Martin Vaculík a ojetý VW Polo VI: Toto je skvost z okraje nabídky!

1/62
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Proti páté generaci přinesla nová platforma té šesté o 69 mm větší šířku. Uvnitř je to naprosto zásadně znát a z pola se stalo auto pro plnohodnotné cestování.
    Proti páté generaci přinesla nová platforma té šesté o 69 mm větší šířku. Uvnitř je to naprosto zásadně znát a z pola se stalo auto pro plnohodnotné cestování.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud chcete pro běžné motorizace automat, bude to vždy malé DSG DG 200 se suchými spojkami. Elektronika se snaží omezit dobu jejich prokluzu, a tak se rozjíždí nepříjemně prudce a ztěžuje jemné manévrování. Pouze GTI má větší a jemně pracující ústrojí se spojkami v olejové lázni.
    Pokud chcete pro běžné motorizace automat, bude to vždy malé DSG DG 200 se suchými spojkami. Elektronika se snaží omezit dobu jejich prokluzu, a tak se rozjíždí nepříjemně prudce a ztěžuje jemné manévrování. Pouze GTI má větší a jemně pracující ústrojí se spojkami v olejové lázni.| Zdroj: Svět motorů
  • Litrové tříválce 1.0 TSI jsou lepší, než čekal i samotný výrobce. Je obrovské štěstí, že ten nejobvyklejší agregát je i spolehlivý, pružný a úsporný.
    Litrové tříválce 1.0 TSI jsou lepší, než čekal i samotný výrobce. Je obrovské štěstí, že ten nejobvyklejší agregát je i spolehlivý, pružný a úsporný.| Zdroj: Svět motorů
  • Motory Audi řady EA 888 v letech 2008 až 2013 prosluly celou řadou závad. Tvrdě se však na nich pracovalo a zrovna verze 147 a 152 kW, použité v Polu GTI, patří k vůbec nejlepším.
    Motory Audi řady EA 888 v letech 2008 až 2013 prosluly celou řadou závad. Tvrdě se však na nich pracovalo a zrovna verze 147 a 152 kW, použité v Polu GTI, patří k vůbec nejlepším.| Zdroj: Svět motorů
  • Například v roce 2018 byla základní cena modelu GTI 569 900 Kč, mnozí si ještě dokázali vyhádat slevu.
    Například v roce 2018 byla základní cena modelu GTI 569 900 Kč, mnozí si ještě dokázali vyhádat slevu.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér v dekoraci Velvet Red je kvalitně zpracovaný, nechybí volba jízdních režimů ani dvouzónová automatická klimatizace.
    Interiér v dekoraci Velvet Red je kvalitně zpracovaný, nechybí volba jízdních režimů ani dvouzónová automatická klimatizace.| Zdroj: Svět motorů
  • Dnes má navíc ve standardu parkovací čidla a virtuální kokpit, stojí však také už 749 000 Kč.
    Dnes má navíc ve standardu parkovací čidla a virtuální kokpit, stojí však také už 749 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník má základní objem 351 l – to bývala celá léta obvyklá hodnota v nižší střední třídě. V případě modelu GTI se pod jeho podlážkou skrývá i akumulátor.
    Zavazadelník má základní objem 351 l – to bývala celá léta obvyklá hodnota v nižší střední třídě. V případě modelu GTI se pod jeho podlážkou skrývá i akumulátor.| Zdroj: Svět motorů
  • Výhodou modelu je velmi nízká spotřeba paliva, lví podíl na tom má aerodynamika. Důraz na ni je vidět na podvozku – hladké plastové kryty mají nejen zadní náprava, ale i přední ramena.
    Výhodou modelu je velmi nízká spotřeba paliva, lví podíl na tom má aerodynamika. Důraz na ni je vidět na podvozku – hladké plastové kryty mají nejen zadní náprava, ale i přední ramena.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Verze 1.0 CNG/66 kW na zemní plyn s označením TGI má na zádi jinou podlahu zavazadelníku kvůli umístění tlakových nádrží a citelnější turboefekt motoru. Byla propracovaná, dnes se bohužel nevyplatí.
