Proti páté generaci přinesla nová platforma té šesté o 69 mm větší šířku. Uvnitř je to naprosto zásadně znát a z pola se stalo auto pro plnohodnotné cestování.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud chcete pro běžné motorizace automat, bude to vždy malé DSG DG 200 se suchými spojkami. Elektronika se snaží omezit dobu jejich prokluzu, a tak se rozjíždí nepříjemně prudce a ztěžuje jemné manévrování. Pouze GTI má větší a jemně pracující ústrojí se spojkami v olejové lázni.|
Zdroj: Svět motorů
Litrové tříválce 1.0 TSI jsou lepší, než čekal i samotný výrobce. Je obrovské štěstí, že ten nejobvyklejší agregát je i spolehlivý, pružný a úsporný.|
Zdroj: Svět motorů
Motory Audi řady EA 888 v letech 2008 až 2013 prosluly celou řadou závad. Tvrdě se však na nich pracovalo a zrovna verze 147 a 152 kW, použité v Polu GTI, patří k vůbec nejlepším.|
Zdroj: Svět motorů
Například v roce 2018 byla základní cena modelu GTI 569 900 Kč, mnozí si ještě dokázali vyhádat slevu.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér v dekoraci Velvet Red je kvalitně zpracovaný, nechybí volba jízdních režimů ani dvouzónová automatická klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů
Dnes má navíc ve standardu parkovací čidla a virtuální kokpit, stojí však také už 749 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník má základní objem 351 l – to bývala celá léta obvyklá hodnota v nižší střední třídě. V případě modelu GTI se pod jeho podlážkou skrývá i akumulátor.|
Zdroj: Svět motorů
Výhodou modelu je velmi nízká spotřeba paliva, lví podíl na tom má aerodynamika. Důraz na ni je vidět na podvozku – hladké plastové kryty mají nejen zadní náprava, ale i přední ramena.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Verze 1.0 CNG/66 kW na zemní plyn s označením TGI má na zádi jinou podlahu zavazadelníku kvůli umístění tlakových nádrží a citelnější turboefekt motoru. Byla propracovaná, dnes se bohužel nevyplatí.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Pokud ve volbě režimů najdete i nastavení podvozku, má polo elektronicky regulované tlumiče. Nejsou však adaptivní – pouze natvrdo přepínatelné mezi měkkým a tvrdým režimem.|
Zdroj: Svět motorů
Virtuální kokpit není v bazarech zdaleka tak častý jako u aut pro novinářské testování. Jsme sami, komu připadá esteticky méně hodnotný než klasické budíky?|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadají sedačky chválené varianty GTI. Velmi dobré však mají i standardní výbavy Comfortline a Higline (na zcela základní Trendline spojenou výhradně s 1.0 MPI nenarazíte).|
Zdroj: Svět motorů
Přední brzdy mají kompromisní konstrukci FS III, kdy destičky se opírají o výčnělky z těhlice. Jsou z hrubé litiny a každý rok doporučujeme brzdy rozebrat a vyčistit, jinak přireznou, ztrácejí účinnost, dělají rušivé zvuky a rychle se opotřebí. Lepší má jen GTI.|
Zdroj: Svět motorů
Modely do 70 kW mají vzadu bubny. Účinné jsou dostatečně, nabízejí silnou a stabilní funkci ruční brzdy a nepřinášejí žádné servisní náklady. To se o reznoucích kotoučích bohužel říci nedá.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou vozu je vynikající aerodynamika. Běžná česká dálniční stoupání splachtí stotřicítkou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Největší nevýhodou Volkswagenu Polo 1.6 TDI je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými přeskoky. Člověk by až uvažoval o alternativně nabízeném sedmistupňovém DSG, byť hrozí vyššími servisními náklady. Má totiž dvouhmotový setrvačník a motor je s ním zcela tichý.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Interiér pola ve výbavě Comfortline esteticky nezaujme. Potahové materiály sedaček jsou však velmi odolné proti opotřebení a kilometry na nich nebývají vidět.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Za rezervní kolo se v Čechách připlácelo pouhých 1300 Kč. U aut z Německa chybí velmi často, protože tamní motoristé na dobrých silnicích moc defektů nezažijí.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dieselová šestnáctistovka se nabízela jen v letech 2017 až 2020. Pro poslední emisní normu Euro 6AP už Volkswagen nabídku dieselu v malých vozech vzdal.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou i nevýhodou poslední generace dieselů je systém AdBlue. Když kuny přehryžou vedení ke vstřikovači, je to za 7836 Kč. K návštěvě servisu stačí, i pokud někdo doplní AdBlue příliš moc a ultrazvukové čidlo utopí v kapalině. Na druhou stranu díky tomuto systému mají motory velmi čisté emise a jsou rekordně úsporné.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lukáš Krejčí, garanční technik z Porsche Praha-Prosek, má závady volkswagenů v malíčku. V případě posledního pola si však nevzpomíná na nic, co by zákazníky trápilo častěji. I u testovaného vozu je paměť závad zcela čistá.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Baterie je ve voze při 115 000 km stále původní a překvapivě v pořádku. Ani inteligentní dobíjení ji za čtyři roky nestihlo utýrat.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert