Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG ZS 1.0 TGDI aut. vs. SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo – Ambiciózní rivalové

Martin Jeník
Diskuze (21)

Stranou hlavní záře reflektorů se na českém trhu odehrává zajímavý souboj automobilek SsangYong a MG. Díky dobré ceně je však již zaregistrovala i širší veřejnost. Faceliftované tivoli a ZS cílí na stejnou skupinu zákazníků, každé z aut je přitom docela jiné.

V tuzemsku dlouho okrajová korejská značka SsangYong se dostala do většího povědomí zejména díky současné generaci koranda. Jeho zásluhou prodeje stále rostou a loni se automobilka dostala už na 13. příčku – třeba před Suzuki, Seat nebo Opel.

Menší model Tivoli zůstává ve stínu většího sourozence, po nedávném faceliftu však vypadá zejména díky nové přední masce výrazně sportovněji. Asymetricky umístěné tři drápy budou dobře ladit k adidaskám a někomu možná připomenou sportovní divizi BMW M. Zvláštní je absence loga značky a naopak umístění názvu modelu vpředu. Zřejmě to souvisí s přejmenováváním značky ze SsangYongu na KG Mobility, které už na některých trzích proběhlo. Nicméně původní logo zůstává třeba na volantu. Moderně působí příplatkové plně diodové světlomety. Zbytek auta zůstal téměř nezměněný, proporce jsou vyvážené, ale roky už na autě poznáte. Poprvé se představilo již v roce 2015.

MG ZS přišlo na náš trh předloni jako vstupní model nově oživené čínsko-britské automobilky. Ani ZS však není globálně žádným nováčkem, neboť se prodává již od 2017. Design příliš originality nepobral a vidíme v něm silnou inspiraci zejména u Mazdy. Do vkusu českých zákazníků se však trefilo. Právě ZS je tahounem prodejů MG, které letí raketově vzhůru a patří mu v ČR 18. příčka těsně za Opelem a před Mazdou.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Jeník
Diskuze (21)

Doporučujeme

30. 1. 2024 13:39
Prodeje rostou
Zatímco Ssangyong je především se spalováky, MG začíná být především EV. Takže zbytkové spalováky dávají šanci těm, co EV nechtějí (já dnes také ne). Tyhle bych ale nechtěl pro - no pro hodně nepovedených věcí. Jsem trochu náročný, ale to je dnes kdekdo. Takže někomu může jeden nebo druhý vyhovovat.
30. 1. 2024 05:58
Re: Druholigový šampionát
Duster vs Korando - precitaj si SM 23/2023, je tam priame porovnanie Dustera 4x4 TCe 150 a Koranda 4x4 s manualom. Jazdne vyhral Duster s obrovskym naskokom, Korando zasa bodovalo pohodlnostou a prestorom.
30. 1. 2024 05:54
Re: Druholigový šampionát
Tivoli Grand v slusnej vybave je cenovo zaujimavy. Ma ale problem - je uzrane a jeho jazdny prejav nezodpoveda autu so 160 konmi. Inymi slovami - zerie a nejede. Dalsia vec - Grand nie je ani SUV, ani kombi, je to taky cudny mackopes, ako bol volakedy Roomster. Papiere hlasaju objem kufra cez 700 litrov, no vsimnite si malu poznamku - VDA214, ktora hovori, ze to merali po strop. Po roletu do toho kratkeho kufra dam tak do 420-450 litrov, mozno aj to je vela. Radsej 7 miestneho Joggera, ako toto. Zadne sedadla demontujem a mam stahovak s polovicnymi prevadzkovymi nakladmi. Sedel som v tom Grande, ani toho miesta vzadu nie je vyrazne viac, ako v Sandere, Jogger je natiahnute Sandero. A potom servisna siet - na SSY je servisov ako safranu, clovek sa nacestuje desiatky km, Dacia je na kazdom rohu. A ked tu Dachnu das do LPG (ja osobne by som to nechcel, je to zufalo slabe, to auto potrebuje ten silnejsi cisto benzinovy motor), tak si vysmiaty, oproti Tivoli jazdis za par supov v aute, ktore ma vsetko, co potrebujes k beznemu jazdeniu. O MG sa netreba bavit, je to kopa srotu dobastlena sedadlami s umelou kozou, ktore nemaju vetranie, v lete staci chvilka a clovek je v tom mokry akoby vysiel zo sprchy, k tomu ta ich genialna "digitalna" klimatizacia.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2024 06:59
Cinska sracka na kazdem rohu
Uz se bojim zvednout i prkenko na zachode...

Agresivni ve vsech smerech.
29. 1. 2024 06:20
Re: Druholigový šampionát
To uz radsej Joggera nez Tivole Grande. Korejec nie je ani SUV, ani kombi. Kufor ma objem cez 700 litrov, ale az po strechu, realne do neho po roletu vela nedostanes.