Přehnaná korektnost automobilových reklam: Komu vlastně vadí?

1/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ford Fusion
    Ford Fusion| Zdroj: acz
  • Audi RS 4 Avant
    Audi RS 4 Avant| Zdroj: Audi
  • „Hoďte starosti za hlavu!“ To hlásala reklama indické agentury pro Ford s premiérem a vyhlášeným playboyem Berlusconim. Bohužel přišla zrovna v roce 2013, kdy indickým veřejným míněním hýbaly kauzy znásilnění žen. Vyobrazení s Paris Hilton nebo Michaelem Schumacherem už bylo jen slabým odvarem. Agentura se omluvila s tím, že šlo o soukromou iniciativu zaměstnanců, která unikla na veřejnost.
    „Hoďte starosti za hlavu!“ To hlásala reklama indické agentury pro Ford s premiérem a vyhlášeným playboyem Berlusconim. Bohužel přišla zrovna v roce 2013, kdy indickým veřejným míněním hýbaly kauzy znásilnění žen. Vyobrazení s Paris Hilton nebo Michaelem Schumacherem už bylo jen slabým odvarem. Agentura se omluvila s tím, že šlo o soukromou iniciativu zaměstnanců, která unikla na veřejnost.| Zdroj: acz
  • Ford Fusion
    Ford Fusion| Zdroj: acz
  • Víte, že nejste první. Ale skutečně vám na tom záleží?
    Víte, že nejste první. Ale skutečně vám na tom záleží?| Zdroj: Jan Zajíc
  • „Víš, že nejsi první, ale vadí ti to?“ Geniální slogan s atraktivní děvou nejprve použilo BMW v roce 2008 u reklamy na značkový prodej ojetin u svých prodejců. V roce 2013 totéž zopakoval ještě jednou Aston Martin. Tentokrát ale použil fotku, která už byla vysloveně sexistická…
    „Víš, že nejsi první, ale vadí ti to?“ Geniální slogan s atraktivní děvou nejprve použilo BMW v roce 2008 u reklamy na značkový prodej ojetin u svých prodejců. V roce 2013 totéž zopakoval ještě jednou Aston Martin. Tentokrát ale použil fotku, která už byla vysloveně sexistická…| Zdroj: Svět motorů
  • Daihatsu uveze pětkrát víc žen než lamborghini. Dnes by určitě reklama byla prohlášena za sexistickou.
    Daihatsu uveze pětkrát víc žen než lamborghini. Dnes by určitě reklama byla prohlášena za sexistickou.| Zdroj: Jan Zajíc
  • V roce 2016 indická společnost Tata Motors změnila název svého modelu Zica na Tiago. Jako důvod náhrady uvedla řádění viru zika v Latinské Americe.
    V roce 2016 indická společnost Tata Motors změnila název svého modelu Zica na Tiago. Jako důvod náhrady uvedla řádění viru zika v Latinské Americe.| Zdroj: acz
  • Velmi známá je reklama BMW s tahačem Mercedes a sloganem „i Mercedes může přinášet radost z jízdy“, který si dělal legraci z nudnosti mercedesů.
    Velmi známá je reklama BMW s tahačem Mercedes a sloganem „i Mercedes může přinášet radost z jízdy“, který si dělal legraci z nudnosti mercedesů.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud jede Citroën 2CV rychlostí 71 km/h, předjede i ferrari jedoucí 65 km/h. Má stejná čtyři kola jako Rolls-Royce a uveze víc než Porsche 911. Proč tedy kupovat jiná auta?
    Pokud jede Citroën 2CV rychlostí 71 km/h, předjede i ferrari jedoucí 65 km/h. Má stejná čtyři kola jako Rolls-Royce a uveze víc než Porsche 911. Proč tedy kupovat jiná auta?| Zdroj: Svět motorů
  • Fisker Karma
    Fisker Karma| Zdroj: Svět motorů
  • Zdeněk Hašek
    Zdeněk Hašek| Zdroj: Svět motorů
  • Zdeněk Hašek
    Zdeněk Hašek| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai
    Hyundai| Zdroj: Svět motorů
  • Když Volkswagen v 60. letech usiloval o úspěch v USA, poukazoval na malé rozměry evropských aut. A překvapivě to zabralo i v zemi amerických korábů díky povedené kampani s Wiltem Chamberlainem.
    Když Volkswagen v 60. letech usiloval o úspěch v USA, poukazoval na malé rozměry evropských aut. A překvapivě to zabralo i v zemi amerických korábů díky povedené kampani s Wiltem Chamberlainem.| Zdroj: Svět motorů
  • Ani názvy nemusí být vždycky košer. Své o tom ví japonské Mitsubishi s terénním modelem Pajero. Tvůrcům názvu pravděpodobně nedošlo, že pajero ve španělštině znamená onanista. Ve vybraných zemích se proto označení offff roadu muselo změnit na Montero či Shogun.
    Ani názvy nemusí být vždycky košer. Své o tom ví japonské Mitsubishi s terénním modelem Pajero. Tvůrcům názvu pravděpodobně nedošlo, že pajero ve španělštině znamená onanista. Ve vybraných zemích se proto označení offff roadu muselo změnit na Montero či Shogun.| Zdroj: acz
Ford Fusion
Audi RS 4 Avant
„Hoďte starosti za hlavu!“ To hlásala reklama indické agentury pro Ford s premiérem a vyhlášeným playboyem Berlusconim. Bohužel přišla zrovna v roce 2013, kdy indickým veřejným míněním hýbaly kauzy znásilnění žen. Vyobrazení s Paris Hilton nebo Michaelem Schumacherem už bylo jen slabým odvarem. Agentura se omluvila s tím, že šlo o soukromou iniciativu zaměstnanců, která unikla na veřejnost.
Ford Fusion
Víte, že nejste první. Ale skutečně vám na tom záleží?
„Víš, že nejsi první, ale vadí ti to?“ Geniální slogan s atraktivní děvou nejprve použilo BMW v roce 2008 u reklamy na značkový prodej ojetin u svých prodejců. V roce 2013 totéž zopakoval ještě jednou Aston Martin. Tentokrát ale použil fotku, která už byla vysloveně sexistická…
Daihatsu uveze pětkrát víc žen než lamborghini. Dnes by určitě reklama byla prohlášena za sexistickou.
V roce 2016 indická společnost Tata Motors změnila název svého modelu Zica na Tiago. Jako důvod náhrady uvedla řádění viru zika v Latinské Americe.
Velmi známá je reklama BMW s tahačem Mercedes a sloganem „i Mercedes může přinášet radost z jízdy“, který si dělal legraci z nudnosti mercedesů.
Pokud jede Citroën 2CV rychlostí 71 km/h, předjede i ferrari jedoucí 65 km/h. Má stejná čtyři kola jako Rolls-Royce a uveze víc než Porsche 911. Proč tedy kupovat jiná auta?
Fisker Karma
Zdeněk Hašek
Zdeněk Hašek
Hyundai
Když Volkswagen v 60. letech usiloval o úspěch v USA, poukazoval na malé rozměry evropských aut. A překvapivě to zabralo i v zemi amerických korábů díky povedené kampani s Wiltem Chamberlainem.
Ani názvy nemusí být vždycky košer. Své o tom ví japonské Mitsubishi s terénním modelem Pajero. Tvůrcům názvu pravděpodobně nedošlo, že pajero ve španělštině znamená onanista. Ve vybraných zemích se proto označení offff roadu muselo změnit na Montero či Shogun.