Mercury Comet (1960–1963): První generace velkého kompaktu

14/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Z Cometu se v roce 1962 stal oficiálně Mercury Comet. Maska chladiče se vrátila ke svislému mřížování.
    Z Cometu se v roce 1962 stal oficiálně Mercury Comet. Maska chladiče se vrátila ke svislému mřížování.| Zdroj: Hemmings.com
  • Dvoudveřový sedan Comet z roku 1960 byl dlouhý skoro 5 metrů, přesto byl v Americe považován za kompaktní vůz.
    Dvoudveřový sedan Comet z roku 1960 byl dlouhý skoro 5 metrů, přesto byl v Americe považován za kompaktní vůz.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedany Comet měly na bocích výrazné prolisy zvýrazněné chromovanými lištami.
    Sedany Comet měly na bocích výrazné prolisy zvýrazněné chromovanými lištami.| Zdroj: Wikipedia
  • Sedany Comet měly rozvor náprav 2 896 mm a kombi kupodivu jen 2 781 mm.
    Sedany Comet měly rozvor náprav 2 896 mm a kombi kupodivu jen 2 781 mm.| Zdroj: Flickr
  • Comet ročníku 1960 měl vpředu širokou masku chladiče se svislým mřížováním, do které byla vložena čtveřice kruhových světlometů.
    Comet ročníku 1960 měl vpředu širokou masku chladiče se svislým mřížováním, do které byla vložena čtveřice kruhových světlometů.| Zdroj: Autonews.com
  • Nejvýraznějším stylistickým prvkem Cometu 1960 byla šikmá eliptická zadní světla v okřídlených zadních blatnících.
    Nejvýraznějším stylistickým prvkem Cometu 1960 byla šikmá eliptická zadní světla v okřídlených zadních blatnících.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Comet první generace vycházel z kompaktu Ford Falcon, měl však o něco lépe vybavený interiér.
    Comet první generace vycházel z kompaktu Ford Falcon, měl však o něco lépe vybavený interiér.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový sedan Comet z roku 1961 měl na předních blatnících svislé proužky a nápis Comet byl přemístěn dozadu.
    Dvoudveřový sedan Comet z roku 1961 měl na předních blatnících svislé proužky a nápis Comet byl přemístěn dozadu.| Zdroj: Mercury
  • V modelovém roce 1961 došlo jen k drobným změnách na karoserii, spočívající hlavně ve vodorovném mřížování přední masky.
    V modelovém roce 1961 došlo jen k drobným změnách na karoserii, spočívající hlavně ve vodorovném mřížování přední masky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Comet 1961 měl jednoduchou palubní desku s rychloměrem s vodorovnou stupnicí před volantem.
    Comet 1961 měl jednoduchou palubní desku s rychloměrem s vodorovnou stupnicí před volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1961 se na trhu objevil dvoudveřový sedan označený jako Comet S-22 (S jako sportovní). Měl však stejný motor jako ostatní Comety.
    V roce 1961 se na trhu objevil dvoudveřový sedan označený jako Comet S-22 (S jako sportovní). Měl však stejný motor jako ostatní Comety.| Zdroj: Mecum
  • Čtyřdveřové kombi Comet z roku 1961 s rozvorem náprav 2 781 mm bylo dlouhé 4 872 mm.
    Čtyřdveřové kombi Comet z roku 1961 s rozvorem náprav 2 781 mm bylo dlouhé 4 872 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi mělo dolů vyklápěné zadní víko se stahovacím zadním oknem.
    Kombi mělo dolů vyklápěné zadní víko se stahovacím zadním oknem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Šestimístné kombi Mercury Comet Villager z roku 1962 mělo boční panely z imitace dřeva.
    Šestimístné kombi Mercury Comet Villager z roku 1962 mělo boční panely z imitace dřeva.| Zdroj: Mercury
  • Šikmá elipsovitá zadní světla byla u verze S-22 nahrazena v roce 1962 šesticí kruhových, vodorovně uspořádaných svítilen.
