Morris Marina (1971–1980): Padesátiny klasiky z Cowley

3/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • V roce 1975 prošla Marina faceliftem, po kterém měla novou masku chladiče, přístrojovou desku a sedadla. K úpravám došlo i na podvozku a vylepšeno bylo také odhlučnění interiéru.
    V roce 1975 prošla Marina faceliftem, po kterém měla novou masku chladiče, přístrojovou desku a sedadla. K úpravám došlo i na podvozku a vylepšeno bylo také odhlučnění interiéru.| Zdroj: Austin-Morris
  • Současně se sedanem se Morris Marina nabízela ve dvoudveřovém provedení se sešikmenou zádí.
    Současně se sedanem se Morris Marina nabízela ve dvoudveřovém provedení se sešikmenou zádí.| Zdroj: Austin-Morris
  • Marina měla uvnitř kvalitní potahy sedadel a výplní dveří a na podlaze koberce.
    Marina měla uvnitř kvalitní potahy sedadel a výplní dveří a na podlaze koberce.| Zdroj: Austin-Morris
  • Sedan Morris Marina měl nezávislé zavěšení předních kol s torzní tyčí a poháněnou tuhou zadní nápravu odpruženou podélnými listovými péry.
    Sedan Morris Marina měl nezávislé zavěšení předních kol s torzní tyčí a poháněnou tuhou zadní nápravu odpruženou podélnými listovými péry.| Zdroj: The Motor
  • Čtyřdveřový sedan Morris Marina se stupňovitou zádí navrhl designer Roy Haynes.
    Čtyřdveřový sedan Morris Marina se stupňovitou zádí navrhl designer Roy Haynes.| Zdroj: British Motor Museum
  • Sedan Morris Marina měl rozvor 2438 mm a vnější rozměry 4290 x 1640 x 1420 mm.
    Sedan Morris Marina měl rozvor 2438 mm a vnější rozměry 4290 x 1640 x 1420 mm.| Zdroj: Austin-Morris
  • Vedle sedanu a kupé se Marina nabízela jako dodávka (van) s plechovými boky místo oken.
    Vedle sedanu a kupé se Marina nabízela jako dodávka (van) s plechovými boky místo oken.| Zdroj: Austin-Morris
  • Po sedanu a kupé uvedl Morris na trh pětidveřové kombi Marina Estate s nahoru zvedaným víkem zavazadlového prostoru a šesti bočními okny.
    Po sedanu a kupé uvedl Morris na trh pětidveřové kombi Marina Estate s nahoru zvedaným víkem zavazadlového prostoru a šesti bočními okny.| Zdroj: Austin-Morris
  • Faceliftovaná Marina Mark II měla okrasné lišty na bocích a na přání vinylový potah střechy.
    Faceliftovaná Marina Mark II měla okrasné lišty na bocích a na přání vinylový potah střechy.| Zdroj: Austin-Morris
  • Kupé Morris Marina 1800 TC z roku 1976 mělo výkon 87 k (64 kW) a točivý moment 140 Nm. Dosahovalo rychlost 160 km/h.
    Kupé Morris Marina 1800 TC z roku 1976 mělo výkon 87 k (64 kW) a točivý moment 140 Nm. Dosahovalo rychlost 160 km/h.| Zdroj: Austin-Morris
  • Čtyřmístné dvoudveřové kupé mělo splývavou záď s více skloněným zadním oknem a jinak tvarovanými sloupky C.
    Čtyřmístné dvoudveřové kupé mělo splývavou záď s více skloněným zadním oknem a jinak tvarovanými sloupky C.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Morris Marina mělo po faceliftu novou přední masku s černou mřížkou a úzkým plechovým dílem v barvě vozu umístěným mezi světlomety.
    Kupé Morris Marina mělo po faceliftu novou přední masku s černou mřížkou a úzkým plechovým dílem v barvě vozu umístěným mezi světlomety.| Zdroj: Austin-Morris
  • Kupé mělo proti sedanu pozměněný tvar bočních oken za dveřmi a změnila se také mřížka vna sloupcích C.
    Kupé mělo proti sedanu pozměněný tvar bočních oken za dveřmi a změnila se také mřížka vna sloupcích C.| Zdroj: Austin-Morris
  • Pětidveřové kombi Morris Marina Estate dostalo po poslední úpravě v roce 1978 přední spoiler, černé plastové nárazníky se směrovými blikači a upravená zadní světla.
    Pětidveřové kombi Morris Marina Estate dostalo po poslední úpravě v roce 1978 přední spoiler, černé plastové nárazníky se směrovými blikači a upravená zadní světla.| Zdroj: Austin-Morris
  • Široká přední maska s integrovanými kruhovými světlomety a obdélníkovými pomocnými světly dodávaly Marině elegantní vzhled v americkém stylu.
    Široká přední maska s integrovanými kruhovými světlomety a obdélníkovými pomocnými světly dodávaly Marině elegantní vzhled v americkém stylu.| Zdroj: Austin-Morris
  • Příplatková vinylová střecha, černý spoiler pod předním nárazníkem a proužky na bocích dodávaly Marině sportovní vzhled.
    Příplatková vinylová střecha, černý spoiler pod předním nárazníkem a proužky na bocích dodávaly Marině sportovní vzhled.| Zdroj: Austin-Morris
  • Za necelých deset let výroby se prodalo na britském trhu přes osm set tisíc vozů Morris Marina a společně s modelem Ital jich bylo vyrobeno 1,2 milionu.
    Za necelých deset let výroby se prodalo na britském trhu přes osm set tisíc vozů Morris Marina a společně s modelem Ital jich bylo vyrobeno 1,2 milionu.| Zdroj: Austin-Morris
  • Morris Marina Saloon z roku 1978 měl uvnitř novou palubní desku a nová sklápěcí přední sedadly s opěrkami hlavy.
    Morris Marina Saloon z roku 1978 měl uvnitř novou palubní desku a nová sklápěcí přední sedadly s opěrkami hlavy.| Zdroj: Austin-Morris
  • Morris Marina dostal v Top Gearu nálepku jednoho z nejhorších vozů historie. Díky příznivé ceně byl ale ve Velké Británii oblíbený.
    Morris Marina dostal v Top Gearu nálepku jednoho z nejhorších vozů historie. Díky příznivé ceně byl ale ve Velké Británii oblíbený.| Zdroj: Austin-Morris
  • Studio ItalDesign navrhlo několik úprav vzhledu Mariny, hlavně novou přední masku s obdélníkovými světlomety a nová větší zadní světla. Vůz nazvaný Morris Ital se vyráběl do roku 1984.
    Studio ItalDesign navrhlo několik úprav vzhledu Mariny, hlavně novou přední masku s obdélníkovými světlomety a nová větší zadní světla. Vůz nazvaný Morris Ital se vyráběl do roku 1984.| Zdroj: Austin-Morris
V roce 1975 prošla Marina faceliftem, po kterém měla novou masku chladiče, přístrojovou desku a sedadla. K úpravám došlo i na podvozku a vylepšeno bylo také odhlučnění interiéru.
Současně se sedanem se Morris Marina nabízela ve dvoudveřovém provedení se sešikmenou zádí.
Marina měla uvnitř kvalitní potahy sedadel a výplní dveří a na podlaze koberce.
Sedan Morris Marina měl nezávislé zavěšení předních kol s torzní tyčí a poháněnou tuhou zadní nápravu odpruženou podélnými listovými péry.
Čtyřdveřový sedan Morris Marina se stupňovitou zádí navrhl designer Roy Haynes.
Sedan Morris Marina měl rozvor 2438 mm a vnější rozměry 4290 x 1640 x 1420 mm.
Vedle sedanu a kupé se Marina nabízela jako dodávka (van) s plechovými boky místo oken.
Po sedanu a kupé uvedl Morris na trh pětidveřové kombi Marina Estate s nahoru zvedaným víkem zavazadlového prostoru a šesti bočními okny.
Faceliftovaná Marina Mark II měla okrasné lišty na bocích a na přání vinylový potah střechy.
Kupé Morris Marina 1800 TC z roku 1976 mělo výkon 87 k (64 kW) a točivý moment 140 Nm. Dosahovalo rychlost 160 km/h.
Čtyřmístné dvoudveřové kupé mělo splývavou záď s více skloněným zadním oknem a jinak tvarovanými sloupky C.
Kupé Morris Marina mělo po faceliftu novou přední masku s černou mřížkou a úzkým plechovým dílem v barvě vozu umístěným mezi světlomety.
Kupé mělo proti sedanu pozměněný tvar bočních oken za dveřmi a změnila se také mřížka vna sloupcích C.
Pětidveřové kombi Morris Marina Estate dostalo po poslední úpravě v roce 1978 přední spoiler, černé plastové nárazníky se směrovými blikači a upravená zadní světla.
Široká přední maska s integrovanými kruhovými světlomety a obdélníkovými pomocnými světly dodávaly Marině elegantní vzhled v americkém stylu.
Příplatková vinylová střecha, černý spoiler pod předním nárazníkem a proužky na bocích dodávaly Marině sportovní vzhled.
Za necelých deset let výroby se prodalo na britském trhu přes osm set tisíc vozů Morris Marina a společně s modelem Ital jich bylo vyrobeno 1,2 milionu.
Morris Marina Saloon z roku 1978 měl uvnitř novou palubní desku a nová sklápěcí přední sedadly s opěrkami hlavy.
Morris Marina dostal v Top Gearu nálepku jednoho z nejhorších vozů historie. Díky příznivé ceně byl ale ve Velké Británii oblíbený.
Studio ItalDesign navrhlo několik úprav vzhledu Mariny, hlavně novou přední masku s obdélníkovými světlomety a nová větší zadní světla. Vůz nazvaný Morris Ital se vyráběl do roku 1984.