Martin Vaculík a ojetý VW Polo VI: Toto je skvost z okraje nabídky!
35
/
62
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý VW Polo VI: Toto je skvost z okraje nabídky!
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Proti páté generaci přinesla nová platforma té šesté o 69 mm větší šířku. Uvnitř je to naprosto zásadně znát a z pola se stalo auto pro plnohodnotné cestování.
|
Svět motorů
Pokud chcete pro běžné motorizace automat, bude to vždy malé DSG DG 200 se suchými spojkami. Elektronika se snaží omezit dobu jejich prokluzu, a tak se rozjíždí nepříjemně prudce a ztěžuje jemné manévrování. Pouze GTI má větší a jemně pracující ústrojí se spojkami v olejové lázni.
|
Svět motorů
Litrové tříválce 1.0 TSI jsou lepší, než čekal i samotný výrobce. Je obrovské štěstí, že ten nejobvyklejší agregát je i spolehlivý, pružný a úsporný.
|
Svět motorů
Motory Audi řady EA 888 v letech 2008 až 2013 prosluly celou řadou závad. Tvrdě se však na nich pracovalo a zrovna verze 147 a 152 kW, použité v Polu GTI, patří k vůbec nejlepším.
|
Svět motorů
Například v roce 2018 byla základní cena modelu GTI 569 900 Kč, mnozí si ještě dokázali vyhádat slevu.
|
Svět motorů
Interiér v dekoraci Velvet Red je kvalitně zpracovaný, nechybí volba jízdních režimů ani dvouzónová automatická klimatizace.
|
Svět motorů
Dnes má navíc ve standardu parkovací čidla a virtuální kokpit, stojí však také už 749 000 Kč.
|
Svět motorů
Zavazadelník má základní objem 351 l – to bývala celá léta obvyklá hodnota v nižší střední třídě. V případě modelu GTI se pod jeho podlážkou skrývá i akumulátor.
|
Svět motorů
Výhodou modelu je velmi nízká spotřeba paliva, lví podíl na tom má aerodynamika. Důraz na ni je vidět na podvozku – hladké plastové kryty mají nejen zadní náprava, ale i přední ramena.
|
Svět motorů
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Verze 1.0 CNG/66 kW na zemní plyn s označením TGI má na zádi jinou podlahu zavazadelníku kvůli umístění tlakových nádrží a citelnější turboefekt motoru. Byla propracovaná, dnes se bohužel nevyplatí.
|
Svět motorů
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Pokud ve volbě režimů najdete i nastavení podvozku, má polo elektronicky regulované tlumiče. Nejsou však adaptivní – pouze natvrdo přepínatelné mezi měkkým a tvrdým režimem.
|
Svět motorů
Virtuální kokpit není v bazarech zdaleka tak častý jako u aut pro novinářské testování. Jsme sami, komu připadá esteticky méně hodnotný než klasické budíky?
|
Svět motorů
Takto vypadají sedačky chválené varianty GTI. Velmi dobré však mají i standardní výbavy Comfortline a Higline (na zcela základní Trendline spojenou výhradně s 1.0 MPI nenarazíte).
|
Svět motorů
Přední brzdy mají kompromisní konstrukci FS III, kdy destičky se opírají o výčnělky z těhlice. Jsou z hrubé litiny a každý rok doporučujeme brzdy rozebrat a vyčistit, jinak přireznou, ztrácejí účinnost, dělají rušivé zvuky a rychle se opotřebí. Lepší má jen GTI.
|
Svět motorů
Modely do 70 kW mají vzadu bubny. Účinné jsou dostatečně, nabízejí silnou a stabilní funkci ruční brzdy a nepřinášejí žádné servisní náklady. To se o reznoucích kotoučích bohužel říci nedá.
|
Svět motorů
Volkswagen Polo
|
Svět motorů
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou vozu je vynikající aerodynamika. Běžná česká dálniční stoupání splachtí stotřicítkou.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Největší nevýhodou Volkswagenu Polo 1.6 TDI je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými přeskoky. Člověk by až uvažoval o alternativně nabízeném sedmistupňovém DSG, byť hrozí vyššími servisními náklady. Má totiž dvouhmotový setrvačník a motor je s ním zcela tichý.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Interiér pola ve výbavě Comfortline esteticky nezaujme. Potahové materiály sedaček jsou však velmi odolné proti opotřebení a kilometry na nich nebývají vidět.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za rezervní kolo se v Čechách připlácelo pouhých 1300 Kč. U aut z Německa chybí velmi často, protože tamní motoristé na dobrých silnicích moc defektů nezažijí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dieselová šestnáctistovka se nabízela jen v letech 2017 až 2020. Pro poslední emisní normu Euro 6AP už Volkswagen nabídku dieselu v malých vozech vzdal.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou i nevýhodou poslední generace dieselů je systém AdBlue. Když kuny přehryžou vedení ke vstřikovači, je to za 7836 Kč. K návštěvě servisu stačí, i pokud někdo doplní AdBlue příliš moc a ultrazvukové čidlo utopí v kapalině. Na druhou stranu díky tomuto systému mají motory velmi čisté emise a jsou rekordně úsporné.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Lukáš Krejčí, garanční technik z Porsche Praha-Prosek, má závady volkswagenů v malíčku. V případě posledního pola si však nevzpomíná na nic, co by zákazníky trápilo častěji. I u testovaného vozu je paměť závad zcela čistá.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Baterie je ve voze při 115 000 km stále původní a překvapivě v pořádku. Ani inteligentní dobíjení ji za čtyři roky nestihlo utýrat.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Může radost z jízdy působit proti depresi? Hyundai to zjišťoval
Britové nasadili starému Defenderu elektromotory přímo do kol. V každém rohu je 649 Nm
Beutler (1943–1987): Příběh dvou bratrů ze švýcarského Thunu
Kvalifikaci na GP Číny ovládl Max Verstappen. Za jezdci Red Bullu odstartuje Alonso
Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye
Pokud si na rozbité silnici zničíte auto, škodu vám zaplatí. Ale ne automaticky