Závěr dlouhodobého testu: Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige – Auto, které jsme nevrátili

120/123
Zavřít
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige| Zdroj: Svět motorů
  • Použitý motorový olej – naměřené hodnoty
    Použitý motorový olej – naměřené hodnoty| Zdroj: Svět motorů
  • LPG šetří až polovinu nákladů na palivo, v servisu pak žádá jen skromné příplatky za inspekci, výměnu fi ltru plynné fáze (na foto) při první prohlídce a kapalné při druhé. Příplatek za servis proti benzinové variantě je tak maximálně 500 Kč.
    LPG šetří až polovinu nákladů na palivo, v servisu pak žádá jen skromné příplatky za inspekci, výměnu fi ltru plynné fáze (na foto) při první prohlídce a kapalné při druhé. Příplatek za servis proti benzinové variantě je tak maximálně 500 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Dlouho jsme nevěděli, že vůz má stavitelnou bederní opěrku. Děje se tak kolečkem v opěrce loketní. Kvalita cestování se nám poté velice zlepšila.
    Dlouho jsme nevěděli, že vůz má stavitelnou bederní opěrku. Děje se tak kolečkem v opěrce loketní. Kvalita cestování se nám poté velice zlepšila.| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení
    Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení
    Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení| Zdroj: Svět motorů
  • Dle naměřených parametrů nám nový i použitý motorový olej zhodnotil Miloš Auersvald
    Dle naměřených parametrů nám nový i použitý motorový olej zhodnotil Miloš Auersvald| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige| Zdroj: Svět motorů
  • V servisu Renault Praha Zličín se nás ujal šikovný místní mechanik Filip Štrunc
    V servisu Renault Praha Zličín se nás ujal šikovný místní mechanik Filip Štrunc| Zdroj: Svět motorů
  • Po demontáži spodního krytu motoru jsme spatřili agregát bez jediného průsaku oleje
    Po demontáži spodního krytu motoru jsme spatřili agregát bez jediného průsaku oleje| Zdroj: Svět motorů
  • Výfukové potrubí je z vysoce kvalitního materiálu a rez proti němu nemá šanci
    Výfukové potrubí je z vysoce kvalitního materiálu a rez proti němu nemá šanci| Zdroj: Svět motorů
  • Jediné místo, kde už se trochu zrzavé barvy objevilo, je obligátní přední podmotorový rám v místech, kde je materiál zoxidovaný od svařování
    Jediné místo, kde už se trochu zrzavé barvy objevilo, je obligátní přední podmotorový rám v místech, kde je materiál zoxidovaný od svařování| Zdroj: Svět motorů
  • Naše obecné doporučení chránit rám voskem na karoserie či odolnějšími bitumeny na podvozek už u nového vozu tak platí i pro dacii. Nepřekvapil nás stav kabinového filtru po pouhých 13 829 km, když vyměněn byl už při první prohlídce.
    Naše obecné doporučení chránit rám voskem na karoserie či odolnějšími bitumeny na podvozek už u nového vozu tak platí i pro dacii. Nepřekvapil nás stav kabinového filtru po pouhých 13 829 km, když vyměněn byl už při první prohlídce.| Zdroj: Svět motorů
  • Též baterie týraná častými jízdami, stop-startem i inteligentním dobíjením přežila bez velkého opotřebení
    Též baterie týraná častými jízdami, stop-startem i inteligentním dobíjením přežila bez velkého opotřebení| Zdroj: Svět motorů
  • Nad rámec servisního plánu jsme si objednali rozebrání a vyčištění brzd
    Nad rámec servisního plánu jsme si objednali rozebrání a vyčištění brzd| Zdroj: Svět motorů
  • Na předních brzdových destičkách je stále minimálně 80 procent materiálu, do 100 000 km tak pravděpodobně nebudou vyžadovat další servis
    Na předních brzdových destičkách je stále minimálně 80 procent materiálu, do 100 000 km tak pravděpodobně nebudou vyžadovat další servis| Zdroj: Svět motorů
  • Konstrukce brzd je navíc poctivá se samostatným držákem třmenu, na němž sice destičky nechaly korozní stopy, ale nepřirezly a pohybovaly se stále volně.
    Konstrukce brzd je navíc poctivá se samostatným držákem třmenu, na němž sice destičky nechaly korozní stopy, ale nepřirezly a pohybovaly se stále volně.| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Další nevýhodou je nepřesný ukazatel stavu plynu. K lepšímu v přístrojovém štítu se vůz dopracoval až s faceliftem v roce 2021.
    Další nevýhodou je nepřesný ukazatel stavu plynu. K lepšímu v přístrojovém štítu se vůz dopracoval až s faceliftem v roce 2021.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Celou dobu testu nás zlobilo horní krycí plato zavazadelníku, které na nerovnostech nadskakuje a drkotá
    Celou dobu testu nás zlobilo horní krycí plato zavazadelníku, které na nerovnostech nadskakuje a drkotá| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Nezazlobily ani takové moderní vymoženosti, jako jsou aktivní klapky před chladičem. Zlepšují aerodynamiku a za chladného počasí zrychlují zahřívání motoru.
    Nezazlobily ani takové moderní vymoženosti, jako jsou aktivní klapky před chladičem. Zlepšují aerodynamiku a za chladného počasí zrychlují zahřívání motoru.| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti.
    Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Multimediální systém Media Nav Evolution zpočátku zlobil, aktualizace softwaru ho však vyléčila. Zůstala samozřejmě nutnost připojovat telefon na nepraktickém místě přímo na přístroji.
    Multimediální systém Media Nav Evolution zpočátku zlobil, aktualizace softwaru ho však vyléčila. Zůstala samozřejmě nutnost připojovat telefon na nepraktickém místě přímo na přístroji.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přední sedadla místem nad hlavou zrovna neoplývají
    Přední sedadla místem nad hlavou zrovna neoplývají| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zešikmení předního okna ovlivnilo i tvar dveří, nastupování tak není žádný med
    Zešikmení předního okna ovlivnilo i tvar dveří, nastupování tak není žádný med| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Krása, která se nepovedla. Převedení tlačítek na elektrické ovládání oken rozšířilo přední dveře a madlo se posunulo více dovnitř. Designéři na ně vymysleli hezkou ozdobu s ostrými hranami, která tlačí do řidičova levého kolene. Po delší cestě v letním oblečení na ni budete ještě dlouho viditelně vzpomínat…
    Krása, která se nepovedla. Převedení tlačítek na elektrické ovládání oken rozšířilo přední dveře a madlo se posunulo více dovnitř. Designéři na ně vymysleli hezkou ozdobu s ostrými hranami, která tlačí do řidičova levého kolene. Po delší cestě v letním oblečení na ni budete ještě dlouho viditelně vzpomínat…| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako.
    Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva.
    Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč
    Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo.
    Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tažné zařízení pevné za 4780 Kč
    Tažné zařízení pevné za 4780 Kč| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce
    Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují
    Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Absentující opěrku pro levou nohu, v jejímž místě se jinak prošlape koberec, nám částečně suplovaly originální pryžové rohože, které dané místo zakrývají.
    Absentující opěrku pro levou nohu, v jejímž místě se jinak prošlape koberec, nám částečně suplovaly originální pryžové rohože, které dané místo zakrývají.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani ve chvíli, kdy benzin překračoval 50 Kč za litr, nepřelezla cena LPG 22 Kč/l. My sami jsme za cenu přes 20 Kč tankovali jen jedinkrát.
    Ani ve chvíli, kdy benzin překračoval 50 Kč za litr, nepřelezla cena LPG 22 Kč/l. My sami jsme za cenu přes 20 Kč tankovali jen jedinkrát.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší.
    Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Duster 1.0 TCe LPG
    Dacia Duster 1.0 TCe LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy.
    Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách.
    I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba LPG Dacie Duster během testu
    Spotřeba LPG Dacie Duster během testu| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhledem k tomu, jak malé je na výšku čelní sklo, musejí být maličké i stěrače. Odnáší to čištěná plocha. Hlavně spolujezdec si okolí moc neužije.
    Vzhledem k tomu, jak malé je na výšku čelní sklo, musejí být maličké i stěrače. Odnáší to čištěná plocha. Hlavně spolujezdec si okolí moc neužije.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzadu je stěrač dospělý, výhled vnitřním zrcátkem tudíž skvělý
    Vzadu je stěrač dospělý, výhled vnitřním zrcátkem tudíž skvělý| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba LPG během testu
    Spotřeba LPG během testu| Zdroj: Svět motorů
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
Použitý motorový olej – naměřené hodnoty
LPG šetří až polovinu nákladů na palivo, v servisu pak žádá jen skromné příplatky za inspekci, výměnu fi ltru plynné fáze (na foto) při první prohlídce a kapalné při druhé. Příplatek za servis proti benzinové variantě je tak maximálně 500 Kč.
Dlouho jsme nevěděli, že vůz má stavitelnou bederní opěrku. Děje se tak kolečkem v opěrce loketní. Kvalita cestování se nám poté velice zlepšila.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení
Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení
Dle naměřených parametrů nám nový i použitý motorový olej zhodnotil Miloš Auersvald
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige
V servisu Renault Praha Zličín se nás ujal šikovný místní mechanik Filip Štrunc
Po demontáži spodního krytu motoru jsme spatřili agregát bez jediného průsaku oleje
Výfukové potrubí je z vysoce kvalitního materiálu a rez proti němu nemá šanci
Jediné místo, kde už se trochu zrzavé barvy objevilo, je obligátní přední podmotorový rám v místech, kde je materiál zoxidovaný od svařování
Naše obecné doporučení chránit rám voskem na karoserie či odolnějšími bitumeny na podvozek už u nového vozu tak platí i pro dacii. Nepřekvapil nás stav kabinového filtru po pouhých 13 829 km, když vyměněn byl už při první prohlídce.
Též baterie týraná častými jízdami, stop-startem i inteligentním dobíjením přežila bez velkého opotřebení
Nad rámec servisního plánu jsme si objednali rozebrání a vyčištění brzd
Na předních brzdových destičkách je stále minimálně 80 procent materiálu, do 100 000 km tak pravděpodobně nebudou vyžadovat další servis
Konstrukce brzd je navíc poctivá se samostatným držákem třmenu, na němž sice destičky nechaly korozní stopy, ale nepřirezly a pohybovaly se stále volně.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Další nevýhodou je nepřesný ukazatel stavu plynu. K lepšímu v přístrojovém štítu se vůz dopracoval až s faceliftem v roce 2021.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Celou dobu testu nás zlobilo horní krycí plato zavazadelníku, které na nerovnostech nadskakuje a drkotá
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Nezazlobily ani takové moderní vymoženosti, jako jsou aktivní klapky před chladičem. Zlepšují aerodynamiku a za chladného počasí zrychlují zahřívání motoru.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti.
Multimediální systém Media Nav Evolution zpočátku zlobil, aktualizace softwaru ho však vyléčila. Zůstala samozřejmě nutnost připojovat telefon na nepraktickém místě přímo na přístroji.
Přední sedadla místem nad hlavou zrovna neoplývají
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Zešikmení předního okna ovlivnilo i tvar dveří, nastupování tak není žádný med
Krása, která se nepovedla. Převedení tlačítek na elektrické ovládání oken rozšířilo přední dveře a madlo se posunulo více dovnitř. Designéři na ně vymysleli hezkou ozdobu s ostrými hranami, která tlačí do řidičova levého kolene. Po delší cestě v letním oblečení na ni budete ještě dlouho viditelně vzpomínat…
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo.
Tažné zařízení pevné za 4780 Kč
Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce
Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují
Absentující opěrku pro levou nohu, v jejímž místě se jinak prošlape koberec, nám částečně suplovaly originální pryžové rohože, které dané místo zakrývají.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Ani ve chvíli, kdy benzin překračoval 50 Kč za litr, nepřelezla cena LPG 22 Kč/l. My sami jsme za cenu přes 20 Kč tankovali jen jedinkrát.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší.
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy.
I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách.
Měření na válcové zkušebně
Spotřeba LPG Dacie Duster během testu
Vzhledem k tomu, jak malé je na výšku čelní sklo, musejí být maličké i stěrače. Odnáší to čištěná plocha. Hlavně spolujezdec si okolí moc neužije.
Vzadu je stěrač dospělý, výhled vnitřním zrcátkem tudíž skvělý
Spotřeba LPG během testu