Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Měřili jsme laky moderních aut. Co si myslí lakýrníci? A jak se nenechat napálit?

Vítěz měření. Hloubkou nás potěšila šedá daytona s perleťovým efektem na Audi S6 e-tron. Je za příplatek 28 600 Kč.
Audi S6 e-tron
Rozdíly i v rámci jedné značky. Zatímco obě Audi Q5 vykazují průměrnou tloušťku laku, Audi S6 e-tron má vrstvu výrazně silnější.
Automobilky dávno přešly na vodou ředitelné laky, menší lakovny je používat nemusí a z mnohých důvodů také nepoužívají
13 Fotogalerie
Jan Faltýsek
Diskuze (10)

Lak kromě barvy a lesku zajišťuje také klíčovou součást antikorozní ochrany vozu. Kdy výrobce musí uznat vadu? Co si o nových technologiích myslí sami lakýrníci? A jak silná bývá tato extrémně důležitá vrstvička? Se znalostmi vás nikdo nenapálí.

Pryskyřice, hmyz nebo ptačí trus – to vše může na první pohled vypadat jako kosmetický problém, ale lak automobilu je velmi citlivá záležitost. Jeho chemické složení, zejména svrchní bezbarvá vrstva, je citlivé na organické kyseliny a enzymy, které lak narušují difuzně, tedy pronikají dovnitř. To je důvod, proč garanční technici poznají typický „spálený“ vzor leptání třeba od vosku nebo pryskyřice.

A zatímco u těchto vad bývá vina často na straně majitele, existují i případy, kdy selže samotná struktura laku. Není to časté, ale stává se to – a přesně o těchto případech bude řeč dál. Jak se k tomu staví samotní výrobci a jak přesně defi nují, co lak vydržet má – a co už nemusí?

Většina reklamovaných vad laku nejsou výrobní, ale způsobené dlouhodobým působením agresivních nečistot.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket
Vstoupit do diskuze (10)