Návrat bubnových brzd: Na co jsou škodováci hrdí

28/34
Přehled fotografií
Zavřít
  • Funkci nové bubnové brzdy pro elektromobily nám vysvětlili (zleva): vedoucí vývoje podvozku Vratislav Kozub, koordinátor kompetenčního centra bubnové brzdy Michal Klofec, konstruktér Michal Kupka, vedoucí vývoje podvozku a agregátu Martin Hrdlička a konstruktér Jaroslav Kučera.
    Funkci nové bubnové brzdy pro elektromobily nám vysvětlili (zleva): vedoucí vývoje podvozku Vratislav Kozub, koordinátor kompetenčního centra bubnové brzdy Michal Klofec, konstruktér Michal Kupka, vedoucí vývoje podvozku a agregátu Martin Hrdlička a konstruktér Jaroslav Kučera.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Velmi vysoký vnitřní převod brzdy, a tudíž i poměr síly na pedál vůči brzdnému účinku měly takzvané duplexní brzdy. Na snímku ústrojí z užitkového vozidla Multicar 25, kde řidič musel dokázat zastavit 3,5 tuny bez posilovače brzd.
    Velmi vysoký vnitřní převod brzdy, a tudíž i poměr síly na pedál vůči brzdnému účinku měly takzvané duplexní brzdy. Na snímku ústrojí z užitkového vozidla Multicar 25, kde řidič musel dokázat zastavit 3,5 tuny bez posilovače brzd.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Brzdy s jedním válečkem nahoře a pevnou oporou čelistí dole jsou takzvané simplexní. Ze všech bubnových brzd mají nejnižší vnitřní převod, dobře se však dávkují, jsou tedy vhodné pro osobní vozy s posilovačem.
    Brzdy s jedním válečkem nahoře a pevnou oporou čelistí dole jsou takzvané simplexní. Ze všech bubnových brzd mají nejnižší vnitřní převod, dobře se však dávkují, jsou tedy vhodné pro osobní vozy s posilovačem.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Že Škoda Enyaq s cenou přes milion má vzadu bubnové brzdy, zdaleka není jen o ceně. Pro elektromobily, které toho většinu ubrzdí motorem, jde o lepší řešení. I aktuální fabia už má kotouče jen s nejsilnějším 1.5 TSI či za příplatek, a to z estetických důvodů.
    Že Škoda Enyaq s cenou přes milion má vzadu bubnové brzdy, zdaleka není jen o ceně. Pro elektromobily, které toho většinu ubrzdí motorem, jde o lepší řešení. I aktuální fabia už má kotouče jen s nejsilnějším 1.5 TSI či za příplatek, a to z estetických důvodů.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • V minulém čísle jsme recenzovali ojetou Škodu Scala, jejíž zadní brzdy jsou po třech letech na vyhození bez ohledu na skromnou porci najetých kilometrů. Takových případů u moderních aut prudce přibývá.
    V minulém čísle jsme recenzovali ojetou Škodu Scala, jejíž zadní brzdy jsou po třech letech na vyhození bez ohledu na skromnou porci najetých kilometrů. Takových případů u moderních aut prudce přibývá.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Nová bubnová brzda pro elektromobily
    Nová bubnová brzda pro elektromobily| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Tato grafika vysvětluje pojem vnitřního převodu brzdy. Kotoučová jej má paradoxně nejmenší, byť bývá označována za nejúčinnější. Myslí se tím však výkon při opakovaném namáhání podmíněný chlazením.
    Tato grafika vysvětluje pojem vnitřního převodu brzdy. Kotoučová jej má paradoxně nejmenší, byť bývá označována za nejúčinnější. Myslí se tím však výkon při opakovaném namáhání podmíněný chlazením.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dobře zkonstruovaná bubnová brzda nevyžaduje za obvyklou životnost vozidla údržbu ani opravy. Přesto je dobré se do ní čas od času podívat. Kromě odstranění otěru z obložení třeba podchytíte netěsnost válečku dříve, než daný brzdový okruh selže.
    Dobře zkonstruovaná bubnová brzda nevyžaduje za obvyklou životnost vozidla údržbu ani opravy. Přesto je dobré se do ní čas od času podívat. Kromě odstranění otěru z obložení třeba podchytíte netěsnost válečku dříve, než daný brzdový okruh selže.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Varianta bubnu pro lehčí elektromobily (vlevo) má žebrování pro odvod tepla. U těžších musí nastoupit zesílený materiál.
    Varianta bubnu pro lehčí elektromobily (vlevo) má žebrování pro odvod tepla. U těžších musí nastoupit zesílený materiál.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Správné seřízení samostavu s pomocí přípravku T10623 nám předvedl koordinátor kompetenčního centra bubnových brzd Michal Klofec
    Správné seřízení samostavu s pomocí přípravku T10623 nám předvedl koordinátor kompetenčního centra bubnových brzd Michal Klofec| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Návrat bubnových brzd
    Návrat bubnových brzd| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Funkci nové bubnové brzdy pro elektromobily nám vysvětlili (zleva): vedoucí vývoje podvozku Vratislav Kozub, koordinátor kompetenčního centra bubnové brzdy Michal Klofec, konstruktér Michal Kupka, vedoucí vývoje podvozku a agregátu Martin Hrdlička a konstruktér Jaroslav Kučera.
Velmi vysoký vnitřní převod brzdy, a tudíž i poměr síly na pedál vůči brzdnému účinku měly takzvané duplexní brzdy. Na snímku ústrojí z užitkového vozidla Multicar 25, kde řidič musel dokázat zastavit 3,5 tuny bez posilovače brzd.
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Brzdy s jedním válečkem nahoře a pevnou oporou čelistí dole jsou takzvané simplexní. Ze všech bubnových brzd mají nejnižší vnitřní převod, dobře se však dávkují, jsou tedy vhodné pro osobní vozy s posilovačem.
Že Škoda Enyaq s cenou přes milion má vzadu bubnové brzdy, zdaleka není jen o ceně. Pro elektromobily, které toho většinu ubrzdí motorem, jde o lepší řešení. I aktuální fabia už má kotouče jen s nejsilnějším 1.5 TSI či za příplatek, a to z estetických důvodů.
V minulém čísle jsme recenzovali ojetou Škodu Scala, jejíž zadní brzdy jsou po třech letech na vyhození bez ohledu na skromnou porci najetých kilometrů. Takových případů u moderních aut prudce přibývá.
Nová bubnová brzda pro elektromobily
Tato grafika vysvětluje pojem vnitřního převodu brzdy. Kotoučová jej má paradoxně nejmenší, byť bývá označována za nejúčinnější. Myslí se tím však výkon při opakovaném namáhání podmíněný chlazením.
Dobře zkonstruovaná bubnová brzda nevyžaduje za obvyklou životnost vozidla údržbu ani opravy. Přesto je dobré se do ní čas od času podívat. Kromě odstranění otěru z obložení třeba podchytíte netěsnost válečku dříve, než daný brzdový okruh selže.
Varianta bubnu pro lehčí elektromobily (vlevo) má žebrování pro odvod tepla. U těžších musí nastoupit zesílený materiál.
Správné seřízení samostavu s pomocí přípravku T10623 nám předvedl koordinátor kompetenčního centra bubnových brzd Michal Klofec
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd
Návrat bubnových brzd