Martin Vaculík a ojetý VW Tiguan II: Auto bez blbostí
4
/
79
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý VW Tiguan II: Auto bez blbostí
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan
|
Svět motorů
Když druhá generace Volkswagenu Tiguan přišla v roce 2016 s hranatými tvary, ta první najednou zestárla o několik světelných let
|
Svět motorů
Jestli něco Volkswagen opravdu umí, tak jsou to praktické, přehledné a skvěle ergonomické interiéry. To bylo předtím, než topení přesunuli do displeje.
|
Svět motorů
Automatické převodovky DSG jsou zde velké se spojkami v olejové lázni, které řadí jen o trochu hůř než tradiční hydrodynamické automaty třeba velkých korejských SUV. Při správné údržbě jsou i dost spolehlivé.
|
Svět motorů
Volkswagen TiguanTajným tipem na spolehlivý a překvapivě úsporný motor je 2.0 TSI ve verzích 132 a 140 kW. Agregát je z řady Audi EA 888.
|
Svět motorů
Volkswagen Tiguan
|
Svět motorů
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojovou desku Active Info Displej měla standardně verze Highline, prostřední Comfortline za příplatek
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nad estetickým stavem interiéru jsme žasli. Nikde žádný škrábanec, vše perfektně funkční.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je i u standardní verze (nabízí se ještě allspace s rozvorem delším o 10 cm) dostatek místa.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Posuvná zadní lavice umožňuje slušnou variabilitu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Myslíte si, že stav najetých kilometrů poznáte dle sedačky řidiče? Kdyby toto auto někdo stočil na 60 000 km, klidně byste tomu věřili.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zásadní výhoda proti škodovkám – od střední výbavy Comfortline jsou přední hlavové opěrky i podélně nastavitelné
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 615 litrů. Naložíte do něj předmět široký 107 a vysoký 93 cm.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
V Čechách prodaná auta měla vždy aspoň dojezdové rezervní kolo. Německá specifikace však má místo něj takzvané samozacelující pneumatiky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Velkou výhodou testovaného kusu je elektricky sklopné tažné zařízení. Všechny v Čechách prodané tiguany sice umožňují jeho dodatečnou montáž (to není u moderních aut žádná samozřejmost), ale vyjde to zhruba na 30 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Původní akumulátor přežil celé čtyři roky a 188 500 km. Dle originálního testeru je stále dobrý. Když je baterie opravdu drahého typu AGM a k tomu kvalitní, snese i útrapy stop- -startu a úsporného dobíjení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Původní akumulátor přežil celé čtyři roky a 188 500 km. Dle originálního testeru je stále dobrý. Když je baterie opravdu drahého typu AGM a k tomu kvalitní, snese i útrapy stop- -startu a úsporného dobíjení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Když se s diesely EA 288 jezdí rychle, dochází k přepalování kapaliny ve vodním mezichladiči stlačeného vzduchu a tvorbě hnědých šlemů. V bazaru tedy věnujte pozornost barvě expanzní nádobky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Když se s diesely EA 288 jezdí rychle, dochází k přepalování kapaliny ve vodním mezichladiči stlačeného vzduchu a tvorbě hnědých šlemů. V bazaru tedy věnujte pozornost barvě expanzní nádobky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Petr Homolka
Velkou výhodou testovaného kusu je elektricky sklopné tažné zařízení. Všechny v Čechách prodané tiguany sice umožňují jeho dodatečnou montáž (to není u moderních aut žádná samozřejmost), ale vyjde to zhruba na 30 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Rozvody se budou dělat ve 210 000 km. Nevypadá to zde na žádný důvod dělat je dříve – neteče vodní puma ani obligátní simerink klikové hřídele.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Rozvody se budou dělat ve 210 000 km. Nevypadá to zde na žádný důvod dělat je dříve – neteče vodní puma ani obligátní simerink klikové hřídele.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výměna oleje v mezinápravové spojce je předepsána až po třech letech bez omezení kilometrů. Doporučujeme měnit každých 60 000 km.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výfukové potrubí tiguanů nerezne. U dieselů však věnujte pozornost koncovkám – černé hlásí problém s filtrem pevných částic. U motorů EA 288 jsou však daleko méně časté než u EA 189 v předchozí generaci.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů