MG MGA (1955–1962): Když MG stavělo nové auto od základů
11
/
20
Prohlédnout znovu
MG MGA (1955–1962): Když MG stavělo nové auto od základů
Tvary karoserie MGA byly dál zušlechtěny vyššími boky s dveřmi bez klik a méně zřetelným přechodem mezi předními a zadními blatníky.
|
MG
Karoserii roadsteru MGA navrhl Syd Enever. Vycházel přitom ze závodního vozu MG TD George Philipse, který navrhl pro závod v Le Mans 1951.
|
MG
Elegantní hladké linie zdůrazňovala nízká příď s výrazně skloněnou maskou chladiče a přední okno s úzkým rámem.
|
MG
Roadster MGA 1500 měl dělenou přední nápravu s dvojitými příčnými závěsy a pérováním vinutými pružinami. Tuhá zadní náprava byla zavěšená na podélných poloeliptických listových perech.
|
MG
Od roku 1956 se kromě roadsteru vyrábělo i dražší dvoumístné kupé s pevnou střechou, zaobleným předním oknem a větracími okénky ve dveřích.
|
MG
Vzadu mělo kupé třídílné panoramatické okno. Dveře se stahovacími okny měly kliky nezvykle umístěné svisle.
|
MG
Nejvíc roadsterů MGA bylo určeno na export do Spojených států, většinou s drátovými koly.
|
MG
Ve splývavé zádi měl Roadster MGA zavazadlový prostor, ve kterém bylo ukryto náhradní kolo.
|
MG
Přístrojová deska už neměla typické dvojí prohnutí horního okraje jako Midgety TF a rychloměr s otáčkoměrem se přestěhovaly před volant.
|
MG
Roadster i kupé MGA 1500 měly pod kapotou podélně umístěný čtyřválcový řadový motor BMC série B s ventilovým rozvodem OHV, objemem válců 1 489 cm3 a maximálním výkonem 69 k (51 kW).
|
MG
V roce 1958 se začal prodávat model Twin Cam s dvouvačkovým čtyřválcem s objemem 1 588 cm3. Motor měl vysoký výkon 110 k (81 kW), se kterým Twin Cam dosahoval rychlost přes 180 km/h.
|
MG
Vozy Twin Cam měly na všech kolech kotoučové brzdy Dunlop a ocelové ráfky stejné značky, podobající se kolům, jaké používaly závodní Jaguary.
|
MG
Čtyřválec se dvěma vačkami v hliníkové hlavě válců měl problémy s nežádoucími detonacemi a spotřebou oleje. Po snížení komprese klesl výkon na 100 koní.
|
MG
V květnu 1959 byl objem motoru typu MGA zvýšen na 1 588 cm3, takže výkon vzrostl na 80 k (59 kW). Hlavní změnou na podvozku byly kotoučové brzdy na předních kolech, vzadu zůstávaly bubnové brzdy.
|
MG
Roadster MGA 1600 z roku 1959. Drátová kola s centrální maticí a pneumatiky s bílými boky vozu slušely.
|
MG
Zvětšené přední směrovky MGA 1600 byly integrovány s parkovacími světly a měly žlutou nebo bílou barvu podle trhu pro který byly určeny.
|
MG
Krásný černý roadster MGA 1600 se autorovi článku podařilo vyfotografovat na srazu veteránů ve Švýcarsku.
|
MG
Od roku 1961 se vyráběla modernizovaná verze MGA MkII, lišící se mírně pozměněnou maskou chladiče a silnějším motorem s objemem 1 622 cm3.
|
MG
Brzdová a směrová světla se oddělila a odlišila se tvarem. Na víku kufru bylo pod logem MG číslo 1600.
|
MG
Některé poslední modely Mark II měly pozměněnou masku chladiče se strmější (téměř svislou) mřížkou.
|
MG
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší
Mini představuje poslední díl skládačky. Aceman je elektrický elegán
BMW 4 a i4 Gran Coupé jsou hezčí a mají modernější multimédia
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu
Karbonu není nikdy dost? Do rukou Mansory už padl i Rolls-Royce Spectre