Měřili jsme laky moderních aut. Co si myslí lakýrníci? A jak se nenechat napálit?

10/13
Přehled fotografií
Zavřít
  • Lakovna Škoda
    Lakovna Škoda| Zdroj: Svět motorů
  • Vítěz měření. Hloubkou nás potěšila šedá daytona s perleťovým efektem na Audi S6 e-tron. Je za příplatek 28 600 Kč.
    Vítěz měření. Hloubkou nás potěšila šedá daytona s perleťovým efektem na Audi S6 e-tron. Je za příplatek 28 600 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi S6 e-tron
    Audi S6 e-tron| Zdroj: Svět motorů
  • Rozdíly i v rámci jedné značky. Zatímco obě Audi Q5 vykazují průměrnou tloušťku laku, Audi S6 e-tron má vrstvu výrazně silnější.
    Rozdíly i v rámci jedné značky. Zatímco obě Audi Q5 vykazují průměrnou tloušťku laku, Audi S6 e-tron má vrstvu výrazně silnější.| Zdroj: Svět motorů
  • Automobilky dávno přešly na vodou ředitelné laky, menší lakovny je používat nemusí a z mnohých důvodů také nepoužívají
    Automobilky dávno přešly na vodou ředitelné laky, menší lakovny je používat nemusí a z mnohých důvodů také nepoužívají| Zdroj: Svět motorů
  • Doporučený přípravek má objednací číslo D 002000A2 a stojí 1110 Kč. Jeho spotřeba je však velmi malá a víc než jeden či dva si za život asi kupovat nebudete.
    Doporučený přípravek má objednací číslo D 002000A2 a stojí 1110 Kč. Jeho spotřeba je však velmi malá a víc než jeden či dva si za život asi kupovat nebudete.| Zdroj: Svět motorů
  • Automobilky mají pevně stanovené postupy, podle kterých posuzují oprávněnost reklamací laku a antikorozní ochrany
    Automobilky mají pevně stanovené postupy, podle kterých posuzují oprávněnost reklamací laku a antikorozní ochrany| Zdroj: Svět motorů
  • Pryskyřice ze sebe po delší expozici uvolňuje látky, které leptají krycí lak a způsobí jeho charakteristické vydutí, poté i drolení
    Pryskyřice ze sebe po delší expozici uvolňuje látky, které leptají krycí lak a způsobí jeho charakteristické vydutí, poté i drolení| Zdroj: Svět motorů
  • Pryskyřice na laku
    Pryskyřice na laku| Zdroj: Svět motorů
  • Ptačí trus je agresivní, musí rychle dolů. Garanční technik toto specifi cké poškození pozná, takže většinou nemá cenu zanedbanou údržbu svádět na výrobní nekvalitu.
    Ptačí trus je agresivní, musí rychle dolů. Garanční technik toto specifi cké poškození pozná, takže většinou nemá cenu zanedbanou údržbu svádět na výrobní nekvalitu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ptačí trus na laku
    Ptačí trus na laku| Zdroj: Svět motorů
  • Pro fl eetovou lakovnu Škoda používá jednotný plnič. Některé hůře kryjící odstíny se lakují dvakrát, tím dosahují tloušťky cca 150 – 170 mikronů místo standardních 90 – 120.
    Pro fl eetovou lakovnu Škoda používá jednotný plnič. Některé hůře kryjící odstíny se lakují dvakrát, tím dosahují tloušťky cca 150 – 170 mikronů místo standardních 90 – 120.| Zdroj: Svět motorů
  • Poškození čirého laku způsobené ptačím trusem, který obsahuje vysoké koncentrace kyseliny močové
    Poškození čirého laku způsobené ptačím trusem, který obsahuje vysoké koncentrace kyseliny močové| Zdroj: Svět motorů
Lakovna Škoda
Vítěz měření. Hloubkou nás potěšila šedá daytona s perleťovým efektem na Audi S6 e-tron. Je za příplatek 28 600 Kč.
Audi S6 e-tron
Rozdíly i v rámci jedné značky. Zatímco obě Audi Q5 vykazují průměrnou tloušťku laku, Audi S6 e-tron má vrstvu výrazně silnější.
Automobilky dávno přešly na vodou ředitelné laky, menší lakovny je používat nemusí a z mnohých důvodů také nepoužívají
Doporučený přípravek má objednací číslo D 002000A2 a stojí 1110 Kč. Jeho spotřeba je však velmi malá a víc než jeden či dva si za život asi kupovat nebudete.
Automobilky mají pevně stanovené postupy, podle kterých posuzují oprávněnost reklamací laku a antikorozní ochrany
Pryskyřice ze sebe po delší expozici uvolňuje látky, které leptají krycí lak a způsobí jeho charakteristické vydutí, poté i drolení
Pryskyřice na laku
Ptačí trus je agresivní, musí rychle dolů. Garanční technik toto specifi cké poškození pozná, takže většinou nemá cenu zanedbanou údržbu svádět na výrobní nekvalitu.
Ptačí trus na laku
Pro fl eetovou lakovnu Škoda používá jednotný plnič. Některé hůře kryjící odstíny se lakují dvakrát, tím dosahují tloušťky cca 150 – 170 mikronů místo standardních 90 – 120.
Poškození čirého laku způsobené ptačím trusem, který obsahuje vysoké koncentrace kyseliny močové