Mercedes-Benz Actros: Průkopník
25
/
45
Prohlédnout znovu
Mercedes-Benz Actros: Průkopník
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Nad navigací s českým nápisem „Pojďme na to“ (přizpůsobuje se v menu nastavenému jazyku) se nacházelo místo s držákem a indukčním dobíjením mobilu
|
AutoProfi
Na hlavním displeji jsme jednoduše nastavili odchylky od nastavené rychlosti tempomatu pro sjíždění kopců, jejich nejnižší bod. V případě autonomního řízení Interurban rovněž stupeň rychlosti projíždění zatáček (modré pole) a intenzitu brzdění před omezením rychlosti dopravními značkami.
|
AutoProfi
V rámci autonomní jízd jsme mohli nastavovat nejen odstup od vpřed jedoucího vozidla, ale také podélnou polohu vozidla v jízdním pruhu (více k dělicí čáře, uprostřed či spíše k pravému kraji vozovky).
|
AutoProfi
Ohromily nás extrémně nízké otáčky volnoběhu třináctilitrového šestiválce. Bez jakýchkoliv vibrací.
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Po cca dvaceti sekundách autonomní jízdy bez držení volantu se na hlavním displeji objevovala výzva k převzetí řízení. Stačilo jen lehce pohnout volantem a zase zmizela.
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Při jízdě mezi městy nás systém autonomní jízdy předem upozorňoval, v jaké vzdálenosti se nachází zatáčka a jakou rychlostí ji Actros plánuje projíždět
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Obraz v horní část displeje zrcátka se automaticky přizpůsoboval zalomení soupravy
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Na panelu u postele se nacházelo tlačítko pro zapnutí kamer vnějších zrcátek. Řidič tak i v noci může snadno zkontrolovat dění po bocích soupravy, aniž by musel slézat z postele a odhrnovat záclonky.
|
AutoProfi
Na levé straně volantu se nacházela tlačítka pro nastavení hlavního displeje, ovládací pole pravé části volantu řídilo druhý displej
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Nastartujete, i když se vybije baterka v klíčku. Stačí jej přiložit ke startovacímu tlačítku a zmáčknout.
|
AutoProfi
V kabině jsme mohli pozorovat, jak asistenční systém ABA 5 reaguje na cyklistu jedoucího po pravé straně návěsu i tahače.
|
AutoProfi
Čočka kamery je pevná, nenatáčí se a snadno ji jedním prstem očistíte. Po přiblížení teploty bodu mrazu se automaticky zapne její vyhřívání.
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Pohled displejů lze nastavovat stejně jako běžná zrcátka. Přibylo jedno tlačítko pro vypnutí automatického přesunu pohledu podle zalomení návěsu.
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz pro nás připravil třicet vozidel, takže jsme řídili po všechen dostupný čas
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Kamera na rozdíl od zrcátek netrpí deštěm a stále nabízí řidiči kvalitní přehled
|
AutoProfi
Modernizovaný Actros poznáme podle bočního vyvedení výfuku
|
AutoProfi
Nejdříve jsme si na displeji zrcátek nastavili čáru zobrazující konec návěsu
|
AutoProfi
Rameno kamery je sklopné na kloubu, aby se v případě střetu poškodilo minimálně
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Modernizovaný Actros poznáte kromě odlišných světlometů také podle novému klíčku
|
AutoProfi
Mercedes-Benz Actros
|
AutoProfi
Technické unikáty modernizovaného Actrosu jsme si mohli vyzkoušet i na simulátorech
|
AutoProfi
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu