Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid – Ten umí to a ten zas tohle
50
/
101
Prohlédnout znovu
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid – Ten umí to a ten zas tohle
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Digitální přístroje mají velmi přehlednou grafiku a líbí se nám i snadná obsluha palubního počítače
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Palubní deska působí hodnotným dojmem. Dobře řešené jsou odkládací prostory. Schránka na mobil je pogumovaná a telefon zde dobře drží.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Širokoúhlý 12,3“ displej v nissanu má přehlednou grafiku a reaguje rychle. Proti menšímu, 8“ provedení v nižších výbavách však postrádá druhé otočné kolečko pro zoomování mapy. Aspoň že nabízí dotykové plošky po straně.
|
auto.cz/Michal Kollert
U ovladačů klimatizace najdete pospolu i případná tlačítka vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla
|
auto.cz/Michal Kollert
Tlačítko e-Pedal slouží pro ovládání pouze pedálem plynu. Aktivuje se tím plná rekuperace, což obstará většinu běžného zpomalování. Zcela však nezastaví (minimum je 9 km/h). V módu Eco vůz naopak plachtí zcela volně, v normalu a sportu zpomaluje podobně jako při běžném zařazení rychlosti u konvenčního auta.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Díky široké možnosti seřizování volantu si optimální posez v nissanu najde každý, v oblasti kolenou mají i dlouháni naprostou volnost
|
auto.cz/Michal Kollert
Nevýhodou qashqaie je vysoká úroveň podlahy (proti běžným verzím se e-power neliší). Sedíte tudíž s nepodepřenými stehny. Zadní sedadla nejsou posuvná ani polohovatelná. Prostoru je však více než v toyotě.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan boduje mimořádně velkým úhlem otevření zadních dveří, což ocení starší lidé i rodiče při manipulaci s dětskými sedačkami
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Qashqai si při prudké změně směru počíná sebejistě, reakce jsou rychlé a stabilizace zasahuje jemně
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Pomocí části podlážky dvojitého dna lze kufr vertikálně přepažit. Kvůli umístění baterií vzniká za zadními sedadly schod, který skryje právě jen dvojitá podlážka. Chválíme pečlivě čalouněné boky, nechybějí dva pevné háčky ani 12V zásuvka.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Rezervu mít e-power nemůže, ostatní verze ji mají standardně.
|
auto.cz/Michal Kollert
Tříválcová patnáctistovka využívá unikátní systém s variabilním kompresním poměrem od 8,0:1 po 14,0:1, což zvyšuje efektivitu spalování v různých provozních podmínkách. Sama slouží pro dobíjení baterie, kola však pohání výhradně elektromotor.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R20
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Proti corolle nabízí qashqai modernější světla. Od výbavy Tekna má standardně funkci vykrývání LED Matrix. Přepínání na dálková světla mají všechny verze.
|
auto.cz/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power
|
auto.cz/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Také toyota ve standardu zobrazuje údaje na digitálním displeji. Můžete si zvolit i různé konfi gurace.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cross má stejně tvarovanou palubní deskou jako ostatní corolly. I přes potažení některých částí koženkou působí lacinějším dojmem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tradiční pro hybridní systém toyoty je i nadále elektronicky řízená planetová převodovka e-CVT, nyní je o 15 % lehčí a spolu s dalším odlehčením ostatních komponetů přispívá k dalším úsporám. Zvýšenou rekuperaci lze volit přesunutím páky do pozice B.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Středový displej má 10,5“, systém ovládání je jednoduchý. Bohužel se ale řada funkcí nastavuje přes tlačítka na volantu, zde by to bylo daleko snadnější. Navigace je výhradně online, žádné vlastní mapové podklady nemá.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ovladače klimatizace by si zasloužily větší velikost, spodní tlačítka vyhřívání sedadel zase působí trochu zastarale
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vpředu se sedí výše, posez za volantem není nepříjemný, ale chybí větší možnosti výškového seřízení volantu a sklonu opěradla
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zadní sedáky jsou komfortně měkké. Sklon opěradla je stavitelný ve dvou úrovních. Nad hlavou je ale místa méně, doporučujeme případně oželet panoramatickou střechu. Otevíratelná není ani v jednom z vozů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vlevo od volantu najdete mimo jiné tlačítko pro aktivaci samočinného přepínání dálkových světlometů. To funguje solidně, zelená kontrolka však zbytečně září. Funkce vykrývání provozu k dispozici není.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Úchyty Isofix jsou u obou vozů dobře přístupné pod plastovými kryty. U toyoty jdou však vytahovat ztuha a máte pocit, že vytrhnete i okolní pouzdro.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Měkčí naladění toyoty se projevuje většími náklony a stabilizace musí zasahovat více, navíc to dává i hlasitě najevo
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kufr má hodně nepravidelný tvar a zadní sedadla se nesklápějí do roviny. Na bocích je dvojice pevných háčků, které poslouží svému účelu, nechybí osvětlení, ale třeba 12V zásuvku budete hledat marně. Pod
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlážkou se standardně nachází lepicí sada. Dojezdové kolo se z výroby dodává pouze pro základní výbavu Comfort v rámci paketu Business za 40 000 Kč a jen k verzi 4x2.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pátá generace hybridního ústrojí toyoty využívá jako základ stále atmosférický zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 112 kW. Posílil ale elektromotor, takže nyní je systémový výkon 146 kW (dříve 135 kW). Předností hybridu toyoty je stále spotřeba.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přepínání na dálková světla mají všechny verze. To platí i v případě toyoty, nicméně ta postrádá samonivelační funkci, přesto testovaná, vyšší verze diodových světlometů (od výbavy Style) svítí solidně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Semperit Speed-Grip 5 225/50 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zadní víceprvková náprava je u Corolly Cross vždy, v případě qashqaie se dodává výhradně s 20“ koly, nebo se čtyřkolkou
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte