Martin Vaculík: Kameru s radarem zaměřují i nezávislé servisy|
Zdroj: auto.cz
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
To je ona, čelní kamera. Její plastový úchyt je nedílnou součástí nového skla, mechanik přemontuje vnitřní jednotku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Nové sklo je na svém místě. Zatímco předchozí operace by zvládl jeden mechanik, na tuto musí být dva.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pravidelnost spár po okrajích skla se nastavuje karosářskými měrkami hned po usazení, dokud s ním ještě jde hnout.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Než se bude kalibrovat kamera, musí servis změřit geometrii. Vozidlo musí mít zcela rovnou jízdní osu, nesmí být čtyřstopé ani v řádech milimetrů.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Na podvozku mechanik nenašel žádné vůle ani poškození, a tak pouze malinko hnul nápravnicí. Až budou mít tyto vozy více najeto, musí jejich majitelé počítat s tím, že geometrii lze seřídit jen na podvozku bez vůlí. Takže kamínek v čelním skle může znamenat, že budou muset dát ještě třeba 20 000 Kč do opravy podvozku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Testovaný vůz měl již po 2400 najetých kilometrech nevyhovující záklon pravého předního kola. Zřejmě nějaká díra ve vozovce.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Za chvilku byla geometrie auta opět v předepsaných tolerancích|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření radaru je opět o nastavení příslušné desky přesně do jízdní osy. Pomáhá s tím i laserové ukazovátko.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kamera po připojení na diagnostiku sama pozná, kam se má dívat, a na vozovce pak přesně ví, kudy vozidlo pojede i za několik set metrů.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po připojení na diagnostiku si radar opět načte nový střed jízdní osy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek