Martin Vaculík otestoval odolnost motorové nafty proti mrazu!

1/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Zimní vlastnosti motorové nafty
    Zimní vlastnosti motorové nafty| Zdroj: Svět motorů
  • V obou vzorkovnicích je stejná nafta. Nalevo čistá, napravo se zimní přísadou v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Když ji přidáte před příchodem mrazů, vzniknou menší částečky parafínů, které nesedají ke dnu nádrže. Proto se funkční zimní přísady odborně nazývají modifi kátory struktury parafínů.
    V obou vzorkovnicích je stejná nafta. Nalevo čistá, napravo se zimní přísadou v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Když ji přidáte před příchodem mrazů, vzniknou menší částečky parafínů, které nesedají ke dnu nádrže. Proto se funkční zimní přísady odborně nazývají modifi kátory struktury parafínů.| Zdroj: Svět motorů
  • Pozorně jsme si přečetli návody k použití aditiv a podle nich zvolili dávkování. Tam, kde výrobce uváděl vhodnost vyššího dávkování pro tuhé mrazy, jsme zvolili právě tuto variantu.
    Pozorně jsme si přečetli návody k použití aditiv a podle nich zvolili dávkování. Tam, kde výrobce uváděl vhodnost vyššího dávkování pro tuhé mrazy, jsme zvolili právě tuto variantu.| Zdroj: Svět motorů
  • Aditiva do nafty
    Aditiva do nafty| Zdroj: Svět motorů
  • 11.2.2012: Deset vzorků z deseti různých čerpacích stanic. Arktické vzorky 5, 7 a 8 mluví za vše. Čirá nafta, která se ani nezakalila, natož že by mohla ucpat fi ltr. Taková by snesla i minus třicet. Má však nižší hustotu i cetanové číslo, takže nemusí být smyslupné jezdit na ni celou zimu.
    11.2.2012: Deset vzorků z deseti různých čerpacích stanic. Arktické vzorky 5, 7 a 8 mluví za vše. Čirá nafta, která se ani nezakalila, natož že by mohla ucpat fi ltr. Taková by snesla i minus třicet. Má však nižší hustotu i cetanové číslo, takže nemusí být smyslupné jezdit na ni celou zimu.| Zdroj: Svět motorů
  • 11.2.2012: Na vzorku starší motorové nafty vidíte, jak je to špatně. Ještě lépe než hned brzy ráno to bylo znát po lehkém prohřátí na slunci. Na dno usedla hustá vrstva parafínů, s níž si vaše vozidlo jen těžko poradí.
    11.2.2012: Na vzorku starší motorové nafty vidíte, jak je to špatně. Ještě lépe než hned brzy ráno to bylo znát po lehkém prohřátí na slunci. Na dno usedla hustá vrstva parafínů, s níž si vaše vozidlo jen těžko poradí.| Zdroj: Svět motorů
Zimní vlastnosti motorové nafty
V obou vzorkovnicích je stejná nafta. Nalevo čistá, napravo se zimní přísadou v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Když ji přidáte před příchodem mrazů, vzniknou menší částečky parafínů, které nesedají ke dnu nádrže. Proto se funkční zimní přísady odborně nazývají modifi kátory struktury parafínů.
Pozorně jsme si přečetli návody k použití aditiv a podle nich zvolili dávkování. Tam, kde výrobce uváděl vhodnost vyššího dávkování pro tuhé mrazy, jsme zvolili právě tuto variantu.
Aditiva do nafty
11.2.2012: Deset vzorků z deseti různých čerpacích stanic. Arktické vzorky 5, 7 a 8 mluví za vše. Čirá nafta, která se ani nezakalila, natož že by mohla ucpat fi ltr. Taková by snesla i minus třicet. Má však nižší hustotu i cetanové číslo, takže nemusí být smyslupné jezdit na ni celou zimu.
11.2.2012: Na vzorku starší motorové nafty vidíte, jak je to špatně. Ještě lépe než hned brzy ráno to bylo znát po lehkém prohřátí na slunci. Na dno usedla hustá vrstva parafínů, s níž si vaše vozidlo jen těžko poradí.