re: kde najdem tento clanok?
dakujem, idem to pozriet. aj ked mozno zaplatit 1 czk bude jednoduchsie :-)
Články odjinud