Martin Vaculík už nebude skákat do značky: Kameru s radarem zaměřují i nezávislé servisy

Technik Světa motorů je dlouhodobým kritikem stavu, kdy nezávislé servisy dělají na autech jen ty lehké a ziskové věci: Oleje, tlumiče, brzdy. Pokud je něco složitějšího, co vyžaduje drahé vybavení či přístup k datům od výrobce, odešlou zákazníka s vozem do autorizovaného servisu s otřepaným výrazem "Skoč si do značky".
Autorizované servisy logicky nejsou za takové zakázky rády, neboť motorový olej je hlavní zisk i pro ně a zakázka bez jeho výměny je ekonomicky na hranici rentability, či dokonce pod ní. Zakázku, kdy nezávislá dílny udělala všechny jednoduché a výhodné věci a na autorizovaný servis nechala jen ty složité, tam odmění přinejmenším dlouhou objednací lhůtou.
V dnešním videu Martina Vaculíka bude řeč o zaměření radaru a kamery, což u moderních vozidel musí následovat po každém demontáži těchto věcí - třeba při výměně čelního skla či nárazníku. A také vždy poté, co seřídíte geometrii - což musí následovat třeba po běžných opravách na podvozku. Ukážeme si dnes, že s vybavením už za 250.000 Kč může zaměření senzoriky moderních asistentů zvládnout i nezávislý servis. Podle technického školitele se to naučí i hodně naštvaný a zapšklý automechanik, kterému moderní auta už pěkně lezou krkem.
Kromě zobrazeného statického zaměření kamery a radaru je možný i dynamický způsob při jízdě, kdy mechanik se spuštěnou procedurou vyrazí do provozu. Potřeba jsou však silnice s dobře viditelnými jízdními pruhy - ze stejného důvodu se pak kalibrace dynamickou cestou málokdy zdaří za deště, zcela nemožná je za sněžení. Proto se autoservisu vyplatí spíš specializované vybavení pro kalibraci přímo v suchu na dílně.