MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo – Ambiciózní rivalové
Stranou hlavní záře reflektorů se na českém trhu odehrává zajímavý souboj automobilek SsangYong a MG. Díky dobré ceně je však již zaregistrovala i širší veřejnost. Faceliftované tivoli a ZS cílí na stejnou skupinu zákazníků, každé z aut je přitom docela jiné.
V tuzemsku dlouho okrajová korejská značka SsangYong se dostala do většího povědomí zejména díky současné generaci koranda. Jeho zásluhou prodeje stále rostou a loni se automobilka dostala už na 13. příčku – třeba před Suzuki, Seat nebo Opel.
Menší model Tivoli zůstává ve stínu většího sourozence, po nedávném faceliftu však vypadá zejména díky nové přední masce výrazně sportovněji. Asymetricky umístěné tři drápy budou dobře ladit k adidaskám a někomu možná připomenou sportovní divizi BMW M. Zvláštní je absence loga značky a naopak umístění názvu modelu vpředu. Zřejmě to souvisí s přejmenováváním značky ze SsangYongu na KG Mobility, které už na některých trzích proběhlo. Nicméně původní logo zůstává třeba na volantu. Moderně působí příplatkové plně diodové světlomety. Zbytek auta zůstal téměř nezměněný, proporce jsou vyvážené, ale roky už na autě poznáte. Poprvé se představilo již v roce 2015.
MG ZS přišlo na náš trh předloni jako vstupní model nově oživené čínsko-britské automobilky. Ani ZS však není globálně žádným nováčkem, neboť se prodává již od 2017. Design příliš originality nepobral a vidíme v něm silnou inspiraci zejména u Mazdy. Do vkusu českých zákazníků se však trefilo. Právě ZS je tahounem prodejů MG, které letí raketově vzhůru a patří mu v ČR 18. příčka těsně za Opelem a před Mazdou.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.