Meteor (1949–1961): Když se v Kanadě prodávaly Fordy jako Meteor

14/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Meteor z roku 1953 dostal novou přední masku s čtyřcípou hvězdou uprostřed a novým znakem na kapotě.
    Meteor z roku 1953 dostal novou přední masku s čtyřcípou hvězdou uprostřed a novým znakem na kapotě.| Zdroj: Karel Haas
  • První kanadské Meteory z roku 1949 vycházely z modelů Ford Deluxe a Custom. Byla to první poválečná konstrukce automobilky Ford.
    První kanadské Meteory z roku 1949 vycházely z modelů Ford Deluxe a Custom. Byla to první poválečná konstrukce automobilky Ford.| Zdroj: Ford
  • Meteor ročníku 1949 si vypůjčil masku chladiče od tehdejších vozů Mercury.
    Meteor ročníku 1949 si vypůjčil masku chladiče od tehdejších vozů Mercury.| Zdroj: Mercury
  • I zezadu bylo těžké rozeznat dvoudveřové kupé Meteor Custom od Fordu Custom.
    I zezadu bylo těžké rozeznat dvoudveřové kupé Meteor Custom od Fordu Custom.| Zdroj: Meteor
  • Nad přední maskou byl nápis METEOR (velkými písmeny) a název vozu se dal přečíst i na chromovaných poklicích kol.
    Nad přední maskou byl nápis METEOR (velkými písmeny) a název vozu se dal přečíst i na chromovaných poklicích kol.| Zdroj: Meteor
  • Přístrojová deska a volant Meteoru Custom byly k nerozeznání od Fordu Custom.
    Přístrojová deska a volant Meteoru Custom byly k nerozeznání od Fordu Custom.| Zdroj: Meteor
  • V modelovém roce 1950 zůstal Meteor prakticky beze změn, jen parkovací světla a směrovky byly přemístěny do nástavců nad předním nárazníkem a široká chromovaná lišta přední masky byla lakována v barvě vozu.
    V modelovém roce 1950 zůstal Meteor prakticky beze změn, jen parkovací světla a směrovky byly přemístěny do nástavců nad předním nárazníkem a široká chromovaná lišta přední masky byla lakována v barvě vozu.| Zdroj: Meteor
  • Meteor Custom DeLuxe Club Coupe z roku 1951 měl novou masku chladiče se šesti obdélníkovými otvory a na krátké boční liště se objevil emblém Meteoru.
    Meteor Custom DeLuxe Club Coupe z roku 1951 měl novou masku chladiče se šesti obdélníkovými otvory a na krátké boční liště se objevil emblém Meteoru.| Zdroj: Meteor
  • Třídveřové kombi Meteor Custom DeLuxe Country Squire z roku 1951 s dřevěnými boky a zádí.
    Třídveřové kombi Meteor Custom DeLuxe Country Squire z roku 1951 s dřevěnými boky a zádí.| Zdroj: Meteor
  • Přední masku Meteoru 1952 tvořila silná chromovaná lišta se třemi zašpičatělými výstupky uprostřed. Po stranách lišty měl Meteor velká kruhová pomocná světla s rámečky v barvě vozu.
    Přední masku Meteoru 1952 tvořila silná chromovaná lišta se třemi zašpičatělými výstupky uprostřed. Po stranách lišty měl Meteor velká kruhová pomocná světla s rámečky v barvě vozu.| Zdroj: Meteor
  • Modely Meteor ročníku 1952 se podobaly Fordu Crestliner a Customline a přinesly řadu nových prvků designu. Nejviditelnější změnou bylo jednodílné, mírně zaoblené přední okno.
    Modely Meteor ročníku 1952 se podobaly Fordu Crestliner a Customline a přinesly řadu nových prvků designu. Nejviditelnější změnou bylo jednodílné, mírně zaoblené přední okno.| Zdroj: Meteor
  • Proti fordům měl Meteor 1953 nad zadními koly tři lišty. Horní a dolní byla kratší.
    Proti fordům měl Meteor 1953 nad zadními koly tři lišty. Horní a dolní byla kratší.| Zdroj: Meteor
  • Novinkou modelového roku 1954 bylo kombi Meteor Niagara Ranch Wagon. Všechny modely dostaly nové názvy. Z Customline se stala Niagara.
    Novinkou modelového roku 1954 bylo kombi Meteor Niagara Ranch Wagon. Všechny modely dostaly nové názvy. Z Customline se stala Niagara.| Zdroj: Meteor
  • Dvoudveřový hardtop Meteor Rideau Skyliner měl nad předními sedadly průhledný plexisklový panel.
    Dvoudveřový hardtop Meteor Rideau Skyliner měl nad předními sedadly průhledný plexisklový panel.| Zdroj: Meteor
Meteor z roku 1953 dostal novou přední masku s čtyřcípou hvězdou uprostřed a novým znakem na kapotě.
První kanadské Meteory z roku 1949 vycházely z modelů Ford Deluxe a Custom. Byla to první poválečná konstrukce automobilky Ford.
Meteor ročníku 1949 si vypůjčil masku chladiče od tehdejších vozů Mercury.
I zezadu bylo těžké rozeznat dvoudveřové kupé Meteor Custom od Fordu Custom.
Nad přední maskou byl nápis METEOR (velkými písmeny) a název vozu se dal přečíst i na chromovaných poklicích kol.
Přístrojová deska a volant Meteoru Custom byly k nerozeznání od Fordu Custom.
V modelovém roce 1950 zůstal Meteor prakticky beze změn, jen parkovací světla a směrovky byly přemístěny do nástavců nad předním nárazníkem a široká chromovaná lišta přední masky byla lakována v barvě vozu.
Meteor Custom DeLuxe Club Coupe z roku 1951 měl novou masku chladiče se šesti obdélníkovými otvory a na krátké boční liště se objevil emblém Meteoru.
Třídveřové kombi Meteor Custom DeLuxe Country Squire z roku 1951 s dřevěnými boky a zádí.
Přední masku Meteoru 1952 tvořila silná chromovaná lišta se třemi zašpičatělými výstupky uprostřed. Po stranách lišty měl Meteor velká kruhová pomocná světla s rámečky v barvě vozu.
Modely Meteor ročníku 1952 se podobaly Fordu Crestliner a Customline a přinesly řadu nových prvků designu. Nejviditelnější změnou bylo jednodílné, mírně zaoblené přední okno.
Proti fordům měl Meteor 1953 nad zadními koly tři lišty. Horní a dolní byla kratší.
Novinkou modelového roku 1954 bylo kombi Meteor Niagara Ranch Wagon. Všechny modely dostaly nové názvy. Z Customline se stala Niagara.
Dvoudveřový hardtop Meteor Rideau Skyliner měl nad předními sedadly průhledný plexisklový panel.