Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík už nebude skákat do značky: Kameru s radarem zaměřují i nezávislé servisy

Výměna čelního skla
Výměna čelního skla
Výměna čelního skla
Výměna čelního skla
65 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ

Technik Světa motorů je dlouhodobým kritikem stavu, kdy nezávislé servisy dělají na autech jen ty lehké a ziskové věci: Oleje, tlumiče, brzdy. Pokud je něco složitějšího, co vyžaduje drahé vybavení či přístup k datům od výrobce, odešlou zákazníka s vozem do autorizovaného servisu s otřepaným výrazem "Skoč si do značky".

Autorizované servisy logicky nejsou za takové zakázky rády, neboť motorový olej je hlavní zisk i pro ně a zakázka bez jeho výměny je ekonomicky na hranici rentability, či dokonce pod ní. Zakázku, kdy nezávislá dílny udělala všechny jednoduché a výhodné věci a na autorizovaný servis nechala jen ty složité, tam odmění přinejmenším dlouhou objednací lhůtou. 

V dnešním videu Martina Vaculíka bude řeč o zaměření radaru a kamery, což u moderních vozidel musí následovat po každém demontáži těchto věcí - třeba při výměně čelního skla či nárazníku. A také vždy poté, co seřídíte geometrii - což musí následovat třeba po běžných opravách na podvozku. Ukážeme si dnes, že s vybavením už za 250.000 Kč může zaměření senzoriky moderních asistentů zvládnout i nezávislý servis. Podle technického školitele se to naučí i hodně naštvaný a zapšklý automechanik, kterému moderní auta už pěkně lezou krkem.

Kromě zobrazeného statického zaměření kamery a radaru je možný i dynamický způsob při jízdě, kdy mechanik se spuštěnou procedurou vyrazí do provozu. Potřeba jsou však silnice s dobře viditelnými jízdními pruhy - ze stejného důvodu se pak kalibrace dynamickou cestou málokdy zdaří za deště, zcela nemožná je za sněžení. Proto se autoservisu vyplatí spíš specializované vybavení pro kalibraci přímo v suchu na dílně.