Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?

3/9
Zavřít
  • Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?
    Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.
    Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.| Zdroj: Svět motorů
  • Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.
    Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.| Zdroj: Svět motorů
  • Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.
    Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.
    Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.| Zdroj: Svět motorů
  • Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.
    Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.| Zdroj: Svět motorů
  • Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.
    Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.
    Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.| Zdroj: Svět motorů
  • Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.
    Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.| Zdroj: Svět motorů
Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?
Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.
Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.
Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.
Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.
Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.
Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.
Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.
Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.