Zimní vlastnosti motorové nafty|
Zdroj: Svět motorů
V obou vzorkovnicích je stejná nafta. Nalevo čistá, napravo se zimní přísadou v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Když ji přidáte před příchodem mrazů, vzniknou menší částečky parafínů, které nesedají ke dnu nádrže. Proto se funkční zimní přísady odborně nazývají modifi kátory struktury parafínů.|
Zdroj: Svět motorů
Pozorně jsme si přečetli návody k použití aditiv a podle nich zvolili dávkování. Tam, kde výrobce uváděl vhodnost vyššího dávkování pro tuhé mrazy, jsme zvolili právě tuto variantu.|
Zdroj: Svět motorů
Aditiva do nafty|
Zdroj: Svět motorů
11.2.2012: Deset vzorků z deseti různých čerpacích stanic. Arktické vzorky 5, 7 a 8 mluví za vše. Čirá nafta, která se ani nezakalila, natož že by mohla ucpat fi ltr. Taková by snesla i minus třicet. Má však nižší hustotu i cetanové číslo, takže nemusí být smyslupné jezdit na ni celou zimu.|
Zdroj: Svět motorů
11.2.2012: Na vzorku starší motorové nafty vidíte, jak je to špatně. Ještě lépe než hned brzy ráno to bylo znát po lehkém prohřátí na slunci. Na dno usedla hustá vrstva parafínů, s níž si vaše vozidlo jen těžko poradí.|
Zdroj: Svět motorů