MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo – Ambiciózní rivalové

6/135
Přehled fotografií
Zavřít
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG nabízí moderní displej před řidičem, který však neposkytuje tolik možností zobrazení, kolik bychom čekali. Nenajdete zde třeba klasické analogové ručičky, nicméně je přehledný. Paradoxem je, že umí ukazovat teplotu pneumatik, ale zcela chybějí informace o venkovní teplotě.
    MG nabízí moderní displej před řidičem, který však neposkytuje tolik možností zobrazení, kolik bychom čekali. Nenajdete zde třeba klasické analogové ručičky, nicméně je přehledný. Paradoxem je, že umí ukazovat teplotu pneumatik, ale zcela chybějí informace o venkovní teplotě.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG se tváří luxusněji, ale zpracování působí místy ošizeně, týká se to třeba tlačítek pod displejem nebo voliče automatu. Chybějí zde třeba výškově stavitelné pásy, naopak odkládacích míst je dostatek a lépe než v tivoli jsou vyřešené kapsy ve dveřích.
    MG se tváří luxusněji, ale zpracování působí místy ošizeně, týká se to třeba tlačítek pod displejem nebo voliče automatu. Chybějí zde třeba výškově stavitelné pásy, naopak odkládacích míst je dostatek a lépe než v tivoli jsou vyřešené kapsy ve dveřích.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Převodovka se občas nevyvaruje drobného škubnutí, přitom řadí na poměry dvouspojky nezvykle pomalu.
    Převodovka se občas nevyvaruje drobného škubnutí, přitom řadí na poměry dvouspojky nezvykle pomalu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Odezva displeje v MG je poněkud pomalejší. Nejzdlouhavější je zapínání navigace, která je nainstalována jako samostatná aplikace a nelze mezi zobrazením mapy a jinými funkcemi volně přepínat.
    Odezva displeje v MG je poněkud pomalejší. Nejzdlouhavější je zapínání navigace, která je nainstalována jako samostatná aplikace a nelze mezi zobrazením mapy a jinými funkcemi volně přepínat.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Změna teploty či foukání lze sice nastavit přímo pomocí tlačítek pod displejem, ale podrobnější nastavení včetně třeba výhřevu sedaček musíte řešit přes displej.
    Změna teploty či foukání lze sice nastavit přímo pomocí tlačítek pod displejem, ale podrobnější nastavení včetně třeba výhřevu sedaček musíte řešit přes displej.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Stejně jako v tivoli není loketní opěrka polohovatelná. Sedadla neposkytují příliš dobrou oporu a chtělo by to výše výsuvnou opěrku hlavy.
    Stejně jako v tivoli není loketní opěrka polohovatelná. Sedadla neposkytují příliš dobrou oporu a chtělo by to výše výsuvnou opěrku hlavy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V MG je velmi podobně místa jako v tivoli, o něco lépe zde navíc máte podepřená stehna. Naopak hůře jsou přístupné úchyty Isofi x a chybělo nám i zde i osvětlení. V MG se sedí výše i dlouháni si na to však zvyknou, více vadí absence podélného posuvu volantu a výhled vpřed omezuje nízko uchycené vnitřní zpětné zrcátko. Nepřekáží však tolik jako ve větším modelu HS.
    V MG je velmi podobně místa jako v tivoli, o něco lépe zde navíc máte podepřená stehna. Naopak hůře jsou přístupné úchyty Isofi x a chybělo nám i zde i osvětlení. V MG se sedí výše i dlouháni si na to však zvyknou, více vadí absence podélného posuvu volantu a výhled vpřed omezuje nízko uchycené vnitřní zpětné zrcátko. Nepřekáží však tolik jako ve větším modelu HS.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG projíždí vyhýbací manévr s jistotou, stabilizace zasahuje včas. Jediné, co nefunguje podle představ, je tuhé řízení, které neklade při prudkých manévrech rovnoměrný odpor.
    MG projíždí vyhýbací manévr s jistotou, stabilizace zasahuje včas. Jediné, co nefunguje podle představ, je tuhé řízení, které neklade při prudkých manévrech rovnoměrný odpor.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Nokian Snowproof 2 215/55 R17
    Pneumatiky v testu: Nokian Snowproof 2 215/55 R17| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG potěší výrazně delší ložnou plochou i důkladným čalouněním boků. I zde je součástí výbavy dvojité dno. Průvlak na lyže či posuvná a polohovatelná zadní sedadla ale stejně jako v případě tivoli nečekejte.
    MG potěší výrazně delší ložnou plochou i důkladným čalouněním boků. I zde je součástí výbavy dvojité dno. Průvlak na lyže či posuvná a polohovatelná zadní sedadla ale stejně jako v případě tivoli nečekejte.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Oba vozy mají standardně lepicí sadu, nicméně místo na dojezdovou rezervu pod podlahou je.
    Oba vozy mají standardně lepicí sadu, nicméně místo na dojezdovou rezervu pod podlahou je.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tříválec má příjemně sytý zvuk a plynulý nástup síly.
    Tříválec má příjemně sytý zvuk a plynulý nástup síly.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • ZS má v základní výbavě vždy 17“ litá kola, vzadu jsou vždy kotoučové brzdy
    ZS má v základní výbavě vždy 17“ litá kola, vzadu jsou vždy kotoučové brzdy| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výhodou MG jsou standardní diodové světlomety, velmi dobře zde funguje i přepínání na dálkovky
    Výhodou MG jsou standardní diodové světlomety, velmi dobře zde funguje i přepínání na dálkovky| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG ZS 1.0 TGDI aut.
    MG ZS 1.0 TGDI aut.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Displej v tivoli není až do stran, ale nabízí více grafik zobrazení. I zde je vše přehledné. Nešikovné je, že asistenční systémy i další nastavení se ovládání pomocí tlačítek na volantu, a nikoli přes středový displej. Nechápeme ani oddělené palubní počítače, které mají dvě paměti, ale ukazatel spotřeby je jeden a nuluje se separátně.
    Displej v tivoli není až do stran, ale nabízí více grafik zobrazení. I zde je vše přehledné. Nešikovné je, že asistenční systémy i další nastavení se ovládání pomocí tlačítek na volantu, a nikoli přes středový displej. Nechápeme ani oddělené palubní počítače, které mají dvě paměti, ale ukazatel spotřeby je jeden a nuluje se separátně.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska je bytelně zpracovaná a nikde nic nevrže. Středový tunel je zbytečně mohutný, chválíme však zachování řady tlačítek a samostatný panel klimatizace, byť nyní již dotykový. Nechybí jedno USB-A, 12V zásuvka, a dokonce ani zapalovač.
    Palubní deska je bytelně zpracovaná a nikde nic nevrže. Středový tunel je zbytečně mohutný, chválíme však zachování řady tlačítek a samostatný panel klimatizace, byť nyní již dotykový. Nechybí jedno USB-A, 12V zásuvka, a dokonce ani zapalovač.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • MG na tom však není s podřazováním lépe. Negativem tivoli je vysoká spotřeba.
    MG na tom však není s podřazováním lépe. Negativem tivoli je vysoká spotřeba.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Displej má stále nezvyklou, modrobílou grafiku a moc toho na něm nenastavíte, což je škoda, neboť uspořádání je přehledné a nechybějí ani klasická tlačítka na bocích.
    Displej má stále nezvyklou, modrobílou grafiku a moc toho na něm nenastavíte, což je škoda, neboť uspořádání je přehledné a nechybějí ani klasická tlačítka na bocích.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ovládání klimatizace v tivoli je přehledné, byť dřívější klasické ovladače byly lepší než současný dotykový panel. Dvouzónové provedení stojí 8900 Kč, intenzita foukání se nastavuje centrálně, jak bývá běžné, odděleně se pouze zobrazuje.
    Ovládání klimatizace v tivoli je přehledné, byť dřívější klasické ovladače byly lepší než současný dotykový panel. Dvouzónové provedení stojí 8900 Kč, intenzita foukání se nastavuje centrálně, jak bývá běžné, odděleně se pouze zobrazuje.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vhodná pozice v tivoli se hledá snadno, nicméně vyšším jedincům bude překážet široký středový panel. Loketní opěrka má praktický průduch na kabely, není však polohovatelná a mohla by být posutá více vpřed. Chválíme dobře vytvarovaná a i na dlouhé cesty pohodlná sedadla. Zejména v létě je také látkové čalounění výrazně příjemnější než lepivá koženka v MG.