    Šikmá elipsovitá zadní světla byla u verze S-22 nahrazena v roce 1962 šesticí kruhových, vodorovně uspořádaných svítilen.| Zdroj: Classiccars.com
  • Novinkou modelového roku 1963 byly dvoudveřové kabriolety se stahovací textilní střechou.
    Novinkou modelového roku 1963 byly dvoudveřové kabriolety se stahovací textilní střechou.| Zdroj: Mecum.com
  • Kabriolet Mercury Comet S-22 z roku 1963 s nataženou střechou.
    Kabriolet Mercury Comet S-22 z roku 1963 s nataženou střechou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoudveřový Comet Hardtop bez středových střešních sloupků byl nabízený v roce 1963 pouze ve verzi Custom a S-22.
    Dvoudveřový Comet Hardtop bez středových střešních sloupků byl nabízený v roce 1963 pouze ve verzi Custom a S-22.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Modely Mercury Comet se v roce 1963 vizuálně změnily jen nepatrně lištami na bocích, které sledovaly prolis ve tvaru ležatého písmene U.
    Modely Mercury Comet se v roce 1963 vizuálně změnily jen nepatrně lištami na bocích, které sledovaly prolis ve tvaru ležatého písmene U.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nástupcem Cometu první generace se stala druhá generace, vyráběná v letech 1964 a 1965. Modely 1965 měly dvojice světlometů umístěné svisle.
    Nástupcem Cometu první generace se stala druhá generace, vyráběná v letech 1964 a 1965. Modely 1965 měly dvojice světlometů umístěné svisle.| Zdroj: Wheelsage.org
Z Cometu se v roce 1962 stal oficiálně Mercury Comet. Maska chladiče se vrátila ke svislému mřížování.
Dvoudveřový sedan Comet z roku 1960 byl dlouhý skoro 5 metrů, přesto byl v Americe považován za kompaktní vůz.
Sedany Comet měly na bocích výrazné prolisy zvýrazněné chromovanými lištami.
Sedany Comet měly rozvor náprav 2 896 mm a kombi kupodivu jen 2 781 mm.
Comet ročníku 1960 měl vpředu širokou masku chladiče se svislým mřížováním, do které byla vložena čtveřice kruhových světlometů.
Nejvýraznějším stylistickým prvkem Cometu 1960 byla šikmá eliptická zadní světla v okřídlených zadních blatnících.
Comet první generace vycházel z kompaktu Ford Falcon, měl však o něco lépe vybavený interiér.
Dvoudveřový sedan Comet z roku 1961 měl na předních blatnících svislé proužky a nápis Comet byl přemístěn dozadu.
V modelovém roce 1961 došlo jen k drobným změnách na karoserii, spočívající hlavně ve vodorovném mřížování přední masky.
Comet 1961 měl jednoduchou palubní desku s rychloměrem s vodorovnou stupnicí před volantem.
V roce 1961 se na trhu objevil dvoudveřový sedan označený jako Comet S-22 (S jako sportovní). Měl však stejný motor jako ostatní Comety.
Čtyřdveřové kombi Comet z roku 1961 s rozvorem náprav 2 781 mm bylo dlouhé 4 872 mm.
Kombi mělo dolů vyklápěné zadní víko se stahovacím zadním oknem.
Šestimístné kombi Mercury Comet Villager z roku 1962 mělo boční panely z imitace dřeva.
Šikmá elipsovitá zadní světla byla u verze S-22 nahrazena v roce 1962 šesticí kruhových, vodorovně uspořádaných svítilen.
Novinkou modelového roku 1963 byly dvoudveřové kabriolety se stahovací textilní střechou.
Kabriolet Mercury Comet S-22 z roku 1963 s nataženou střechou.
Dvoudveřový Comet Hardtop bez středových střešních sloupků byl nabízený v roce 1963 pouze ve verzi Custom a S-22.
Modely Mercury Comet se v roce 1963 vizuálně změnily jen nepatrně lištami na bocích, které sledovaly prolis ve tvaru ležatého písmene U.
Nástupcem Cometu první generace se stala druhá generace, vyráběná v letech 1964 a 1965. Modely 1965 měly dvojice světlometů umístěné svisle.