    Verze 1.0 CNG/66 kW na zemní plyn s označením TGI má na zádi jinou podlahu zavazadelníku kvůli umístění tlakových nádrží a citelnější turboefekt motoru. Byla propracovaná, dnes se bohužel nevyplatí.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud ve volbě režimů najdete i nastavení podvozku, má polo elektronicky regulované tlumiče. Nejsou však adaptivní – pouze natvrdo přepínatelné mezi měkkým a tvrdým režimem.
    Pokud ve volbě režimů najdete i nastavení podvozku, má polo elektronicky regulované tlumiče. Nejsou však adaptivní – pouze natvrdo přepínatelné mezi měkkým a tvrdým režimem.| Zdroj: Svět motorů
  • Virtuální kokpit není v bazarech zdaleka tak častý jako u aut pro novinářské testování. Jsme sami, komu připadá esteticky méně hodnotný než klasické budíky?
    Virtuální kokpit není v bazarech zdaleka tak častý jako u aut pro novinářské testování. Jsme sami, komu připadá esteticky méně hodnotný než klasické budíky?| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadají sedačky chválené varianty GTI. Velmi dobré však mají i standardní výbavy Comfortline a Higline (na zcela základní Trendline spojenou výhradně s 1.0 MPI nenarazíte).
    Takto vypadají sedačky chválené varianty GTI. Velmi dobré však mají i standardní výbavy Comfortline a Higline (na zcela základní Trendline spojenou výhradně s 1.0 MPI nenarazíte).| Zdroj: Svět motorů
  • Přední brzdy mají kompromisní konstrukci FS III, kdy destičky se opírají o výčnělky z těhlice. Jsou z hrubé litiny a každý rok doporučujeme brzdy rozebrat a vyčistit, jinak přireznou, ztrácejí účinnost, dělají rušivé zvuky a rychle se opotřebí. Lepší má jen GTI.
    Přední brzdy mají kompromisní konstrukci FS III, kdy destičky se opírají o výčnělky z těhlice. Jsou z hrubé litiny a každý rok doporučujeme brzdy rozebrat a vyčistit, jinak přireznou, ztrácejí účinnost, dělají rušivé zvuky a rychle se opotřebí. Lepší má jen GTI.| Zdroj: Svět motorů
  • Modely do 70 kW mají vzadu bubny. Účinné jsou dostatečně, nabízejí silnou a stabilní funkci ruční brzdy a nepřinášejí žádné servisní náklady. To se o reznoucích kotoučích bohužel říci nedá.
    Modely do 70 kW mají vzadu bubny. Účinné jsou dostatečně, nabízejí silnou a stabilní funkci ruční brzdy a nepřinášejí žádné servisní náklady. To se o reznoucích kotoučích bohužel říci nedá.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výhodou vozu je vynikající aerodynamika. Běžná česká dálniční stoupání splachtí stotřicítkou.
    Výhodou vozu je vynikající aerodynamika. Běžná česká dálniční stoupání splachtí stotřicítkou.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Největší nevýhodou Volkswagenu Polo 1.6 TDI je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými přeskoky. Člověk by až uvažoval o alternativně nabízeném sedmistupňovém DSG, byť hrozí vyššími servisními náklady. Má totiž dvouhmotový setrvačník a motor je s ním zcela tichý.
    Největší nevýhodou Volkswagenu Polo 1.6 TDI je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými přeskoky. Člověk by až uvažoval o alternativně nabízeném sedmistupňovém DSG, byť hrozí vyššími servisními náklady. Má totiž dvouhmotový setrvačník a motor je s ním zcela tichý.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Interiér pola ve výbavě Comfortline esteticky nezaujme. Potahové materiály sedaček jsou však velmi odolné proti opotřebení a kilometry na nich nebývají vidět.
    Interiér pola ve výbavě Comfortline esteticky nezaujme. Potahové materiály sedaček jsou však velmi odolné proti opotřebení a kilometry na nich nebývají vidět.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Za rezervní kolo se v Čechách připlácelo pouhých 1300 Kč. U aut z Německa chybí velmi často, protože tamní motoristé na dobrých silnicích moc defektů nezažijí.
    Za rezervní kolo se v Čechách připlácelo pouhých 1300 Kč. U aut z Německa chybí velmi často, protože tamní motoristé na dobrých silnicích moc defektů nezažijí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dieselová šestnáctistovka se nabízela jen v letech 2017 až 2020. Pro poslední emisní normu Euro 6AP už Volkswagen nabídku dieselu v malých vozech vzdal.
    Dieselová šestnáctistovka se nabízela jen v letech 2017 až 2020. Pro poslední emisní normu Euro 6AP už Volkswagen nabídku dieselu v malých vozech vzdal.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výhodou i nevýhodou poslední generace dieselů je systém AdBlue. Když kuny přehryžou vedení ke vstřikovači, je to za 7836 Kč. K návštěvě servisu stačí, i pokud někdo doplní AdBlue příliš moc a ultrazvukové čidlo utopí v kapalině. Na druhou stranu díky tomuto systému mají motory velmi čisté emise a jsou rekordně úsporné.
    Výhodou i nevýhodou poslední generace dieselů je systém AdBlue. Když kuny přehryžou vedení ke vstřikovači, je to za 7836 Kč. K návštěvě servisu stačí, i pokud někdo doplní AdBlue příliš moc a ultrazvukové čidlo utopí v kapalině. Na druhou stranu díky tomuto systému mají motory velmi čisté emise a jsou rekordně úsporné.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lukáš Krejčí, garanční technik z Porsche Praha-Prosek, má závady volkswagenů v malíčku. V případě posledního pola si však nevzpomíná na nic, co by zákazníky trápilo častěji. I u testovaného vozu je paměť závad zcela čistá.
    Lukáš Krejčí, garanční technik z Porsche Praha-Prosek, má závady volkswagenů v malíčku. V případě posledního pola si však nevzpomíná na nic, co by zákazníky trápilo častěji. I u testovaného vozu je paměť závad zcela čistá.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Baterie je ve voze při 115 000 km stále původní a překvapivě v pořádku. Ani inteligentní dobíjení ji za čtyři roky nestihlo utýrat.
    Baterie je ve voze při 115 000 km stále původní a překvapivě v pořádku. Ani inteligentní dobíjení ji za čtyři roky nestihlo utýrat.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
    Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo
Proti páté generaci přinesla nová platforma té šesté o 69 mm větší šířku. Uvnitř je to naprosto zásadně znát a z pola se stalo auto pro plnohodnotné cestování.
Pokud chcete pro běžné motorizace automat, bude to vždy malé DSG DG 200 se suchými spojkami. Elektronika se snaží omezit dobu jejich prokluzu, a tak se rozjíždí nepříjemně prudce a ztěžuje jemné manévrování. Pouze GTI má větší a jemně pracující ústrojí se spojkami v olejové lázni.
Litrové tříválce 1.0 TSI jsou lepší, než čekal i samotný výrobce. Je obrovské štěstí, že ten nejobvyklejší agregát je i spolehlivý, pružný a úsporný.
Motory Audi řady EA 888 v letech 2008 až 2013 prosluly celou řadou závad. Tvrdě se však na nich pracovalo a zrovna verze 147 a 152 kW, použité v Polu GTI, patří k vůbec nejlepším.
Například v roce 2018 byla základní cena modelu GTI 569 900 Kč, mnozí si ještě dokázali vyhádat slevu.
