Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?
7
/
9
Prohlédnout znovu
Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?
Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?
|
Svět motorů
Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.
|
Svět motorů
Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.
|
Svět motorů
Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.
|
Svět motorů
Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.
|
Svět motorů
Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.
|
Svět motorů
Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.
|
Svět motorů
Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.
|
Svět motorů
Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.
|
Svět motorů
TEST Audi A4 Avant 40 TDI – Dlouhé nohy za skvělou cenu
Ford oblékl Mustang GT3 do barev jeho předchůdců. Čím se inspiroval?
Budeme jezdit na čpavek? V Japonsku zkoumají alternativu k fosilním palivům
V nové Dacii Duster se vyspí i čahouni. Můžete ji proměnit v malý obytňák
Jak se liší světla Volkswagenů Passat a Tiguan? Desetitisíce diod má jen jeden
Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria