Martin Vaculík a ojetý Volkswagen Golf VII: Cena šla dolů. Kam kvalita?

22/69
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • První provedení z roku 2012
    První provedení z roku 2012| Zdroj: Svět motorů
  • Facelift z let 2017 až 2020
    Facelift z let 2017 až 2020| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadal interiér základní verze Trendline v roce 2012. Za 339 900 Kč šlo o jednu z nejlepších nabídek, jaká kdy na českém trhu byla.
    Takto vypadal interiér základní verze Trendline v roce 2012. Za 339 900 Kč šlo o jednu z nejlepších nabídek, jaká kdy na českém trhu byla.| Zdroj: Svět motorů
  • Při faceliftu v roce 2017 získal interiér větší obrazovky infotainmentu s lepším rozlišením. Nutně to ale neznamená, že v nich najdete i hodně funkcí.
    Při faceliftu v roce 2017 získal interiér větší obrazovky infotainmentu s lepším rozlišením. Nutně to ale neznamená, že v nich najdete i hodně funkcí.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 TSI
    Motor 1.5 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 TDI
    Motor 2.0 TDI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.2 TSI
    Motor 1.2 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 TSI
    Motor 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.
    Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.| Zdroj: Svět motorů
  • Petr Petřík opravuje vozy koncernu Volkswagen už třicet let, z toho posledních dvacet za ním jezdíme na rady. Připravil nám pěknou výstavku všeho, co na golfech měnívá denně.
    Petr Petřík opravuje vozy koncernu Volkswagen už třicet let, z toho posledních dvacet za ním jezdíme na rady. Připravil nám pěknou výstavku všeho, co na golfech měnívá denně.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco Octavia III má jednoduchou vlečenou nápravu (na snímku) u všech variant do 110 kW (tedy i u 2.0 TDI), golf jen do 90 kW. Dvoulitrový diesel i s pohonem předních kol tak už má vždy víceprvek.
    Zatímco Octavia III má jednoduchou vlečenou nápravu (na snímku) u všech variant do 110 kW (tedy i u 2.0 TDI), golf jen do 90 kW. Dvoulitrový diesel i s pohonem předních kol tak už má vždy víceprvek.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.
    Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.| Zdroj: Svět motorů
  • K častým závadám u hodně ojetých aut patří i hučící ložiska předních kol. Je zde již celý montovaný náboj, takže výměna není nic složitého.
    K častým závadám u hodně ojetých aut patří i hučící ložiska předních kol. Je zde již celý montovaný náboj, takže výměna není nic složitého.| Zdroj: Svět motorů
  • Vodní pumpa je u motorů 1.0 až 1.5 TSI jedním celkem s rozváděcími ventily. Často z ní uniká kapalina.
    Vodní pumpa je u motorů 1.0 až 1.5 TSI jedním celkem s rozváděcími ventily. Často z ní uniká kapalina.| Zdroj: Svět motorů
  • Dlouho se zdálo, že praskání zadních per odešlo s předchozími generacemi V a VI. Nicméně i sedmou to může postihnout, když se pohybuje v podmínkách způsobujících korozi. Třeba v zimě na silnicích, kde se hodně solí.
    Dlouho se zdálo, že praskání zadních per odešlo s předchozími generacemi V a VI. Nicméně i sedmou to může postihnout, když se pohybuje v podmínkách způsobujících korozi. Třeba v zimě na silnicích, kde se hodně solí.| Zdroj: Svět motorů
  • Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou a je nutná jejich výměna.
    Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou a je nutná jejich výměna.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyhledávanou specialitou je pohon všech kol 4Motion. Z benzinových motorizací se nabízel jen pro okrajové verze 1.8 TSI Alltrack a vrcholnou sportovní R (2.0 TSI). Jinak jen s diesely 1.6 a 2.0 TDI.
    Vyhledávanou specialitou je pohon všech kol 4Motion. Z benzinových motorizací se nabízel jen pro okrajové verze 1.8 TSI Alltrack a vrcholnou sportovní R (2.0 TSI). Jinak jen s diesely 1.6 a 2.0 TDI.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Variant přišlo v roce 2013 a má stejný rozvor náprav jako výchozí hatchback, delší je jen zadní převis. K triku s prodloužením rozvoru se uchýlila až následující, osmá generace.
    Kombi Variant přišlo v roce 2013 a má stejný rozvor náprav jako výchozí hatchback, delší je jen zadní převis. K triku s prodloužením rozvoru se uchýlila až následující, osmá generace.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Velký displej bohužel neznamená, že něco umí. V útrobách se totiž skrývala jednotka MIB 2 Low, do níž nedoplníte ani zrcadlení telefonu, ani parkovací kameru.