Interiér v dekoraci Velvet Red je kvalitně zpracovaný, nechybí volba jízdních režimů ani dvouzónová automatická klimatizace.
Dnes má navíc ve standardu parkovací čidla a virtuální kokpit, stojí však také už 749 000 Kč.
Zavazadelník má základní objem 351 l – to bývala celá léta obvyklá hodnota v nižší střední třídě. V případě modelu GTI se pod jeho podlážkou skrývá i akumulátor.
Výhodou modelu je velmi nízká spotřeba paliva, lví podíl na tom má aerodynamika. Důraz na ni je vidět na podvozku – hladké plastové kryty mají nejen zadní náprava, ale i přední ramena.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Verze 1.0 CNG/66 kW na zemní plyn s označením TGI má na zádi jinou podlahu zavazadelníku kvůli umístění tlakových nádrží a citelnější turboefekt motoru. Byla propracovaná, dnes se bohužel nevyplatí.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Pokud ve volbě režimů najdete i nastavení podvozku, má polo elektronicky regulované tlumiče. Nejsou však adaptivní – pouze natvrdo přepínatelné mezi měkkým a tvrdým režimem.
Virtuální kokpit není v bazarech zdaleka tak častý jako u aut pro novinářské testování. Jsme sami, komu připadá esteticky méně hodnotný než klasické budíky?
Takto vypadají sedačky chválené varianty GTI. Velmi dobré však mají i standardní výbavy Comfortline a Higline (na zcela základní Trendline spojenou výhradně s 1.0 MPI nenarazíte).
Přední brzdy mají kompromisní konstrukci FS III, kdy destičky se opírají o výčnělky z těhlice. Jsou z hrubé litiny a každý rok doporučujeme brzdy rozebrat a vyčistit, jinak přireznou, ztrácejí účinnost, dělají rušivé zvuky a rychle se opotřebí. Lepší má jen GTI.
Modely do 70 kW mají vzadu bubny. Účinné jsou dostatečně, nabízejí silnou a stabilní funkci ruční brzdy a nepřinášejí žádné servisní náklady. To se o reznoucích kotoučích bohužel říci nedá.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Výhodou vozu je vynikající aerodynamika. Běžná česká dálniční stoupání splachtí stotřicítkou.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Největší nevýhodou Volkswagenu Polo 1.6 TDI je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými přeskoky. Člověk by až uvažoval o alternativně nabízeném sedmistupňovém DSG, byť hrozí vyššími servisními náklady. Má totiž dvouhmotový setrvačník a motor je s ním zcela tichý.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Interiér pola ve výbavě Comfortline esteticky nezaujme. Potahové materiály sedaček jsou však velmi odolné proti opotřebení a kilometry na nich nebývají vidět.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Za rezervní kolo se v Čechách připlácelo pouhých 1300 Kč. U aut z Německa chybí velmi často, protože tamní motoristé na dobrých silnicích moc defektů nezažijí.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Dieselová šestnáctistovka se nabízela jen v letech 2017 až 2020. Pro poslední emisní normu Euro 6AP už Volkswagen nabídku dieselu v malých vozech vzdal.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
Výhodou i nevýhodou poslední generace dieselů je systém AdBlue. Když kuny přehryžou vedení ke vstřikovači, je to za 7836 Kč. K návštěvě servisu stačí, i pokud někdo doplní AdBlue příliš moc a ultrazvukové čidlo utopí v kapalině. Na druhou stranu díky tomuto systému mají motory velmi čisté emise a jsou rekordně úsporné.
Lukáš Krejčí, garanční technik z Porsche Praha-Prosek, má závady volkswagenů v malíčku. V případě posledního pola si však nevzpomíná na nic, co by zákazníky trápilo častěji. I u testovaného vozu je paměť závad zcela čistá.
Baterie je ve voze při 115 000 km stále původní a překvapivě v pořádku. Ani inteligentní dobíjení ji za čtyři roky nestihlo utýrat.
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI