Nissan 300ZX Z31 (1984–1989): Tohle mohl být ještě Datsun

12/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Model Turbo se dal poznat podle vzduchového otvoru na kapotě a nápisu Turbo na dveřích.
    Model Turbo se dal poznat podle vzduchového otvoru na kapotě a nápisu Turbo na dveřích.| Zdroj: Nissan
  • Nízkému odporu vzduchu kupé Nissan 300ZX napomáhala nízká, dopředu se svažující zašpičatělá příď s částečně zapuštěnými světlomety.
    Nízkému odporu vzduchu kupé Nissan 300ZX napomáhala nízká, dopředu se svažující zašpičatělá příď s částečně zapuštěnými světlomety.| Zdroj: Nissan
  • Splývající záď byla zakončená malým spoilerem pod zadním oknem. Okno se spoilerem se dalo vyklopit nahoru a umožnit tak přístup do zavazadlového prostoru.
    Splývající záď byla zakončená malým spoilerem pod zadním oknem. Okno se spoilerem se dalo vyklopit nahoru a umožnit tak přístup do zavazadlového prostoru.| Zdroj: Nissan
  • Před dvouramenným volantem a na středovém panelu měl Nissan 300ZX řadu digitálních ukazatelů a ovladačů.
    Před dvouramenným volantem a na středovém panelu měl Nissan 300ZX řadu digitálních ukazatelů a ovladačů.| Zdroj: Nissan
  • Obdélníkové světlomety měly plný výkon až po úplném vyklopení. Nárazníky byly lakování lesklou černou barvou.
    Obdélníkové světlomety měly plný výkon až po úplném vyklopení. Nárazníky byly lakování lesklou černou barvou.| Zdroj: Nissan
  • V roce 1984 oslavil Nissan půlstoletí své existence modelem Nissan 300ZX řady Z31, nazvaným 50th Anniversary Edition a vybaveným přídavnými luxusními doplňky.
    V roce 1984 oslavil Nissan půlstoletí své existence modelem Nissan 300ZX řady Z31, nazvaným 50th Anniversary Edition a vybaveným přídavnými luxusními doplňky.| Zdroj: Nissan
  • Dvoumístné kupé s turbomotorem mělo stříbrný nátěr (včetně nárazníků) kombinovaný s černou dolní částí karoserie.
    Dvoumístné kupé s turbomotorem mělo stříbrný nátěr (včetně nárazníků) kombinovaný s černou dolní částí karoserie.| Zdroj: Nissan
  • Jubilejní Nissan 300ZX Turbo měl odlišný volant s ovladači a automatickou převodovku ovládanou pákou na středovém tunelu.
    Jubilejní Nissan 300ZX Turbo měl odlišný volant s ovladači a automatickou převodovku ovládanou pákou na středovém tunelu.| Zdroj: Nissan
  • Nissan 300ZX se v Japonsku prodával pod názvem Fairlady Z.
    Nissan 300ZX se v Japonsku prodával pod názvem Fairlady Z.| Zdroj: Nissan
  • Jedno kupé Nissan 300ZX bylo v roce 1984 přestavěno na kabriolet firmou R. Straman Company z Costa Mesa v Kalifornii.
    Jedno kupé Nissan 300ZX bylo v roce 1984 přestavěno na kabriolet firmou R. Straman Company z Costa Mesa v Kalifornii.| Zdroj: Nissan
  • Nissan 300ZX Turbo poháněl přeplňovaný vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 228 k (167,5 kW).
    Nissan 300ZX Turbo poháněl přeplňovaný vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 228 k (167,5 kW).| Zdroj: Nissan
  • Pohled do útrob Nissanu 300 ZX Turbo prozrazuje nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami MacPherson a dělenou zadní nápravu s polo vlečenými rameny.
    Pohled do útrob Nissanu 300 ZX Turbo prozrazuje nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami MacPherson a dělenou zadní nápravu s polo vlečenými rameny.| Zdroj: Nissan
  • Vpředu podélně uložený třílitrový vidlicový šestiválec VG30ET byl přeplňovaný turbodmychadlem Garrett T3.
    Vpředu podélně uložený třílitrový vidlicový šestiválec VG30ET byl přeplňovaný turbodmychadlem Garrett T3.| Zdroj: Nissan
  • V roce 1986 prošla karoserie Nissanu 300 ZX Z31 mírným faceliftem. Model na obrázku měl kola a přední spoiler lakovány šedou barvou.
    V roce 1986 prošla karoserie Nissanu 300 ZX Z31 mírným faceliftem. Model na obrázku měl kola a přední spoiler lakovány šedou barvou.| Zdroj: Nissan
  • Nárazníky a další plastové díly dostaly nátěr v barvě vozu a z kapoty zmizel vzduchový otvor.
    Nárazníky a další plastové díly dostaly nátěr v barvě vozu a z kapoty zmizel vzduchový otvor.| Zdroj: Nissan
  • Zadní světla dostala při faceliftu nový tvar a poznávací značka se přemístila na nárazník.
    Zadní světla dostala při faceliftu nový tvar a poznávací značka se přemístila na nárazník.| Zdroj: Nissan
  • V roce 1988 debutoval model Shiro Special s přeplňovaným motorem, bílým perlovým nátěrem a sedadly Recaro. S rychlostí 246 km/h to byl ve své době nejrychlejší japonský vůz.
    V roce 1988 debutoval model Shiro Special s přeplňovaným motorem, bílým perlovým nátěrem a sedadly Recaro. S rychlostí 246 km/h to byl ve své době nejrychlejší japonský vůz.| Zdroj: Nissan
  • K posledním úpravám došlo v roce 1987, kdy dostal vůz mlhovky a nové světlomety. K pozměněným zadním světlům přibylo třetí brzdové LED světlo nad zadním oknem.
    K posledním úpravám došlo v roce 1987, kdy dostal vůz mlhovky a nové světlomety. K pozměněným zadním světlům přibylo třetí brzdové LED světlo nad zadním oknem.| Zdroj: Karel Haas
Model Turbo se dal poznat podle vzduchového otvoru na kapotě a nápisu Turbo na dveřích.
Nízkému odporu vzduchu kupé Nissan 300ZX napomáhala nízká, dopředu se svažující zašpičatělá příď s částečně zapuštěnými světlomety.
Splývající záď byla zakončená malým spoilerem pod zadním oknem. Okno se spoilerem se dalo vyklopit nahoru a umožnit tak přístup do zavazadlového prostoru.
Před dvouramenným volantem a na středovém panelu měl Nissan 300ZX řadu digitálních ukazatelů a ovladačů.
Obdélníkové světlomety měly plný výkon až po úplném vyklopení. Nárazníky byly lakování lesklou černou barvou.
V roce 1984 oslavil Nissan půlstoletí své existence modelem Nissan 300ZX řady Z31, nazvaným 50th Anniversary Edition a vybaveným přídavnými luxusními doplňky.
Dvoumístné kupé s turbomotorem mělo stříbrný nátěr (včetně nárazníků) kombinovaný s černou dolní částí karoserie.
Jubilejní Nissan 300ZX Turbo měl odlišný volant s ovladači a automatickou převodovku ovládanou pákou na středovém tunelu.
Nissan 300ZX se v Japonsku prodával pod názvem Fairlady Z.
Jedno kupé Nissan 300ZX bylo v roce 1984 přestavěno na kabriolet firmou R. Straman Company z Costa Mesa v Kalifornii.
Nissan 300ZX Turbo poháněl přeplňovaný vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 228 k (167,5 kW).
Pohled do útrob Nissanu 300 ZX Turbo prozrazuje nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami MacPherson a dělenou zadní nápravu s polo vlečenými rameny.
Vpředu podélně uložený třílitrový vidlicový šestiválec VG30ET byl přeplňovaný turbodmychadlem Garrett T3.
V roce 1986 prošla karoserie Nissanu 300 ZX Z31 mírným faceliftem. Model na obrázku měl kola a přední spoiler lakovány šedou barvou.
Nárazníky a další plastové díly dostaly nátěr v barvě vozu a z kapoty zmizel vzduchový otvor.
Zadní světla dostala při faceliftu nový tvar a poznávací značka se přemístila na nárazník.
V roce 1988 debutoval model Shiro Special s přeplňovaným motorem, bílým perlovým nátěrem a sedadly Recaro. S rychlostí 246 km/h to byl ve své době nejrychlejší japonský vůz.
K posledním úpravám došlo v roce 1987, kdy dostal vůz mlhovky a nové světlomety. K pozměněným zadním světlům přibylo třetí brzdové LED světlo nad zadním oknem.