Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.|
Zdroj: Svět motorů
Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.|
Zdroj: Svět motorů
Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.|
Zdroj: Svět motorů
Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.|
Zdroj: Svět motorů
Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.|
Zdroj: Svět motorů
Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.|
Zdroj: Svět motorů
Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.|
Zdroj: Svět motorů
Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.|
Zdroj: Svět motorů