    Velký displej bohužel neznamená, že něco umí. V útrobách se totiž skrývala jednotka MIB 2 Low, do níž nedoplníte ani zrcadlení telefonu, ani parkovací kameru.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tato vynikající sedačka ErgoActive byla za příplatek pouhých 8300 Kč. Zajímavé je, jak málo majitelů golfů ji zvolilo.
    Tato vynikající sedačka ErgoActive byla za příplatek pouhých 8300 Kč. Zajímavé je, jak málo majitelů golfů ji zvolilo.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Už základní hatchback si mezigeneračně pomohl k zavazadelníku většímu o 30 l, tedy celkem 380 litrů. Kombi Variant pak má celých 605 l.
    Už základní hatchback si mezigeneračně pomohl k zavazadelníku většímu o 30 l, tedy celkem 380 litrů. Kombi Variant pak má celých 605 l.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tříválec nechává pod kapotou hodně volného místa. U nových aut nám připadal tišší.
    Tříválec nechává pod kapotou hodně volného místa. U nových aut nám připadal tišší.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
    V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
    V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lehké orezliny podmotorového rámu zatím rozhodně nehrozí žádným skutečným selháním. Můžeme si ale postesknout, že to u německých aut nebývalo.
    Lehké orezliny podmotorového rámu zatím rozhodně nehrozí žádným skutečným selháním. Můžeme si ale postesknout, že to u německých aut nebývalo.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nad orosenými tlumiči jsme žasli. To by člověk u auta s pouhými 53 000 km vážně nečekal.
    Nad orosenými tlumiči jsme žasli. To by člověk u auta s pouhými 53 000 km vážně nečekal.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
První provedení z roku 2012
Facelift z let 2017 až 2020
Takto vypadal interiér základní verze Trendline v roce 2012. Za 339 900 Kč šlo o jednu z nejlepších nabídek, jaká kdy na českém trhu byla.
Při faceliftu v roce 2017 získal interiér větší obrazovky infotainmentu s lepším rozlišením. Nutně to ale neznamená, že v nich najdete i hodně funkcí.
Motor 1.5 TSI
Motor 2.0 TDI
Motor 1.2 TSI
Motor 1.4 TSI
Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.
Petr Petřík opravuje vozy koncernu Volkswagen už třicet let, z toho posledních dvacet za ním jezdíme na rady. Připravil nám pěknou výstavku všeho, co na golfech měnívá denně.
Zatímco Octavia III má jednoduchou vlečenou nápravu (na snímku) u všech variant do 110 kW (tedy i u 2.0 TDI), golf jen do 90 kW. Dvoulitrový diesel i s pohonem předních kol tak už má vždy víceprvek.
Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.
K častým závadám u hodně ojetých aut patří i hučící ložiska předních kol. Je zde již celý montovaný náboj, takže výměna není nic složitého.
Vodní pumpa je u motorů 1.0 až 1.5 TSI jedním celkem s rozváděcími ventily. Často z ní uniká kapalina.
Dlouho se zdálo, že praskání zadních per odešlo s předchozími generacemi V a VI. Nicméně i sedmou to může postihnout, když se pohybuje v podmínkách způsobujících korozi. Třeba v zimě na silnicích, kde se hodně solí.
Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou a je nutná jejich výměna.
Vyhledávanou specialitou je pohon všech kol 4Motion. Z benzinových motorizací se nabízel jen pro okrajové verze 1.8 TSI Alltrack a vrcholnou sportovní R (2.0 TSI). Jinak jen s diesely 1.6 a 2.0 TDI.
Volkswagen Golf
Kombi Variant přišlo v roce 2013 a má stejný rozvor náprav jako výchozí hatchback, delší je jen zadní převis. K triku s prodloužením rozvoru se uchýlila až následující, osmá generace.
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Velký displej bohužel neznamená, že něco umí. V útrobách se totiž skrývala jednotka MIB 2 Low, do níž nedoplníte ani zrcadlení telefonu, ani parkovací kameru.
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Tato vynikající sedačka ErgoActive byla za příplatek pouhých 8300 Kč. Zajímavé je, jak málo majitelů golfů ji zvolilo.
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Už základní hatchback si mezigeneračně pomohl k zavazadelníku většímu o 30 l, tedy celkem 380 litrů. Kombi Variant pak má celých 605 l.
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Tříválec nechává pod kapotou hodně volného místa. U nových aut nám připadal tišší.
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
Lehké orezliny podmotorového rámu zatím rozhodně nehrozí žádným skutečným selháním. Můžeme si ale postesknout, že to u německých aut nebývalo.
Nad orosenými tlumiči jsme žasli. To by člověk u auta s pouhými 53 000 km vážně nečekal.