Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid – Ten umí to a ten zas tohle

Martin Jeník Martin Jeník 20. 1. 2023 • 17:46
101
4
Zobrazit náhledy (101)
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Nissan Qashqai e-Power Digitální přístroje mají velmi přehlednou grafiku a líbí se nám i snadná obsluha palubního počítače Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Palubní deska působí hodnotným dojmem. Dobře řešené jsou odkládací prostory. Schránka na mobil je pogumovaná a telefon zde dobře drží. Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Širokoúhlý 12,3“ displej v nissanu má přehlednou grafiku a reaguje rychle. Proti menšímu, 8“ provedení v nižších výbavách však postrádá druhé otočné kolečko pro zoomování mapy. Aspoň že nabízí dotykové plošky po straně. U ovladačů klimatizace najdete pospolu i případná tlačítka vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla Tlačítko e-Pedal slouží pro ovládání pouze pedálem plynu. Aktivuje se tím plná rekuperace, což obstará většinu běžného zpomalování. Zcela však nezastaví (minimum je 9 km/h). V módu Eco vůz naopak plachtí zcela volně, v normalu a sportu zpomaluje podobně jako při běžném zařazení rychlosti u konvenčního auta. Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Díky široké možnosti seřizování volantu si optimální posez v nissanu najde každý, v oblasti kolenou mají i dlouháni naprostou volnost Nevýhodou qashqaie je vysoká úroveň podlahy (proti běžným verzím se e-power neliší). Sedíte tudíž s nepodepřenými stehny. Zadní sedadla nejsou posuvná ani polohovatelná. Prostoru je však více než v toyotě. Nissan boduje mimořádně velkým úhlem otevření zadních dveří, což ocení starší lidé i rodiče při manipulaci s dětskými sedačkami Nissan Qashqai e-Power Qashqai si při prudké změně směru počíná sebejistě, reakce jsou rychlé a stabilizace zasahuje jemně Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Pomocí části podlážky dvojitého dna lze kufr vertikálně přepažit. Kvůli umístění baterií vzniká za zadními sedadly schod, který skryje právě jen dvojitá podlážka. Chválíme pečlivě čalouněné boky, nechybějí dva pevné háčky ani 12V zásuvka. Nissan Qashqai e-Power Rezervu mít e-power nemůže, ostatní verze ji mají standardně. Tříválcová patnáctistovka využívá unikátní systém s variabilním kompresním poměrem od 8,0:1 po 14,0:1, což zvyšuje efektivitu spalování v různých provozních podmínkách. Sama slouží pro dobíjení baterie, kola však pohání výhradně elektromotor. Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R20 Nissan Qashqai e-Power Nissan Qashqai e-Power Proti corolle  nabízí qashqai modernější světla. Od výbavy Tekna má standardně funkci vykrývání LED Matrix. Přepínání na dálková světla mají všechny verze. Nissan Qashqai e-Power Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Také toyota ve standardu zobrazuje údaje na digitálním displeji. Můžete si zvolit i různé konfi gurace. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Cross má stejně tvarovanou palubní deskou jako ostatní corolly. I přes potažení některých částí koženkou působí lacinějším dojmem. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Tradiční pro hybridní systém toyoty je i nadále elektronicky řízená planetová převodovka e-CVT, nyní je o 15 % lehčí a spolu s dalším odlehčením ostatních komponetů přispívá k dalším úsporám. Zvýšenou rekuperaci lze volit přesunutím páky do pozice B. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Středový displej má 10,5“, systém ovládání je jednoduchý. Bohužel se ale řada funkcí nastavuje přes tlačítka na volantu, zde by to bylo daleko snadnější. Navigace je výhradně online, žádné vlastní mapové podklady nemá. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Ovladače klimatizace by si zasloužily větší velikost, spodní tlačítka vyhřívání sedadel zase působí trochu zastarale Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Vpředu se sedí výše, posez za volantem není nepříjemný, ale chybí větší možnosti výškového seřízení volantu a sklonu opěradla Zadní sedáky jsou komfortně měkké. Sklon opěradla je stavitelný ve dvou úrovních. Nad hlavou je ale místa méně, doporučujeme případně oželet panoramatickou střechu. Otevíratelná není ani v jednom z vozů. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Vlevo od volantu najdete mimo jiné tlačítko pro aktivaci samočinného přepínání dálkových světlometů. To funguje solidně, zelená kontrolka však zbytečně září. Funkce vykrývání provozu k dispozici není. Úchyty Isofix jsou u obou vozů dobře přístupné pod plastovými kryty. U toyoty jdou však vytahovat ztuha a máte pocit, že vytrhnete i okolní pouzdro. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Měkčí naladění toyoty se projevuje většími náklony a stabilizace musí zasahovat více, navíc to dává i hlasitě najevo Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Kufr má hodně nepravidelný tvar a zadní sedadla se nesklápějí do roviny. Na bocích je dvojice pevných háčků, které poslouží svému účelu, nechybí osvětlení, ale třeba 12V zásuvku budete hledat marně. Pod Pod podlážkou se standardně nachází lepicí sada. Dojezdové kolo se z výroby dodává pouze pro základní výbavu Comfort v rámci paketu Business za 40 000 Kč a jen k verzi 4x2. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Pátá generace hybridního ústrojí toyoty využívá jako základ stále atmosférický zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 112 kW. Posílil ale elektromotor, takže nyní je systémový výkon 146 kW (dříve 135 kW). Předností hybridu toyoty je stále spotřeba. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Přepínání na dálková světla mají všechny verze. To platí i v případě toyoty, nicméně ta postrádá samonivelační funkci, přesto testovaná, vyšší verze diodových světlometů (od výbavy Style) svítí solidně. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Pneumatiky v testu: Semperit Speed-Grip 5 225/50 R18 Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Zadní víceprvková náprava je u Corolly Cross vždy, v případě qashqaie se dodává výhradně s 20“ koly, nebo se čtyřkolkou

V segmentu kompaktních SUV se setkává jeho zakladatel, Nissan Qashqai s unikátním pohonem e-Power, s novou Toyotou Corolla Cross. Ta přináší již pátou generaci osvědčeného hybridu. Dojde k promíchání receptur na úspěch, nebo si oba pohlídají to svoje?

Parafrází názvu slavné Werichovy písně startujeme srovnávací test. Pohádkově se v čím dál složitějším světě emisních norem asi necítí žádná automobilka, o badatelskou činnost ale není nouze. Na rozdíl od šarlatánů z období Rudolfa II. však Toyota i Nissan jasně vědí, čeho chtějí dosáhnout, i to, že bez elektrifikace se emise CO2 snížit nepodaří. Otázkou jen zůstává, jakým způsobem spalovací motor a elektromotor zkombinovat.

Oba výrobci si pro nasazení nových hybridních systémů zvolili velmi populární segment kompaktních SUV, který stvořil právě Nissan Qashqai v roce 2006. Současná, třetí generace, uvedená předloni, přichází nyní s ojedinělou kombinací elektromotoru sloužícího pro pohon a spalovací jednotky, která pomocí generátoru zajišťuje elektrickou energii. Chtělo by se říct, že podobně to měly třeba už Opel Ampera nebo BMW i3 Range Extender – jenže to byly v podstatě plug-in hybridy s plnohodnotnou baterkou elektromobilů. Spalovací motor zde měl sloužit jen jako poslední záchrana.

Video se připravuje ...

Qashqai získává energii ze spalovacího motoru, má malou baterku jako hybridy a nedobíjí se kabelem. Navenek poznáte verzi e-Power jen podle nápisů na bocích, zádi a odlišné přední masky, která je v části nad logem zakrytá.

Toyota má sice na kontě řadu legendárních terénních modelů, s SUV má dlouholeté zkušenosti, ale mezi ta kompaktní přichází paradoxně až nyní. Corolla Cross je globálním modelem, který se představil v roce 2020 pro Thajsko, postupně si to zamířil do Jižní a Severní Ameriky a nyní zakotvil i u nás. Na délku měří 4460 mm, je tak o 35 mm delší než qashqai, rozvor má však o 25 mm kratší (2640 mm). Nissan je také nepatrně širší a vyšší.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Plautus
24. 1. 2023 16:01
Re: No neviem
Asi chcel len povedať, že za rovnakú cenu kúpi viac (väčší kus) auta. Predpokladám ale, že to Santa Fe s dodaním v marci tohto roku bude s dieselovým motorom a nie s hybridom, pretože keď som ich pred časom pozeral, tak boli s týmto skorším dodaním práve diesle. Čiže Santa Fe ako cenová alternatíva je fajn, ale jedná sa o auto pre úplne iné určenie. Pre presuny v hustej mestskej premávke sú dnešné diesle dosť nevhodné a problematické.
24. 1. 2023 07:11
Re: No neviem
Nie si "trošku" mimo (triedu)?
20. 1. 2023 19:03
No neviem
Za 5 minut som vyguglil santa fe v lepsej vybave vo vyrobe s dodanim zaciatkom marca za 45.