Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci

1/38
Zavřít
  • Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
    Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci| Zdroj: acz
  • Koncem osmdesátých let vyráběla britská pobočka koncernu GM malé valníčky pod jménem Bedford Rascal pro užitečnou hmotnost 650 kg. Malý Bedford (dnes již zaniklé značky) poháněl přes pětistupňovou převodovku a zadní pevnou nápravu původně japonský čtyřvál
    Koncem osmdesátých let vyráběla britská pobočka koncernu GM malé valníčky pod jménem Bedford Rascal pro užitečnou hmotnost 650 kg. Malý Bedford (dnes již zaniklé značky) poháněl přes pětistupňovou převodovku a zadní pevnou nápravu původně japonský čtyřvál| Zdroj: acz
  • Hamburská firma Vidal & Sohn vyráběla v předválečném období tříkolky Tempo a dodávkové automobily řady 600. Z této pro firmu šťastné doby pochází i lehký valníček Tempo A 600 z roku 1939, který je na naší veteránské scéně absolutní raritou. Podvozek 3900
    Hamburská firma Vidal & Sohn vyráběla v předválečném období tříkolky Tempo a dodávkové automobily řady 600. Z této pro firmu šťastné doby pochází i lehký valníček Tempo A 600 z roku 1939, který je na naší veteránské scéně absolutní raritou. Podvozek 3900| Zdroj: acz
  • V roce 1930 představila britská značka Wolseley osobní vůz typu Hornet. Vyobrazené vozidlo se chlubí ojedinělou zakázkovou dřevo-ocelovou nástavbou typu STW pro převoz menších nákladů.
    V roce 1930 představila britská značka Wolseley osobní vůz typu Hornet. Vyobrazené vozidlo se chlubí ojedinělou zakázkovou dřevo-ocelovou nástavbou typu STW pro převoz menších nákladů.| Zdroj: acz
  • Brněnskou zbrojovkou vyráběný osobní vůz Z-9 z let 1930-1932 dostal několik karosářských modifikací. Vyobrazený vůz používal dřevěnou nástavbu Normandie nazývanou též speciální lovecká karoserie. Vůz Z-9 z roku 1930 může plátěnou střechu zcela složit.
    Brněnskou zbrojovkou vyráběný osobní vůz Z-9 z let 1930-1932 dostal několik karosářských modifikací. Vyobrazený vůz používal dřevěnou nástavbu Normandie nazývanou též speciální lovecká karoserie. Vůz Z-9 z roku 1930 může plátěnou střechu zcela složit.| Zdroj: acz
  • Co nesvedli profesionálové, dokázali amatéři. V roce 1980 probíhaly ve výrobním závodě AWZ v bývalé NDR ve Cvikově zkoušky s prototypem vozu Trabantu 601 s karoserií pick-up. Na snímku dobrovolnými hasiči přestavěné původní „kombi“ Trabantu 601 Universal
    Co nesvedli profesionálové, dokázali amatéři. V roce 1980 probíhaly ve výrobním závodě AWZ v bývalé NDR ve Cvikově zkoušky s prototypem vozu Trabantu 601 s karoserií pick-up. Na snímku dobrovolnými hasiči přestavěné původní „kombi“ Trabantu 601 Universal| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Nástupce Fiatu 600 Multipla vešel v roce 1963 do výroby pod označením Fiat 600 T (Transport).
    Nástupce Fiatu 600 Multipla vešel v roce 1963 do výroby pod označením Fiat 600 T (Transport).| Zdroj: acz
  • Tento automobil licenčně vyráběla i jugoslávská automobilka Crvena Zastava a rakouský Steyr–Daimler–Puch.
    Tento automobil licenčně vyráběla i jugoslávská automobilka Crvena Zastava a rakouský Steyr–Daimler–Puch.| Zdroj: acz
  • Firma NSU nabízela v roce 1906 malý dodávkový vůz s celodřevěnou nástavbou a jednoválcem typu 6/8 PS
    Firma NSU nabízela v roce 1906 malý dodávkový vůz s celodřevěnou nástavbou a jednoválcem typu 6/8 PS| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • V roce premiéry Fiatu 500 „Topolino“ v roce 1936 začala jeho licenční výroba i ve Francii pod označením Simca 5. Vozík se dočkal i dodávkové verze pro užitečnou hmotnost 250 kg, označené Simca 5 Fourgonnette.
    V roce premiéry Fiatu 500 „Topolino“ v roce 1936 začala jeho licenční výroba i ve Francii pod označením Simca 5. Vozík se dočkal i dodávkové verze pro užitečnou hmotnost 250 kg, označené Simca 5 Fourgonnette.| Zdroj: acz
  • Nejmenší osobně- užitkový automobil bývalého SSSR představoval LuAZ-969M, který letech 1978 až 1991 vyráběl Lucký automobilový závod. Pohon předních kol mohl být doplněn i zadním pohonem, dvoustupňovou redukční převodovkou a uzávěrkou diferenciálu.
    Nejmenší osobně- užitkový automobil bývalého SSSR představoval LuAZ-969M, který letech 1978 až 1991 vyráběl Lucký automobilový závod. Pohon předních kol mohl být doplněn i zadním pohonem, dvoustupňovou redukční převodovkou a uzávěrkou diferenciálu.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • První prototypy Renaultu 4 CV zkoušeli od ledna 1943.
    První prototypy Renaultu 4 CV zkoušeli od ledna 1943.| Zdroj: acz
  • Již v roce 1948 obohatilo nabídku na domácím trhu i provedení Renault 4 CV Commerciale, účelová verze se zaslepenými okny zadních dveří a sedadlem pouze pro řidiče.
    Již v roce 1948 obohatilo nabídku na domácím trhu i provedení Renault 4 CV Commerciale, účelová verze se zaslepenými okny zadních dveří a sedadlem pouze pro řidiče.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Hamburská firma Vidal & Sohn vešla s malým poválečným automobilem Tempo Matador ve známost také díky spojení s nákladním návěsem Westfalia
    Hamburská firma Vidal & Sohn vešla s malým poválečným automobilem Tempo Matador ve známost také díky spojení s nákladním návěsem Westfalia| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • DAF spustil v roce 1968 sériovou výrobu malého valníčku Pony 1010 s motorem z osobního vozu DAF 44
    DAF spustil v roce 1968 sériovou výrobu malého valníčku Pony 1010 s motorem z osobního vozu DAF 44| Zdroj: acz
  • Valníček Goliath GV 800 nebyl kvůli dvoudobému dvouválcovému ležatému motoru o objemu 465 cm3 a výkonu 16 k příliš výkonný. Nabídka tvořila 26 variant.
    Valníček Goliath GV 800 nebyl kvůli dvoudobému dvouválcovému ležatému motoru o objemu 465 cm3 a výkonu 16 k příliš výkonný. Nabídka tvořila 26 variant.| Zdroj: acz
  • Dvousedadlový Hanomag z roku 1925 byl přezdívaný „Kommisbrot“ (Komisárek). Vůz byl dodáván také s oddělenou skříňovou nástavbou nad motorem, posunovatelnou přes sedadla posádky pro případ opravy motoru.
    Dvousedadlový Hanomag z roku 1925 byl přezdívaný „Kommisbrot“ (Komisárek). Vůz byl dodáván také s oddělenou skříňovou nástavbou nad motorem, posunovatelnou přes sedadla posádky pro případ opravy motoru.| Zdroj: acz
  • V roce 1961 došlo u vozidel DAF k uvedení malého valníčku se samonosnou karoserií
    V roce 1961 došlo u vozidel DAF k uvedení malého valníčku se samonosnou karoserií| Zdroj: acz
  • V roce 1925 přišla na trh malých užitkových aut bizarně vyhlížející dodávka Hanomag Kurier s motorem typu 2/10 HP umístěným vpředu
    V roce 1925 přišla na trh malých užitkových aut bizarně vyhlížející dodávka Hanomag Kurier s motorem typu 2/10 HP umístěným vpředu| Zdroj: acz
  • V roce 1950 představila firma Ruthmann speciální nízkoplošný vůz umožňující hydraulicky zdvižení nákladního kontejneru o užitečné hmotnosti až jedné tuny
    V roce 1950 představila firma Ruthmann speciální nízkoplošný vůz umožňující hydraulicky zdvižení nákladního kontejneru o užitečné hmotnosti až jedné tuny| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • V květnu roku 1957 začala španělská automobilka Seat licenční produkci modelu 600. Objevily se i účelová verze malé dodávky.
    V květnu roku 1957 začala španělská automobilka Seat licenční produkci modelu 600. Objevily se i účelová verze malé dodávky.| Zdroj: acz
  • V roce 1900 se u francouzské značky De Dion–Bouton uká zal dodávkový vůz s jednoválcem 1,75 k za zadní nápravou
    V roce 1900 se u francouzské značky De Dion–Bouton uká zal dodávkový vůz s jednoválcem 1,75 k za zadní nápravou| Zdroj: acz
  • Světová hospodářská krize třicátých let spojená s poptávkou po malých a levných automobilech přivedla Magirus k výrobě typu M 10 o užitečné hmotnosti jedné tuny. „Nejmenší z magirusů“ je vyobrazený na ložné ploše většího bratra M 45.
    Světová hospodářská krize třicátých let spojená s poptávkou po malých a levných automobilech přivedla Magirus k výrobě typu M 10 o užitečné hmotnosti jedné tuny. „Nejmenší z magirusů“ je vyobrazený na ložné ploše většího bratra M 45.| Zdroj: acz
  • Německý hospodářský zázrak budovaly i lehké užitkové automobily Goliath. Typ Express s užitečnou hmotností od 800 do 950 kg poháněl v letech 1953 až 1957 dvoudobý dvouválec o objemu 688 cm3.
    Německý hospodářský zázrak budovaly i lehké užitkové automobily Goliath. Typ Express s užitečnou hmotností od 800 do 950 kg poháněl v letech 1953 až 1957 dvoudobý dvouválec o objemu 688 cm3.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Značka DKW spustila v roce 1950 výrobu mnohostranně využitelného typu F 89 L.
    Značka DKW spustila v roce 1950 výrobu mnohostranně využitelného typu F 89 L.| Zdroj: acz
  • Nehezký, ale praktický vůz poháněl dvoudobý dvouválec z předválečného osobního vozu Meisterklasse o objemu 684 cm3 a výkonu 20 k.
    Nehezký, ale praktický vůz poháněl dvoudobý dvouválec z předválečného osobního vozu Meisterklasse o objemu 684 cm3 a výkonu 20 k.| Zdroj: acz
  • V září 1960 se na prodlouženém podvozku Morrisu Mini 850 objevila uzavřený celokovová dodávková verze a roztomile působící malý pick-up.
    V září 1960 se na prodlouženém podvozku Morrisu Mini 850 objevila uzavřený celokovová dodávková verze a roztomile působící malý pick-up.| Zdroj: acz
  • Na podzim roku 1949 obnovila automobilka Framo v NDR produkci malého valníčku. V roce 1950 tento víceúčelový vůz pod novým označením IFA Framo V 501/2 dostal zaoblenou příď a rozvor zkrácený z původních 3000 na 2700 mm.
    Na podzim roku 1949 obnovila automobilka Framo v NDR produkci malého valníčku. V roce 1950 tento víceúčelový vůz pod novým označením IFA Framo V 501/2 dostal zaoblenou příď a rozvor zkrácený z původních 3000 na 2700 mm.| Zdroj: acz
  • Malý dodávkový vůz Framo FTP 300 vypadal díky atrapě masky chladiče jako zmenšený kapalinou chlazený osobní vůz DKW
    Malý dodávkový vůz Framo FTP 300 vypadal díky atrapě masky chladiče jako zmenšený kapalinou chlazený osobní vůz DKW| Zdroj: acz
  • Legenda mezi britskými osobními automobily Austin Seven byla představena na Svatodušní svátky roku 1922. O tři roky později Austin rozšířil paletu karosérií o malý uzavřený van pro užitečné zatížení 125 kg.
    Legenda mezi britskými osobními automobily Austin Seven byla představena na Svatodušní svátky roku 1922. O tři roky později Austin rozšířil paletu karosérií o malý uzavřený van pro užitečné zatížení 125 kg.| Zdroj: acz
Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
Koncem osmdesátých let vyráběla britská pobočka koncernu GM malé valníčky pod jménem Bedford Rascal pro užitečnou hmotnost 650 kg. Malý Bedford (dnes již zaniklé značky) poháněl přes pětistupňovou převodovku a zadní pevnou nápravu původně japonský čtyřvál
Hamburská firma Vidal & Sohn vyráběla v předválečném období tříkolky Tempo a dodávkové automobily řady 600. Z této pro firmu šťastné doby pochází i lehký valníček Tempo A 600 z roku 1939, který je na naší veteránské scéně absolutní raritou. Podvozek 3900
V roce 1930 představila britská značka Wolseley osobní vůz typu Hornet. Vyobrazené vozidlo se chlubí ojedinělou zakázkovou dřevo-ocelovou nástavbou typu STW pro převoz menších nákladů.
Brněnskou zbrojovkou vyráběný osobní vůz Z-9 z let 1930-1932 dostal několik karosářských modifikací. Vyobrazený vůz používal dřevěnou nástavbu Normandie nazývanou též speciální lovecká karoserie. Vůz Z-9 z roku 1930 může plátěnou střechu zcela složit.
Co nesvedli profesionálové, dokázali amatéři. V roce 1980 probíhaly ve výrobním závodě AWZ v bývalé NDR ve Cvikově zkoušky s prototypem vozu Trabantu 601 s karoserií pick-up. Na snímku dobrovolnými hasiči přestavěné původní „kombi“ Trabantu 601 Universal
Abarth
Nástupce Fiatu 600 Multipla vešel v roce 1963 do výroby pod označením Fiat 600 T (Transport).
Tento automobil licenčně vyráběla i jugoslávská automobilka Crvena Zastava a rakouský Steyr–Daimler–Puch.
Firma NSU nabízela v roce 1906 malý dodávkový vůz s celodřevěnou nástavbou a jednoválcem typu 6/8 PS
Abarth
V roce premiéry Fiatu 500 „Topolino“ v roce 1936 začala jeho licenční výroba i ve Francii pod označením Simca 5. Vozík se dočkal i dodávkové verze pro užitečnou hmotnost 250 kg, označené Simca 5 Fourgonnette.
Nejmenší osobně- užitkový automobil bývalého SSSR představoval LuAZ-969M, který letech 1978 až 1991 vyráběl Lucký automobilový závod. Pohon předních kol mohl být doplněn i zadním pohonem, dvoustupňovou redukční převodovkou a uzávěrkou diferenciálu.
Abarth
První prototypy Renaultu 4 CV zkoušeli od ledna 1943.
Již v roce 1948 obohatilo nabídku na domácím trhu i provedení Renault 4 CV Commerciale, účelová verze se zaslepenými okny zadních dveří a sedadlem pouze pro řidiče.
Abarth
Hamburská firma Vidal & Sohn vešla s malým poválečným automobilem Tempo Matador ve známost také díky spojení s nákladním návěsem Westfalia
Abarth
DAF spustil v roce 1968 sériovou výrobu malého valníčku Pony 1010 s motorem z osobního vozu DAF 44
Valníček Goliath GV 800 nebyl kvůli dvoudobému dvouválcovému ležatému motoru o objemu 465 cm3 a výkonu 16 k příliš výkonný. Nabídka tvořila 26 variant.
Dvousedadlový Hanomag z roku 1925 byl přezdívaný „Kommisbrot“ (Komisárek). Vůz byl dodáván také s oddělenou skříňovou nástavbou nad motorem, posunovatelnou přes sedadla posádky pro případ opravy motoru.
V roce 1961 došlo u vozidel DAF k uvedení malého valníčku se samonosnou karoserií
V roce 1925 přišla na trh malých užitkových aut bizarně vyhlížející dodávka Hanomag Kurier s motorem typu 2/10 HP umístěným vpředu
V roce 1950 představila firma Ruthmann speciální nízkoplošný vůz umožňující hydraulicky zdvižení nákladního kontejneru o užitečné hmotnosti až jedné tuny
Abarth
V květnu roku 1957 začala španělská automobilka Seat licenční produkci modelu 600. Objevily se i účelová verze malé dodávky.
V roce 1900 se u francouzské značky De Dion–Bouton uká zal dodávkový vůz s jednoválcem 1,75 k za zadní nápravou
Světová hospodářská krize třicátých let spojená s poptávkou po malých a levných automobilech přivedla Magirus k výrobě typu M 10 o užitečné hmotnosti jedné tuny. „Nejmenší z magirusů“ je vyobrazený na ložné ploše většího bratra M 45.
Německý hospodářský zázrak budovaly i lehké užitkové automobily Goliath. Typ Express s užitečnou hmotností od 800 do 950 kg poháněl v letech 1953 až 1957 dvoudobý dvouválec o objemu 688 cm3.
Abarth
Abarth
Značka DKW spustila v roce 1950 výrobu mnohostranně využitelného typu F 89 L.
Nehezký, ale praktický vůz poháněl dvoudobý dvouválec z předválečného osobního vozu Meisterklasse o objemu 684 cm3 a výkonu 20 k.
V září 1960 se na prodlouženém podvozku Morrisu Mini 850 objevila uzavřený celokovová dodávková verze a roztomile působící malý pick-up.
Na podzim roku 1949 obnovila automobilka Framo v NDR produkci malého valníčku. V roce 1950 tento víceúčelový vůz pod novým označením IFA Framo V 501/2 dostal zaoblenou příď a rozvor zkrácený z původních 3000 na 2700 mm.
Malý dodávkový vůz Framo FTP 300 vypadal díky atrapě masky chladiče jako zmenšený kapalinou chlazený osobní vůz DKW
Legenda mezi britskými osobními automobily Austin Seven byla představena na Svatodušní svátky roku 1922. O tři roky později Austin rozšířil paletu karosérií o malý uzavřený van pro užitečné zatížení 125 kg.