Nad navigací s českým nápisem „Pojďme na to“ (přizpůsobuje se v menu nastavenému jazyku) se nacházelo místo s držákem a indukčním dobíjením mobilu|
Zdroj: AutoProfi
Na hlavním displeji jsme jednoduše nastavili odchylky od nastavené rychlosti tempomatu pro sjíždění kopců, jejich nejnižší bod. V případě autonomního řízení Interurban rovněž stupeň rychlosti projíždění zatáček (modré pole) a intenzitu brzdění před omezením rychlosti dopravními značkami.|
Zdroj: AutoProfi
V rámci autonomní jízd jsme mohli nastavovat nejen odstup od vpřed jedoucího vozidla, ale také podélnou polohu vozidla v jízdním pruhu (více k dělicí čáře, uprostřed či spíše k pravému kraji vozovky).|
Zdroj: AutoProfi
Ohromily nás extrémně nízké otáčky volnoběhu třináctilitrového šestiválce. Bez jakýchkoliv vibrací.|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Po cca dvaceti sekundách autonomní jízdy bez držení volantu se na hlavním displeji objevovala výzva k převzetí řízení. Stačilo jen lehce pohnout volantem a zase zmizela.|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Při jízdě mezi městy nás systém autonomní jízdy předem upozorňoval, v jaké vzdálenosti se nachází zatáčka a jakou rychlostí ji Actros plánuje projíždět|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Obraz v horní část displeje zrcátka se automaticky přizpůsoboval zalomení soupravy|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Na panelu u postele se nacházelo tlačítko pro zapnutí kamer vnějších zrcátek. Řidič tak i v noci může snadno zkontrolovat dění po bocích soupravy, aniž by musel slézat z postele a odhrnovat záclonky.|
Zdroj: AutoProfi
Na levé straně volantu se nacházela tlačítka pro nastavení hlavního displeje, ovládací pole pravé části volantu řídilo druhý displej|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Nastartujete, i když se vybije baterka v klíčku. Stačí jej přiložit ke startovacímu tlačítku a zmáčknout.|
Zdroj: AutoProfi
V kabině jsme mohli pozorovat, jak asistenční systém ABA 5 reaguje na cyklistu jedoucího po pravé straně návěsu i tahače.|
Zdroj: AutoProfi
Čočka kamery je pevná, nenatáčí se a snadno ji jedním prstem očistíte. Po přiblížení teploty bodu mrazu se automaticky zapne její vyhřívání.|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Pohled displejů lze nastavovat stejně jako běžná zrcátka. Přibylo jedno tlačítko pro vypnutí automatického přesunu pohledu podle zalomení návěsu.|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz pro nás připravil třicet vozidel, takže jsme řídili po všechen dostupný čas|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Kamera na rozdíl od zrcátek netrpí deštěm a stále nabízí řidiči kvalitní přehled|
Zdroj: AutoProfi
Modernizovaný Actros poznáme podle bočního vyvedení výfuku|
Zdroj: AutoProfi
Nejdříve jsme si na displeji zrcátek nastavili čáru zobrazující konec návěsu|
Zdroj: AutoProfi
Rameno kamery je sklopné na kloubu, aby se v případě střetu poškodilo minimálně|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Modernizovaný Actros poznáte kromě odlišných světlometů také podle novému klíčku|
Zdroj: AutoProfi
Mercedes-Benz Actros|
Zdroj: AutoProfi
Technické unikáty modernizovaného Actrosu jsme si mohli vyzkoušet i na simulátorech|
Zdroj: AutoProfi