Martin Vaculík a závěr dlouhodobého testu Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Normální auto nezklamalo!

47/66
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: Auto.cz
  • Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
    Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart| Zdroj: Svět Motorů
  • V autě nám celý rok vadilo jen to co už na začátku. Zejména že výbava Smart (nejvyšší, v níž je motor 1.5 DPI dostupný) neumožňuje bezklíčkové startování ani neumí mít automatické stěrače.
    V autě nám celý rok vadilo jen to co už na začátku. Zejména že výbava Smart (nejvyšší, v níž je motor 1.5 DPI dostupný) neumožňuje bezklíčkové startování ani neumí mít automatické stěrače.| Zdroj: Svět Motorů
  • Zvolili jsme menší z nabízených displejů, tedy verzi bez vestavěné navigace. Místo ní totiž používáme zrcadlení telefonu. Zklamaly nás silné odlesky – za jasného počasí nebylo na displeji téměř nic vidět.
    Zvolili jsme menší z nabízených displejů, tedy verzi bez vestavěné navigace. Místo ní totiž používáme zrcadlení telefonu. Zklamaly nás silné odlesky – za jasného počasí nebylo na displeji téměř nic vidět.| Zdroj: Svět Motorů
  • Překvapily nás velmi měkké výplně předních sedaček. Přesto nebyly na dlouhých cestách nepohodlné. Jak však budou bočnice vypadat třeba po 100 000 km, to si moc nechceme představovat.
    Překvapily nás velmi měkké výplně předních sedaček. Přesto nebyly na dlouhých cestách nepohodlné. Jak však budou bočnice vypadat třeba po 100 000 km, to si moc nechceme představovat.| Zdroj: Svět Motorů
  • Že na spodní části dveří vidíte šmouhy od lidí, co nedokáží při nastupování do vozu koordinovat své pohyby? Ano, byly tam, ovšem zbyly po nich nevzhledné škrábance, které už nevyčistíte.
    Že na spodní části dveří vidíte šmouhy od lidí, co nedokáží při nastupování do vozu koordinovat své pohyby? Ano, byly tam, ovšem zbyly po nich nevzhledné škrábance, které už nevyčistíte.| Zdroj: Svět Motorů
  • Tažné zařízení s demontovatelnou koulí a obtížnou manipulací je slabinou vozu. Ze začátku nás štval i tím, že si po zapojení vleku (či držáku na kola) nedokázal vypnout parkovací senzory. I po deaktivaci tlačítkem se zapnuly po každém dalším zařazení zpátečky. Výrobce připravil úpravu zapojení a nyní se senzory s lehce matoucí hláškou po zapojení vleku vypnou.
    Tažné zařízení s demontovatelnou koulí a obtížnou manipulací je slabinou vozu. Ze začátku nás štval i tím, že si po zapojení vleku (či držáku na kola) nedokázal vypnout parkovací senzory. I po deaktivaci tlačítkem se zapnuly po každém dalším zařazení zpátečky. Výrobce připravil úpravu zapojení a nyní se senzory s lehce matoucí hláškou po zapojení vleku vypnou.| Zdroj: Svět Motorů
  • Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
    Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart| Zdroj: Svět Motorů
  • Jednoznačnou nevýhodou jsou měkká zadní péra, u korejských aut bohužel tradiční věc. Takto záď klesne zatížena jen nosičem se třemi koly, v zavazadelníku nic není.
    Jednoznačnou nevýhodou jsou měkká zadní péra, u korejských aut bohužel tradiční věc. Takto záď klesne zatížena jen nosičem se třemi koly, v zavazadelníku nic není.| Zdroj: Svět Motorů
  • Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
    Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart| Zdroj: Svět Motorů
  • Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
    Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart| Zdroj: Svět Motorů
  • Motor 1.5 DPI kombinující moderní technologii s atmosférickým plněním a nepřímým vstřikem je největší zajímavostí modelu. Nabízen prý bude i nadále, neboť než bude řada i30 nahrazena elektromobily, čeká ji ještě jeden facelift.
    Motor 1.5 DPI kombinující moderní technologii s atmosférickým plněním a nepřímým vstřikem je největší zajímavostí modelu. Nabízen prý bude i nadále, neboť než bude řada i30 nahrazena elektromobily, čeká ji ještě jeden facelift.| Zdroj: Svět Motorů
  • Brzdová kapalina se u Hyundaie i30 1.5 DPI mění už při první servisní prohlídce. Je to pak sice dražší, ale pro budoucí spolehlivost brzdové soustavy jedině dobře.
    Brzdová kapalina se u Hyundaie i30 1.5 DPI mění už při první servisní prohlídce. Je to pak sice dražší, ale pro budoucí spolehlivost brzdové soustavy jedině dobře.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vůz má dobře dimenzované a kvalitní brzdy. Jsou účinné, nepískají a za 33 603 km ubylo jen 25 procent obložení.
    Vůz má dobře dimenzované a kvalitní brzdy. Jsou účinné, nepískají a za 33 603 km ubylo jen 25 procent obložení.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vozy Hyundai jsou spolehlivé i proto, že mají velmi poctivý servisní plán, jehož předepsanou součástí je změření i seřízení geometrie. Nešizená první servisní prohlídka pak ale u většiny koncesionářů vyjde na 11 000 Kč.
    Vozy Hyundai jsou spolehlivé i proto, že mají velmi poctivý servisní plán, jehož předepsanou součástí je změření i seřízení geometrie. Nešizená první servisní prohlídka pak ale u většiny koncesionářů vyjde na 11 000 Kč.| Zdroj: Svět Motorů
  • Nejhůře test přestál klíček. Byl celý odřený a odmítal se vyklápět. Mohl za to vyjetý čep planžety.
    Nejhůře test přestál klíček. Byl celý odřený a odmítal se vyklápět. Mohl za to vyjetý čep planžety.| Zdroj: Svět Motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět Motorů
  • Kapková zkouška
    Kapková zkouška| Zdroj: Svět Motorů
  • Motor 1.5 DPI je prvním zážehovým agregátem v řadě i30, který má výměnu oleje předepsanou až po 30 000 km. Díky čistému spalování to však dobře snáší.
    Motor 1.5 DPI je prvním zážehovým agregátem v řadě i30, který má výměnu oleje předepsanou až po 30 000 km. Díky čistému spalování to však dobře snáší.| Zdroj: Svět Motorů
  • Spotřeba během testu
    Spotřeba během testu| Zdroj: Svět Motorů
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pracoviště řidiče má dobrou ergonomii a oceňujeme, že topení nemusíme ovládat na dotykovém displeji
    Pracoviště řidiče má dobrou ergonomii a oceňujeme, že topení nemusíme ovládat na dotykovém displeji| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu.
    Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přesné řazení oceníte hlavně ve městě. V 70 km/h se už může zařadit šestka, takže s pákou moc pracovat nemusíte.
    Přesné řazení oceníte hlavně ve městě. V 70 km/h se už může zařadit šestka, takže s pákou moc pracovat nemusíte.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou.
    Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit.
    Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line.
    Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny.
    Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem
    Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Atmosférická zážehová patnáctistovka má rovnou křivku točivého momentu. Díky dlouhozdvihové konstrukci válců slušně zabírá od nízkých otáček, ale na druhou stranu je ve vyšším spektru hlučnější.
    Atmosférická zážehová patnáctistovka má rovnou křivku točivého momentu. Díky dlouhozdvihové konstrukci válců slušně zabírá od nízkých otáček, ale na druhou stranu je ve vyšším spektru hlučnější.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku.
    Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů
  • Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší.
    Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
    Hyundai i30 SW 1.5 CVVT| Zdroj: Svět motorů
  • Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách.
    Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral.
    Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral.| Zdroj: Svět motorů
  • Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.
    Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.| Zdroj: Svět motorů
  • Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.
    Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
V autě nám celý rok vadilo jen to co už na začátku. Zejména že výbava Smart (nejvyšší, v níž je motor 1.5 DPI dostupný) neumožňuje bezklíčkové startování ani neumí mít automatické stěrače.
Zvolili jsme menší z nabízených displejů, tedy verzi bez vestavěné navigace. Místo ní totiž používáme zrcadlení telefonu. Zklamaly nás silné odlesky – za jasného počasí nebylo na displeji téměř nic vidět.
Překvapily nás velmi měkké výplně předních sedaček. Přesto nebyly na dlouhých cestách nepohodlné. Jak však budou bočnice vypadat třeba po 100 000 km, to si moc nechceme představovat.
Že na spodní části dveří vidíte šmouhy od lidí, co nedokáží při nastupování do vozu koordinovat své pohyby? Ano, byly tam, ovšem zbyly po nich nevzhledné škrábance, které už nevyčistíte.
Tažné zařízení s demontovatelnou koulí a obtížnou manipulací je slabinou vozu. Ze začátku nás štval i tím, že si po zapojení vleku (či držáku na kola) nedokázal vypnout parkovací senzory. I po deaktivaci tlačítkem se zapnuly po každém dalším zařazení zpátečky. Výrobce připravil úpravu zapojení a nyní se senzory s lehce matoucí hláškou po zapojení vleku vypnou.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
Jednoznačnou nevýhodou jsou měkká zadní péra, u korejských aut bohužel tradiční věc. Takto záď klesne zatížena jen nosičem se třemi koly, v zavazadelníku nic není.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
Motor 1.5 DPI kombinující moderní technologii s atmosférickým plněním a nepřímým vstřikem je největší zajímavostí modelu. Nabízen prý bude i nadále, neboť než bude řada i30 nahrazena elektromobily, čeká ji ještě jeden facelift.
Brzdová kapalina se u Hyundaie i30 1.5 DPI mění už při první servisní prohlídce. Je to pak sice dražší, ale pro budoucí spolehlivost brzdové soustavy jedině dobře.
Vůz má dobře dimenzované a kvalitní brzdy. Jsou účinné, nepískají a za 33 603 km ubylo jen 25 procent obložení.
Vozy Hyundai jsou spolehlivé i proto, že mají velmi poctivý servisní plán, jehož předepsanou součástí je změření i seřízení geometrie. Nešizená první servisní prohlídka pak ale u většiny koncesionářů vyjde na 11 000 Kč.
Nejhůře test přestál klíček. Byl celý odřený a odmítal se vyklápět. Mohl za to vyjetý čep planžety.
Měření na válcové zkušebně
Kapková zkouška
Motor 1.5 DPI je prvním zážehovým agregátem v řadě i30, který má výměnu oleje předepsanou až po 30 000 km. Díky čistému spalování to však dobře snáší.
Spotřeba během testu
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Pracoviště řidiče má dobrou ergonomii a oceňujeme, že topení nemusíme ovládat na dotykovém displeji
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu.
Přesné řazení oceníte hlavně ve městě. V 70 km/h se už může zařadit šestka, takže s pákou moc pracovat nemusíte.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit.
Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem
Atmosférická zážehová patnáctistovka má rovnou křivku točivého momentu. Díky dlouhozdvihové konstrukci válců slušně zabírá od nízkých otáček, ale na druhou stranu je ve vyšším spektru hlučnější.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší.
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách.
Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral.
Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.
Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.