    Vhodná pozice v tivoli se hledá snadno, nicméně vyšším jedincům bude překážet široký středový panel. Loketní opěrka má praktický průduch na kabely, není však polohovatelná a mohla by být posutá více vpřed. Chválíme dobře vytvarovaná a i na dlouhé cesty pohodlná sedadla. Zejména v létě je také látkové čalounění výrazně příjemnější než lepivá koženka v MG.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vzadu je místa dostatek, potěší i rovná podlaha. Naopak gumičky na zadní straně opěradel jsou rozhodně méně praktické než klasické kapsy.
    Vzadu je místa dostatek, potěší i rovná podlaha. Naopak gumičky na zadní straně opěradel jsou rozhodně méně praktické než klasické kapsy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Bezdrátové nabíjení mobilu lze mít pouze v tivoli, ale jen v rámci paketu Tech
    Bezdrátové nabíjení mobilu lze mít pouze v tivoli, ale jen v rámci paketu Tech| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tivoli reaguje na změnu směru rychle, ale stabilizace zasahuje jen minimálně a řidiči moc nepomáhá. U sportovního vozu by to byl přínos, v kategorii SUV to žádoucí není.
    Tivoli reaguje na změnu směru rychle, ale stabilizace zasahuje jen minimálně a řidiči moc nepomáhá. U sportovního vozu by to byl přínos, v kategorii SUV to žádoucí není.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 215/50 R18
    Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 215/50 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kufr zaujme výraznou šířkou mezi, nicméně skladnost omezují nerovné boky. Dvojitá podlaha je součástí standardní výbavy.
    Kufr zaujme výraznou šířkou mezi, nicméně skladnost omezují nerovné boky. Dvojitá podlaha je součástí standardní výbavy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.
    Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.
    Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Patnáctistovka potěší výkonem, musíte však hodně šlapat na plyn, jinak vás převodovka nepustí do vyšších otáček.
    Patnáctistovka potěší výkonem, musíte však hodně šlapat na plyn, jinak vás převodovka nepustí do vyšších otáček.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V případě tivoli jsou standardem 16“ plechová kola. Litá lze mít ve stejném průměru, či osmnáctky jako v případě testovaného vozu.
    V případě tivoli jsou standardem 16“ plechová kola. Litá lze mít ve stejném průměru, či osmnáctky jako v případě testovaného vozu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U tivoli dostanete světlomety LED jen při zakoupení paketu LED, který je navíc podmíněn dalším balíčkem Style+, nebo Tech. I zde fungují samočinné dálkovky velmi dobře.
    U tivoli dostanete světlomety LED jen při zakoupení paketu LED, který je navíc podmíněn dalším balíčkem Style+, nebo Tech. I zde fungují samočinné dálkovky velmi dobře.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
    SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG nabízí moderní displej před řidičem, který však neposkytuje tolik možností zobrazení, kolik bychom čekali. Nenajdete zde třeba klasické analogové ručičky, nicméně je přehledný. Paradoxem je, že umí ukazovat teplotu pneumatik, ale zcela chybějí informace o venkovní teplotě.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG se tváří luxusněji, ale zpracování působí místy ošizeně, týká se to třeba tlačítek pod displejem nebo voliče automatu. Chybějí zde třeba výškově stavitelné pásy, naopak odkládacích míst je dostatek a lépe než v tivoli jsou vyřešené kapsy ve dveřích.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Převodovka se občas nevyvaruje drobného škubnutí, přitom řadí na poměry dvouspojky nezvykle pomalu.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Odezva displeje v MG je poněkud pomalejší. Nejzdlouhavější je zapínání navigace, která je nainstalována jako samostatná aplikace a nelze mezi zobrazením mapy a jinými funkcemi volně přepínat.
Změna teploty či foukání lze sice nastavit přímo pomocí tlačítek pod displejem, ale podrobnější nastavení včetně třeba výhřevu sedaček musíte řešit přes displej.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Stejně jako v tivoli není loketní opěrka polohovatelná. Sedadla neposkytují příliš dobrou oporu a chtělo by to výše výsuvnou opěrku hlavy.
V MG je velmi podobně místa jako v tivoli, o něco lépe zde navíc máte podepřená stehna. Naopak hůře jsou přístupné úchyty Isofi x a chybělo nám i zde i osvětlení. V MG se sedí výše i dlouháni si na to však zvyknou, více vadí absence podélného posuvu volantu a výhled vpřed omezuje nízko uchycené vnitřní zpětné zrcátko. Nepřekáží však tolik jako ve větším modelu HS.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG projíždí vyhýbací manévr s jistotou, stabilizace zasahuje včas. Jediné, co nefunguje podle představ, je tuhé řízení, které neklade při prudkých manévrech rovnoměrný odpor.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Pneumatiky v testu: Nokian Snowproof 2 215/55 R17
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG potěší výrazně delší ložnou plochou i důkladným čalouněním boků. I zde je součástí výbavy dvojité dno. Průvlak na lyže či posuvná a polohovatelná zadní sedadla ale stejně jako v případě tivoli nečekejte.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Oba vozy mají standardně lepicí sadu, nicméně místo na dojezdovou rezervu pod podlahou je.
Tříválec má příjemně sytý zvuk a plynulý nástup síly.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
ZS má v základní výbavě vždy 17“ litá kola, vzadu jsou vždy kotoučové brzdy
Výhodou MG jsou standardní diodové světlomety, velmi dobře zde funguje i přepínání na dálkovky
MG ZS 1.0 TGDI aut.
MG ZS 1.0 TGDI aut.
Displej v tivoli není až do stran, ale nabízí více grafik zobrazení. I zde je vše přehledné. Nešikovné je, že asistenční systémy i další nastavení se ovládání pomocí tlačítek na volantu, a nikoli přes středový displej. Nechápeme ani oddělené palubní počítače, které mají dvě paměti, ale ukazatel spotřeby je jeden a nuluje se separátně.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Palubní deska je bytelně zpracovaná a nikde nic nevrže. Středový tunel je zbytečně mohutný, chválíme však zachování řady tlačítek a samostatný panel klimatizace, byť nyní již dotykový. Nechybí jedno USB-A, 12V zásuvka, a dokonce ani zapalovač.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
MG na tom však není s podřazováním lépe. Negativem tivoli je vysoká spotřeba.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Displej má stále nezvyklou, modrobílou grafiku a moc toho na něm nenastavíte, což je škoda, neboť uspořádání je přehledné a nechybějí ani klasická tlačítka na bocích.
Ovládání klimatizace v tivoli je přehledné, byť dřívější klasické ovladače byly lepší než současný dotykový panel. Dvouzónové provedení stojí 8900 Kč, intenzita foukání se nastavuje centrálně, jak bývá běžné, odděleně se pouze zobrazuje.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Vhodná pozice v tivoli se hledá snadno, nicméně vyšším jedincům bude překážet široký středový panel. Loketní opěrka má praktický průduch na kabely, není však polohovatelná a mohla by být posutá více vpřed. Chválíme dobře vytvarovaná a i na dlouhé cesty pohodlná sedadla. Zejména v létě je také látkové čalounění výrazně příjemnější než lepivá koženka v MG.
Vzadu je místa dostatek, potěší i rovná podlaha. Naopak gumičky na zadní straně opěradel jsou rozhodně méně praktické než klasické kapsy.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Bezdrátové nabíjení mobilu lze mít pouze v tivoli, ale jen v rámci paketu Tech
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Tivoli reaguje na změnu směru rychle, ale stabilizace zasahuje jen minimálně a řidiči moc nepomáhá. U sportovního vozu by to byl přínos, v kategorii SUV to žádoucí není.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 215/50 R18
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Kufr zaujme výraznou šířkou mezi, nicméně skladnost omezují nerovné boky. Dvojitá podlaha je součástí standardní výbavy.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.
Fixační gumičky na pravém boku zde lze považovat za nápadité a funkční řešení. Naopak vlevo je jeden pevný a kvůli nevhodnému umístění nepříliš funkční háček.
Patnáctistovka potěší výkonem, musíte však hodně šlapat na plyn, jinak vás převodovka nepustí do vyšších otáček.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
V případě tivoli jsou standardem 16“ plechová kola. Litá lze mít ve stejném průměru, či osmnáctky jako v případě testovaného vozu.
U tivoli dostanete světlomety LED jen při zakoupení paketu LED, který je navíc podmíněn dalším balíčkem Style+, nebo Tech. I zde fungují samočinné dálkovky velmi dobře.
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo