Martin Vaculík a zadírání motorů 1.9 TDI: Jak zvrátit osud motorů TDI

1/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Zadírání motorů 1.9 TDI
    Zadírání motorů 1.9 TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Nalevo Miroslav Jilek, v jehož Volkswagenu Caddy při 190 000 km totálně selhal motor 1.9 TDI-PD/77 kW s kódem BLS. Napravo kamarád Karel Pavlů, konstruktér výrobních zařízení, který se rozhodl závadě přijít na kloub. I jeho octavia už má jistotu, že se jí závada vyhne.
    Nalevo Miroslav Jilek, v jehož Volkswagenu Caddy při 190 000 km totálně selhal motor 1.9 TDI-PD/77 kW s kódem BLS. Napravo kamarád Karel Pavlů, konstruktér výrobních zařízení, který se rozhodl závadě přijít na kloub. I jeho octavia už má jistotu, že se jí závada vyhne.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadírání motorů 1.9 TDI
    Zadírání motorů 1.9 TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ing. Karel Pavlů se do problémů TDI pořádně zakousl.
    Ing. Karel Pavlů se do problémů TDI pořádně zakousl.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na snímku na Jilkových usedlosti s vědeckou kalkulačkou a nákresem tahového diagramu.
    Na snímku na Jilkových usedlosti s vědeckou kalkulačkou a nákresem tahového diagramu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.
    Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.
    Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Karel Pavlů s kolegou Jaroslavem Mičanem zjistili, že při utažení ojničních šroubů předepsaným momentem už dochází k jejich kritickému natažení
    Karel Pavlů s kolegou Jaroslavem Mičanem zjistili, že při utažení ojničních šroubů předepsaným momentem už dochází k jejich kritickému natažení| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadírání motorů 1.9 TDI
    Zadírání motorů 1.9 TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadírání motorů 1.9 TDI
    Zadírání motorů 1.9 TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
    Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
    Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
    Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Bezprostřední příčina destrukce je vždy stejná. Na jedné straně se přetrhne šroub, na druhé se zlomí ojniční oko v jiném místě, než v kterém bylo přetrženo (a znovu smontováno) při výrobě.
    Bezprostřední příčina destrukce je vždy stejná. Na jedné straně se přetrhne šroub, na druhé se zlomí ojniční oko v jiném místě, než v kterém bylo přetrženo (a znovu smontováno) při výrobě.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když mi caddy nejezdilo, zachránil nás starý Saab 900 Cabrio, který tu máme pod plachtou. Vlek s papírovými výrobky tahal zcela bez problémů – vzpomíná pan Jilek.
    Když mi caddy nejezdilo, zachránil nás starý Saab 900 Cabrio, který tu máme pod plachtou. Vlek s papírovými výrobky tahal zcela bez problémů – vzpomíná pan Jilek.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
    Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
    Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
    Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
    Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud při demontáži zjistíte, že horní ložiska mají bronzovou barvu, nemusíte v opravě pokračovat. Váš motor neselže.
    Pokud při demontáži zjistíte, že horní ložiska mají bronzovou barvu, nemusíte v opravě pokračovat. Váš motor neselže.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.
    Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.
    Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadírání motorů 1.9 TDI
Nalevo Miroslav Jilek, v jehož Volkswagenu Caddy při 190 000 km totálně selhal motor 1.9 TDI-PD/77 kW s kódem BLS. Napravo kamarád Karel Pavlů, konstruktér výrobních zařízení, který se rozhodl závadě přijít na kloub. I jeho octavia už má jistotu, že se jí závada vyhne.
Zadírání motorů 1.9 TDI
Ing. Karel Pavlů se do problémů TDI pořádně zakousl.
Na snímku na Jilkových usedlosti s vědeckou kalkulačkou a nákresem tahového diagramu.
Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.
Zásadním zjištěním na demontovaných motorech bylo, že poškozené horní pánve, lidově lágry, bývají i na těch válcích, kde k selhání zatím nedošlo. Kdo jen vyměnil šrouby, ale ložiska tam nechal v tomto stavu, moc si nepomohl.
Karel Pavlů s kolegou Jaroslavem Mičanem zjistili, že při utažení ojničních šroubů předepsaným momentem už dochází k jejich kritickému natažení
Zadírání motorů 1.9 TDI
Zadírání motorů 1.9 TDI
Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
Na snímku ojniční šrouby číslo 045 105 425, které jsou dlouhé 44 mm a závit mají po celé délce. V průběhu výroby byly už také modifi kovány, takže na hlavě nemají vyražené 045B, ale KX4 045. Pokud je budete měnit všechny, použijte typ 028 105 425 N, který je dlouhý 45 mm a závit má jen na konci. Tak má vypadat ojniční šroub navržený někým, kdo rozumí motorům.
Bezprostřední příčina destrukce je vždy stejná. Na jedné straně se přetrhne šroub, na druhé se zlomí ojniční oko v jiném místě, než v kterém bylo přetrženo (a znovu smontováno) při výrobě.
Když mi caddy nejezdilo, zachránil nás starý Saab 900 Cabrio, který tu máme pod plachtou. Vlek s papírovými výrobky tahal zcela bez problémů – vzpomíná pan Jilek.
Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
Motor, který jsme si na analýzu dovezli, Karla Pavlů už moc nepřekvapil. Jediná nezvyklá věc byl dobrý stav ložiska druhého válce, jinak všude stejná katastrofa jako v předchozích případech.
Pokud při demontáži zjistíte, že horní ložiska mají bronzovou barvu, nemusíte v opravě pokračovat. Váš motor neselže.
Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.
Pokud už byla vaše ložiska poškozená, nechte vyčistit též olejové čerpadlo. Hrubým sacím košem často projdou úlomky až dovnitř a mohou způsobit jeho poškození či ochromit ventil.