Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?
8
/
9
Prohlédnout znovu
Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?
Nevlastnit, sdílet. Má to cenu?
|
Svět motorů
Škoda Auto a její odnož DigiLab spustily loni platformu pro sdílení vozů Uniqway. Má jednu zvláštnost. Službu spoluvytvářeli studenti ze tří pražských univerzit: ČVUT, České zemědělské univerzity a VŠE.
|
Svět motorů
Ke carsharingové pouti je zapotřebí vlastnit chytrý telefon.
|
Svět motorů
Druhá fáze je spojená se stáhnutím aplikace. Obstaráte si ji podle typu operačního systému – buď v Apple Store, nebo Google Play.
|
Svět motorů
Pro úspěšnou registraci vyžadují obě služby několik fotek s občanským a řidičským průkazem. Poslední podmínkou je potom autoportrét s doklady – takzvané selfi e.
|
Svět motorů
Po schválení rezervace si na aplikační mapě mě stačí vybrat nejbližší automobil. U Anytime si jej můžete zarezervovat na dvacet minut.
|
Svět motorů
Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.
|
Svět motorů
Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.
|
Svět motorů
Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.
|
Svět motorů
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip