Nash Rambler (1950–1955): Toto je první americký kompakt
2
/
20
Prohlédnout znovu
Nash Rambler (1950–1955): Toto je první americký kompakt
V prvním roce výroby se prodával jediný model, dvoudveřový kabriolet Landau s pevnými rámy oken dveří a bočních oken a stahovací plátěnou horní částí střechy.
|
Karel Haas
Nash Rambler měl rozvor náprav 2 540 mm a vnější rozměry 4470 x 1867 x 1504 mm, byl tedy na americké poměry opravdu kompaktní.
|
Nash
Plátěná střecha se natahovala a stahovala pomocí elektricky ovládaného kabelu s vedením v postranních vodítkách.
|
Nash
Jednoduchá přístrojová deska byla lakována v barvě vozu. Páka ruční brzdy byla umístěna vlevo od volantu.
|
Nash
Pod kapotou byl umístěn řadový šestiválec s rozvodem SV, objemem 2 828 cm3 a nejvyšším výkonem 83 koní.
|
Nash
Kabriolet Nash Rambler vedle svého jmenovce z počátku dvacátého století.
|
Nash
V modelovém roce 1951 byla nabídka modelů typu Nash Rambler rozšířena o třídveřové kombi.
|
Nash
Zadní dveře kombi byly vodorovně dělené, přičemž horní díl s oknem se otevíral nahoru a dolní díl dolů.
|
Nash
Dvoudveřový hardtop, plným jménem Nash Rambler Custom Country Club měl bezrámová okna dveří a neměl pevné střešní sloupky B.
|
Nash
Kombi z roku 1952 mělo stejné rozměry jako kabriolet, jen výška narostla o pár centimetrů na 1 574 mm.
|
Nash
Zadní okno hardtopu bylo příčkami rozděleno na tři části, přičemž obě krajní zasahovaly částečně do boků. Silné sloupky C měly záporný sklon a byly opatřeny širokou ozdobnou lištou.
|
Nash
Jediným faceliftem prošel Rambler v roce 1953, čímž se ještě více přiblížil větším modelům Nash, které prošly faceliftem o rok dříve.
|
Nash
Zvětšené nárazníky navazovaly na lišty na bocích a větrací otvory pod sloupky předního okna byly nahrazeny širokou štěrbinou pod oknem.
|
Nash
Kombi Rambler Cross Country z roku 1954 mělo neobvyklou linii střechy. Až za zadní sedadla měla střecha a boční okna tvary totožné s čtyřdveřovým sedanem.
|
Nash
Po vytvoření společnosti AMC v květnu 1954 prodávali dealeři Hudsonu Ramblery pod značkou Hudson a nahradili jím kompakty Hudson Jet.
|
AMC
Nejviditelnější změnou na modelech Nash Rambler 1955 bylo otevření podběhů předních kol, čímž se zmenšil průměr zatáčení o 2 metry.
|
AMC
Při faceliftu v roce 1955 došlo ke změně přední masky Rambleru. Oválná maska dostala obdélníkové mřížování se znakem Nashe nebo Hudsonu uprostřed.
|
AMC
Modely Rambler s automatickou převodovkou Hydra-Matic od General Motors měly ovládání převodovky pákou pod volantem.
|
AMC
Čtyřdveřový Nash Rambler ročníku 1955 se nabízel jen ve výbavě Custom.
|
AMC
Ekonomická recese v roce 1958 přiměla automobilku AMC ke znovuzavedení výroby těchto kompaktních vozů pod názvem Rambler American.
|
AMC
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě
Nové Cupry Formentor a Leon se blíží. Odhalí nové hybridy i design
Nové plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 dojedou dál. Už mají českou cenu
Nejzbytečnější výbava v autech: Tomuhle se vyhněte!
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory